Gå til innhold

Sur lukt på hvite klær vasket i vaskemaskin😤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort alt jeg vet om, prøvd eddik og en annen gang maskinrens på 95 grader, men det lukter surt fortsatt. 😓😓 Det er bare hvite klær som lukter, håndklær og tipper, truser osv.. De lukter surt i det jeg tar dem ut av maskinen. 

Er flink til å vaske skuffen ofte, døren står alltid oppe når maskinen ikke brukes og egentlig flink til å holde maskinen ren. 

Så jeg aner ikke hvordan bli kvitt den sure lukta. 😤😤

Anonymkode: 01d32...2f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken temperatur vasker du tøyet på?

Skrevet
2 minutter siden, ashera skrev:

Hvilken temperatur vasker du tøyet på?

60 og 90 innimellom.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

60 og 90 innimellom.

Da burde det ikke være temperaturen som er problemet. 

Skrevet

Jeg pleier å putte litt eterisk olje av rosmarin i skyllemiddelskuffa.

Anonymkode: a21e2...e48

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort alt jeg vet om, prøvd eddik og en annen gang maskinrens på 95 grader, men det lukter surt fortsatt. 😓😓 Det er bare hvite klær som lukter, håndklær og tipper, truser osv.. De lukter surt i det jeg tar dem ut av maskinen. 

Er flink til å vaske skuffen ofte, døren står alltid oppe når maskinen ikke brukes og egentlig flink til å holde maskinen ren. 

Så jeg aner ikke hvordan bli kvitt den sure lukta. 😤😤

Når du bruker eddik (sur som bare juling :( ) i vaskemaskinen så setter surlukten seg i gummipakninger, blant annet belgen rundt døren, og du kan ikke vente annet enn sur lukt etter en stund.  Synes du eddik lukter godt? 

Folk bruker eddik ukritisk til alt mulig uten tanker for at eddik er en konserveringsmiddel til mat, for å holde bakterie og muggsoppkoloniene konstante, en stund. Eddik er ikke vaskemiddel, skyllemiddel eller annet enn et konserveringsmiddel for mat. 

Anonymkode: 2309e...ef2

• Liker 2
Skrevet

Går ut fra at du er rask til å tømme maskinen når vasken er ferdig? Lett at det kan bli sur lukt om klesvasken blir liggende våt en stund. Kanskje det kunne være nyttig å gå til innkjøp av tørketrommel, om du ikke har en. Vår/sommer er det lurt å henge klærne ut i frisk luft.

Anonymkode: ae737...9d1

Skrevet

Er maskinen overfull?

Hvilket vaskemiddel bruker du? Kanskje det er det?

Er noen av klærne du vasker delvis polyester? (Feks 30% polyester og 70% bomull i ett plagg?)

Anonymkode: 12299...855

Skrevet

Er maskinen overfull?

Hvilket vaskemiddel bruker du? Kanskje det er det?

Er noen av klærne du vasker delvis polyester? (Feks 30% polyester og 70% bomull i ett plagg?)

Anonymkode: 12299...855

Jeg gjør alt etter boka, men noe feil må jeg ha gjort siden jeg ikke får lukta vekk. 

Ringte til Miele igår og spurte om råd. Fikk beskjed om å bruke Omo rens 3-4 ganger etter hverandre, når jeg er ferdig med det så skulle jeg ta i sitronsyre og kjøre ekspres program. Om lukta fortsatt er der så hiver jeg maskinen og kjøper ny, rett og slett. er så lei.

Skrevet

Går ut fra at du er rask til å tømme maskinen når vasken er ferdig? Lett at det kan bli sur lukt om klesvasken blir liggende våt en stund. Kanskje det kunne være nyttig å gå til innkjøp av tørketrommel, om du ikke har en. Vår/sommer er det lurt å henge klærne ut i frisk luft.

Anonymkode: ae737...9d1

Jepp, har sånn pipelyd på maskinen, når den er ferdig så piper det og jeg tar ut klærne. Tørketrommel er ikke aktuell nå om jeg må kjøpe ny vaskemaskin, da får det vente. Klær tørker jeg aldri ute pga allergi.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du bruker eddik (sur som bare juling :( ) i vaskemaskinen så setter surlukten seg i gummipakninger, blant annet belgen rundt døren, og du kan ikke vente annet enn sur lukt etter en stund.  Synes du eddik lukter godt? 

Folk bruker eddik ukritisk til alt mulig uten tanker for at eddik er en konserveringsmiddel til mat, for å holde bakterie og muggsoppkoloniene konstante, en stund. Eddik er ikke vaskemiddel, skyllemiddel eller annet enn et konserveringsmiddel for mat. 

Hele nettet er fullt av eddikråd, folk bruker det i alt, alt mulig. Jeg var dum som fulgte rådet med eddik, men jeg får ikke gjort ugjort. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og rådet ditt er?

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syns eddik lukter godt. Sur lukt er noe helt annet enn eddik 🤷‍♀️

Anonymkode: 47d82...a1f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...