Gjest lurer.. Skrevet 25. mai 2005 #1 Skrevet 25. mai 2005 Vi har sett på Disen gård som alternativ til bryllupslokale, og lurer på om det er noen som har erfaring fra dette selskapslokalet. Synes det var veldig sjarmerende inne, og kjempefint ute hvis det er fint vær. Har kikket på et par andre steder som vi også syntes var fine, men der kan man ikke ta med mat og drikke selv, og da blir det fort ganske mye dyrere. Hvis det er noen som har brukt Disen gård eller som har tenkt til å bruke det hadde det vært fint å høre hva dere tenker! :-)
sensommer brud Skrevet 25. mai 2005 #2 Skrevet 25. mai 2005 Vi forsøkte å få Disen gård til vårt bryllup, men det var allerede utleid for et annet bryllup den dagen. Jeg synes det var et fint lokale, og likte at det var flere rom, samt hage med veranda. Hadde det ikke vært opptatt ville vi sansynligvis vært der på vår store dag. Lykke til med valget. :-)
Gjest Galla Skrevet 25. mai 2005 #3 Skrevet 25. mai 2005 Vi vurderte det for vårt bryllup men valgte det ikke. Grunnen er at det er barnehage i samme bygning og gulvene var knirkete, så skitne og gamle ut...gammel laminat. Sær? Kanskje...
Gjest brud 06 Skrevet 26. mai 2005 #4 Skrevet 26. mai 2005 Vi vurderer også Disen gård, men jeg er litt redd for at kjøkkenet skal bli for lite. Andre steder vi har kikket på har mye større kjøkken, og ikke minst mer kjøleskapplass. Litt kjedelig om alle kakene må stå ute og smelte, lissom. Hadde vært fint å høre om noen som har prøvd det, hva mener dere??
Gjest maja79 Skrevet 1. juni 2005 #5 Skrevet 1. juni 2005 Flytter denne litt opp, jeg, for dette lurer jeg også på..
Gjest lurifax Skrevet 16. juni 2005 #6 Skrevet 16. juni 2005 Disen gård er kjempesjarmerende. Vi falt veldig for den fine hagen og de rare små stuene. Dessverre var det ikke plass til nok middagsgjester for vår del (75stk). Jeg ville reservert så fort som mulig hvis jeg var deg "lurer", for lokaler som disse går fort (minst et år i forveien). Lykke til med valg av lokale uansett!
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Jeg vurderer også å gifte meg på Disen Gård. Noen flere som har gjort det eller skal det? Lyst til å høre litt
julibrud08 Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Vi skal ha bryllupet vårt der til sommeren... Tror det kommer til å bli veldig bra, spseislt hvis det er fint vær og man kan være en del ute i hagen...
Tingeling_78 Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Vi skal ha bryllupet vårt der til sommeren. Syns det er utrolig fint der, og hun som er bestyrer er veldig hyggelig. Man kan se bilder fra et bryllup som har vært der her Noen som har vært i bryllup der, eller som skal gifte seg der som har lyst til å si litt om stedet?
Evie Skrevet 2. januar 2012 #10 Skrevet 2. januar 2012 Hei! Dere som giftet dere på disen gård, hvordan ble det? Hvor mange gjester var dere? Vi kommer til å bli 50 og er litt bekymret for at det kan bli litt trangt. Men syns det er så veldig fint der! Lurte også på om dere viet dere der eller i kirke? Evt hvilken kirke? Hilsen Evy :-)
Julibaby Skrevet 3. januar 2012 #11 Skrevet 3. januar 2012 Vi hadde bryllupsfest der i sommer. Utrolig fornøyd! Vi hadde knallvær så fikk brukt den fine hagen også, folk satt ute til sent på kvelden:) Hadde vi visst at været skulle bli så bra hadde vi nok hatt vielsen i hagen også! Veldig hyggelig bestyrer også. Da vi leide hadde hun et stort kjøleskap som sto i stabburet som vi brukte til kaker og mer drikke. Kjøkkenet er jo litt lite, men det var ikke noe problem (bestilte tapas catering). Vi hadde 45 gjester til middag og hadde ikke vært god plass ved boret til så veldig mange fler. Fikk masse skryt for lokalet. Anbefales:)
Julibaby Skrevet 3. januar 2012 #12 Skrevet 3. januar 2012 Evie: Så ikke det du hadde skrevet, tror det går helt fint med 50(vi hadde bedt 50, men 5 kunne ikke). Vi hadde jo buffet så folk måtte jo reise seg en del så kanskje derfor jeg tenker at det var bittelitt trangt (pluss at det var en VARM dag), men dersom du tenker å servere mat tror jeg ikke det er noe problem. De har dessuten forslag til bordoppstilling for ulike antall personer så det skal bli best mulig utnyttelse av plassen:)
Evie Skrevet 4. januar 2012 #13 Skrevet 4. januar 2012 :-) tusen takk for svar. Forelsket meg helt i det stedet så tenker at det bare må gå he he.. tror ikke vi tør å satse på vielse i hagen selv om det hadde vært helt fantastisk om det hadde blitt fint vær! Hvilken kirke brukte dere?
Julibaby Skrevet 4. januar 2012 #14 Skrevet 4. januar 2012 Skjønner det, litt stressende å være så avhengig av været.. Var så perfekt med de ulike stuene, de litt eldre kunne samle seg i de utover kvelden mens det ble dans i hovedsalen:) vi plukket masse syriner som vi hadde i vaser rundt omkring. Vi hadde vielse i Strømmen kirke, var jo litt avstand, men eneste kirken vi hadde noe tilknytning til.
Evie Skrevet 4. januar 2012 #15 Skrevet 4. januar 2012 Ok! Ja, vi satser nok på grefsen kirke tenker jeg. Når på sommeren hadde dere bryllupsfest? Tenkte bare i forhold til syrinene, vi vil nemlig ikke bruke veldig mye penger på bordpynt :-)
Evie Skrevet 4. januar 2012 #16 Skrevet 4. januar 2012 Og en ting til, hadde dere band som spilte? Vil prøve på det men kanskje litt knapt med plass. Hun damen sa at vi kunne flytte bordene inn på et lagerrom da så det hjelper jo litt. Men krysser fingrene for godt vær!!
Julibaby Skrevet 4. januar 2012 #17 Skrevet 4. januar 2012 Vi flyttet nesten alle bordene/stolene inn på lageret etter desserten, kaker spiste folk rundt i stuene/ ute. Måtte jo ha plass til dans:) Skjønner det med bordpynt, vi hadde 6 blomsteroppsatser fra butikk, men det var egentlig en litt unødvendig utgift, kunne like gjerne pyntet med blomster plukket ute (juni) bordene er ganske smale også, så ikke nødvendig med så mye pynt. Vi valgte å ikke ha band, følte det kunne blitt litt voldsomt egentlig, men har flere musikere i slekten som underholdt litt under maten og sang en sang innimellom, men brukte anlegget som de har der, og spilleliste fra datan. Er jo ekstra fint med fint vær på et sånt sted, derfor vi valgte tidlig i juni, ofte fint vær da (men regnet skikkelig to dager senere, og omtrent resten av sommeren så føler vi hadde flaks;)
Julibaby Skrevet 4. januar 2012 #18 Skrevet 4. januar 2012 Tror forresten absolutt det blir plass til band, hovedrommet er jo ganske stort. Vi bare valgte å ikke ha det fordi jeg syns ofte det kan bli litt konsertfølelse, og at folk danser mer til "vanlig" musikk, hehe. Men det er bare min personlige mening da, kan sikkert bli kjempegøy med band også!
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2012 #19 Skrevet 25. desember 2012 Vi har veldig lyst på Disen som bryllupslokale. Men vi er akkurat 55 gjester, og det er MAKS på Disen. Har noen hatt festen sin der med 55 gjester? Vi tenkte at vi kunne gått for treretters for da behøver ikke folk å reise seg for å hente buffe.. Vi finner heller ikke noen andre lokaler i Oslo/Akershus som er like pene og hyggelige, var på Nordre Skøyen, og der var vertinnen ufin og det var utrolig skittent.. Anonym poster: fae6e5869802842b3fe724d49c319f3d
Evie Skrevet 25. desember 2012 #20 Skrevet 25. desember 2012 Vi skal ha 55 gjester på Disen gård. Fikk tilsendt bordoppsett til 55 gjester og det ser ut til å gå greit altså :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå