AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #1 Del Skrevet 5. november 2019 Jeg bor i en leilighet der sola står på vinduene fra morgen til kveld og det blir veldig varmt i leiligheten. Om sommeren da det var 30 grader ute, så var det 30 grader inne. Er murbyggning også, så varmen holdes lenge, så når tempen falt til 20 etterhvert, hadde jeg 26 inne, men kunne da iallfall ha verandadøra oppe, for å få kjøligere luft inn. Nå skal det skiftes vindu. 1. Kan jeg forlange soldempende glass for å gjøre leiligheten mer levelig? 2. Kan jeg forlange Zipscreen om de velger et ikke soldempende glass? Er dette en bygningteknisk mangel på bygningen og skulle vært soldempende glass helt fra utbyggers plan? Noen som har peiling? Anonymkode: eb6b6...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #2 Del Skrevet 5. november 2019 Du kan nok ikke forlange noe som helst. Du kan spørre pent. Hvis det ikke er mulig så kan du spørre pent om du får lov til å legge solfilm på vinduene dine. Anonymkode: 986f1...d4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #3 Del Skrevet 5. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i en leilighet der sola står på vinduene fra morgen til kveld og det blir veldig varmt i leiligheten. Om sommeren da det var 30 grader ute, så var det 30 grader inne. Er murbyggning også, så varmen holdes lenge, så når tempen falt til 20 etterhvert, hadde jeg 26 inne, men kunne da iallfall ha verandadøra oppe, for å få kjøligere luft inn. Nå skal det skiftes vindu. 1. Kan jeg forlange soldempende glass for å gjøre leiligheten mer levelig? 2. Kan jeg forlange Zipscreen om de velger et ikke soldempende glass? Er dette en bygningteknisk mangel på bygningen og skulle vært soldempende glass helt fra utbyggers plan? Noen som har peiling? Anonymkode: eb6b6...bb6 Du kan ikke forlange noe som helst. I en blokk skal alle vinduer være like, dessuten kan man ikke stille krav. Du må ordne demping selv. Endring av fasade går dette under så kommunen har og sitt og si. Dette kjenner jeg godt til da jeg var lenge i styret også da vi hadde total rehabilitering av blokkene vår. Det er varmt for alle om sommeren. I sommer var det over 26 grader inne hos meg og. Dette er og et kostnadsspørsmål når nye vinduer skal inn. Tenk hvis alle skulle bestemme selv hva vinduer de vil ha det er ikke sånn det fungerer. Anonymkode: 42d84...2b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #4 Del Skrevet 5. november 2019 Vi byttet nettopp i borettslaget, og her kunne beboere ha fått valgt vinduer med soldempet glass om de hadde spurt. Men størrelse/karm måtte vært likt som resten. Og beboer hadde selvfølgelig fått alle ekstra kostnader med det. Zipscreen kan du sikkert også be om, dersom sånt tillates i borettslaget, men igjen selvfølgelig kostnader du må dekke. Vi hadde i anbud at eksisterende solskjerming skulle de/remonteres etter bytte av vindu, og beboere kunne velge kjøpe ny solskjerming om de ønsket (og betale selv), og så ble denne montert, så lenge det var solskjerming på det aktuelle vinduet fra før. Anonymkode: 98005...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 6. november 2019 #5 Del Skrevet 6. november 2019 Jeg anbefaler deg å legge solfilm på vinduene. Funker fett hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå