Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 
Nå har til og med jeg klart å rote meg inn på dette forumet da jeg har googlet alt jeg kan om kjærlighet og prøvd å finne feil med meg selv.

Jeg og kona har hatt et utrolig innholdsrikt liv, har to barn sammen og har et flott hus. Jeg har en godt betalt jobb og er en sterk bidragsyter på hjemmebane når det kommer til husarbeid, lek med barna og generelt alt som kan bidra til å ha et godt hjem. Jeg er aktiv, trener før jobb og tar hensyn til hennes verdier. Har også ordnet med en overraskelse til henne til neste sommer da jeg har ordnet med barnevakt for ei langhelg hvor jeg og kona skal sykle til ei hytte hvor jeg har booket to netter med 3 retters middag osvosv... - Vi er begge aktive, så dette er noe jeg vet hun vil sette pris på. 

Uansett. Hun sa for 2 uker siden at hun sliter med følelser og at hun ikke vet hva hun vil. Vi har vært sammen i 10 år og hun har vel aldri fått følt på festlivet som singel osv. (mulig hun har et behov her som jeg ikke har). Jeg spurte henne rett ut om hva hun mener med at hun sliter med følelser osv. Da får jeg i svar at hun har kjent på følelsen om at hun muligens vil leve litt for seg selv.... Føler at hele korthuset bare raste sammen og alt det fine vi har bygd opp over tid bare ble knust på sekunder... Nå vet jeg ikke engang om jeg gidder å fortelle henne om overraskelsen som venter neste sommer, så den turen får jeg bare ta for meg selv:/

Jeg har som sagt googla meg i hjel, om man kan si det? Finner ingen løsninger på hva jeg skal gjøre... Hva mener dere? Bør jeg gi henne avstand? La henne kjenne på om hun kan savne meg? Skal jeg holde meg unna henne? Gi henne fritt pass til å leve ''singel'' en mnd eller to? 
Jeg har så mange spørsmål men ingen svar...

Jeg har googla og lest i to uker, så begynner å bli litt lei.

Vær så snill. Hjelp meg. Føler forumet her er min siste sjanse til å få noen svar.

Anonymkode: b48ec...0ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har allerede laget jævlig mange tråder om dere! Kutt ut å late som hver gang er den første!

Anonymkode: 5830b...96a

• Liker 5
Skrevet

For bare noen dager siden hadde dere det helt topp etter at du hadde konfrontert han snap-duden. 

• Liker 1
Skrevet

Viss konen din er usikker på følelsene sine så er hun det. Da vil hun ikke så mye lenger. Hun kommer ikke til å savne deg viss du holder avstand. Når en kone er ferdig i et forhold så er hun ferdig. Tror du bare må innse realiteten at det blir et brudd. 

Anonymkode: 75cb8...611

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viss konen din er usikker på følelsene sine så er hun det. Da vil hun ikke så mye lenger. Hun kommer ikke til å savne deg viss du holder avstand. Når en kone er ferdig i et forhold så er hun ferdig. Tror du bare må innse realiteten at det blir et brudd. 

Riktig.

Altså, jeg forstår at det er vondt. Og jeg mener ikke å si at dette er en bagatell.

Det jeg mener å si er at det IKKE hjelper å lage stadig nye tråder. Det vil ikke få kona til å ombestemme seg. Det er HENNE du må snakke med om hva hun vil.

Så får du heller snakke med kompisene og oss om hvor vondt dette gjør. 

Skrevet

Hvorfor tenker du "festliv"?  Du må lytte til henne, og ikke anta at hun har behov for dette som du ikke har. Hvis dere var veldig unge da dere ble sammen, så kan det være at dere har vokst i hver deres retning. Mennesker kan forandre seg, og det kan jo (dessverre) følelser også.

Du bør spørre henne hva hun ønsker. Og så må du finne ut hva du ønsker å gjøre med ting. Det er Ikke noe fasitsvar på hvordan redde et forhold eller om hvordan en kan få følelser "i orden" igjen. Du leter over alt etter svar, men det er jo kona di du må prøve å kommunisere med. Det er jo ikke greit når en føler at alt raser, og det er jo vondt når det kommer som et sjokk. Men du finner nok ingen svar eller forklaring på nett om akkurat din situasjon da alke forhold er ulike. Men det som er typisk er at menn ofte blir tatt på senga når kona forteller at ting ikke er bra lenger. Det syns jeg er påfallende. Er kvinner ekstremt gode skuespillere, eller er menn mindre oppmerksomme? Sånt kan du kanskje finne litt om. 

• Liker 2
Skrevet

Menn er mindre oppmerksomme. De får sjokk etter at konen ikke vil mer etter 20 i drittforhold. 

• Liker 2
Gjest ByeByeLove
Skrevet

Gi henne tid og rom. Men det verste som kan skje er at hun blir i forholdet av feil årsaker. For eksempel økonomi og trygghet. Da kan du like godt importere fra Thailand eller Russland.

Skrevet

Ofte glemmer man å være nyskjerrige på hverandre i et langt forhold. I begynnelsen bruker man masse tid på å bli kjent med hverandres innerste tanker. Etterhvert roer den fasen seg og man blir mer trygge på hverandre. Så går årene, man møttes kanskje en gang i 20- årene og så befinner man seg «plutselig» et sted i 40-årene. Man har alt på stell, men glemmer at den man bor sammen med antageligvis har utviklet seg underveis, på samme måte som man selv har. Man tror man kjenner hverandre bare fordi man deler kjøkken, bad og seng. 

Hvor lenge siden er det du fortalte din kone om noe du drømmer om? Noe sprøtt som hun ikke forventer av deg? 

Hva med å kjøpe Fuel Box og invitere til Bli kjent-kveld med ost og vin? Eller fortelle henne at du har tenkt å melde deg på salsa-kurs og spørre om hun har lyst til å bli med? (Meld deg på uavhengig av henne). 

Utfordringen her er at det kan hende at hun allerede er ferdig med forholdet, det kan også hende at hun er forelsket i en annen. Det er umulig for oss å vite. 

• Liker 1
Gjest CamillaCollett
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 
Nå har til og med jeg klart å rote meg inn på dette forumet da jeg har googlet alt jeg kan om kjærlighet og prøvd å finne feil med meg selv.

Jeg og kona har hatt et utrolig innholdsrikt liv, har to barn sammen og har et flott hus. Jeg har en godt betalt jobb og er en sterk bidragsyter på hjemmebane når det kommer til husarbeid, lek med barna og generelt alt som kan bidra til å ha et godt hjem. Jeg er aktiv, trener før jobb og tar hensyn til hennes verdier. Har også ordnet med en overraskelse til henne til neste sommer da jeg har ordnet med barnevakt for ei langhelg hvor jeg og kona skal sykle til ei hytte hvor jeg har booket to netter med 3 retters middag osvosv... - Vi er begge aktive, så dette er noe jeg vet hun vil sette pris på. 

Uansett. Hun sa for 2 uker siden at hun sliter med følelser og at hun ikke vet hva hun vil. Vi har vært sammen i 10 år og hun har vel aldri fått følt på festlivet som singel osv. (mulig hun har et behov her som jeg ikke har). Jeg spurte henne rett ut om hva hun mener med at hun sliter med følelser osv. Da får jeg i svar at hun har kjent på følelsen om at hun muligens vil leve litt for seg selv.... Føler at hele korthuset bare raste sammen og alt det fine vi har bygd opp over tid bare ble knust på sekunder... Nå vet jeg ikke engang om jeg gidder å fortelle henne om overraskelsen som venter neste sommer, så den turen får jeg bare ta for meg selv:/

Jeg har som sagt googla meg i hjel, om man kan si det? Finner ingen løsninger på hva jeg skal gjøre... Hva mener dere? Bør jeg gi henne avstand? La henne kjenne på om hun kan savne meg? Skal jeg holde meg unna henne? Gi henne fritt pass til å leve ''singel'' en mnd eller to? 
Jeg har så mange spørsmål men ingen svar...

Jeg har googla og lest i to uker, så begynner å bli litt lei.

Vær så snill. Hjelp meg. Føler forumet her er min siste sjanse til å få noen svar.

Anonymkode: b48ec...0ef

Hei!

Du skriver klart og tydelig om alt som er bra med deg og deres forhold. Og du høres også ut som en fin fyr som bidrar på mange områder. Men redegjørelsen din blir straks mer uklar når det handler om følelsene hennes. Å "slite med følelser" er en ganske vag beskrivelse. Det samme er "hun har kjent på følelsen om at hun muligens vil leve litt for seg selv". Og du antar at hun kanskje savner et fest- og singelliv.

Mitt spørsmål er derfor: Hva vet du egentlig om hennes indre liv? Ønsker dere det samme av et kjærlighetsforhold? Du er fornøyd med et dere har barn og hus, at du har en godt betalt jobb og bidrar hjemme, at du trener. Men er dette det viktigste for henne? Kanskje hun slett ikke synes det er så viktig at du tjener bra og trener. Kanskje hun heller ikke synes husarbeid er så viktig. Kanskje hun vil ha samtaler, eksperimentell sex og kunstutstillinger? Kanskje hun kjeder livet av seg i et A4-liv? Kanskje hun savner mer følelser?

Altså: Hva vil hun ha?

Du har ikke sjangs i havet til å bidra til en løsning hvis ikke du vet det. For at du skal få vite dette, kreves det naturligvis at dere klarer å snakke skikkelig sammen, og at hun egentlig vet hva hun vil. Kan du møte henne med åpenhet og nysgjerrighet og snakke om dette?

Og mens du gjør det, er det lurt om du også tenker over samme spørsmål: Hva vil du ha av et forhold? Er det det samme som kona di vil ha? Du vil bli nødt til å forandre på en del ting, for hun er ikke fornøyd med status quo i deres forhold, slik du har vært. Så hvis du insisterer på at ting skal være som de var før, da er forholdet deres over. Du må være forberedt på at dette, uansett om dette forblir sammen eller går fra hverandre, er et vendepunkt og at livet vil se annerledes ut. Du må se hvor langt du kan være med henne på ferden. Du må også se det når hennes ønsker ikke lenger forenlig med dine. Det er ikke slik at du skal tilpasse deg ukritisk og gå med på alt hun sier. Det er ikke bra for deg, og det er garantert ikke det hun vil ha, heller.

Forstår du hvor jeg vil?

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har allerede laget jævlig mange tråder om dere! Kutt ut å late som hver gang er den første!

Jeg synes det er skummelt med anonyme brukere som sitter og leker detektiv for å finne ut om noen har laget flere tråder om samme tema. Gi nå blanke i det! Hvis han har lagd en tråd før, så får vel det være hans sak.

Skrevet

Let. It. Go.

Anonymkode: 5f17c...d13

Skrevet

Hvis hun vil gå ,så la henne gjøre det, gi slipp....det går fint an å finne kjærligheten på nytt for dere begge...

Anonymkode: 341d4...e8c

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde dere var et gammelt ektepar sånn du skrev...."vi har hatt et innholdsrikt liv sammen" også har dere bare vært sammen 10 år...

Anonymkode: 291c7...1a7

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde dere var et gammelt ektepar sånn du skrev...."vi har hatt et innholdsrikt liv sammen" også har dere bare vært sammen 10 år...

Anonymkode: 291c7...1a7

😂👍

Anonymkode: eb744...922

Skrevet

Det spiller ingen rolle at hun ikke har levd noen party liv, det har ikke noe med det å gjøre når kjærligheten og følelser er borte...selv så kjenner noen par som kun har hatt hverandre eller bare en før og de har vært gifte i både 20 og 30 år...mens andre med flere ulike forhold skiller seg hyppig.

Anonymkode: 341d4...e8c

Skrevet

Du tviholder på at dette er «drømmelivet», og ramser opp alt som skal til for at det skal bli DITT drømmeliv. Er du sikker på at det er samme ingredienser som skal til for å skape drømmelivet hennes? For meg høres det ut som dere har gått i «selvrealiseringsfellen»..dere har vært for opptatt av hvert deres, men glemt det som er felles - nemlig forholdet deres. Det virker som mange går i den fellen for tiden. Man er så opptatt på hver sin kant, med alt det som gjør en selv lykkelig (trening, kurser, turer med venner, festing med venner osv osv) at man glemmer hva som gjør «oss» og forholdet vårt lykkelig. 

Bare det at du har planlagt en tur så langt frem i tid, med alle ingrediensene du beskriver er et varselstegn..hvorfor i all verden vente så lenge, og hvorfor i all verden gjøre det så avansert? Man kan ta en sykkeltur sammen rett utforbi huset..men er man virkelig sammen da? Man sitter og peser på hver sin sykkel, og er konsentrert om aktiviteten. Hva med å rusle en tur sammen, eller ta en tur ut og spise - hvor man da blir tvunget til å snakke sammen. 

Hva med å skaffe barnevakt DENNE helgen, og IKKE legge en eneste plan, utenom å snakke sammen, og bare slappe av sammen? 

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes du skriver veldig mye skryt om deg selv, men lite positivt om kona di. Du antar at hun vil feste fra seg, noe som ikke akkurat er en bra ting. 

Liker du henne? Elsker du henne? Eller er du bare selvopptatt og vil opprettholde fasade?

Beklager at jeg er frekk, og du behøver ikke svare. Men om du vil beholde henne fordi du elsker henne, da anbefaler jeg deg å ta en samtale hvor du lytter og legger vekk deg selv. Da bør du få noen svar på det du lurer på. 

Anonymkode: bafbe...6ad

Skrevet
4 minutter siden, Vera skrev:

Du tviholder på at dette er «drømmelivet», og ramser opp alt som skal til for at det skal bli DITT drømmeliv. Er du sikker på at det er samme ingredienser som skal til for å skape drømmelivet hennes? For meg høres det ut som dere har gått i «selvrealiseringsfellen»..dere har vært for opptatt av hvert deres, men glemt det som er felles - nemlig forholdet deres. Det virker som mange går i den fellen for tiden. Man er så opptatt på hver sin kant, med alt det som gjør en selv lykkelig (trening, kurser, turer med venner, festing med venner osv osv) at man glemmer hva som gjør «oss» og forholdet vårt lykkelig. 

Bare det at du har planlagt en tur så langt frem i tid, med alle ingrediensene du beskriver er et varselstegn..hvorfor i all verden vente så lenge, og hvorfor i all verden gjøre det så avansert? Man kan ta en sykkeltur sammen rett utforbi huset..men er man virkelig sammen da? Man sitter og peser på hver sin sykkel, og er konsentrert om aktiviteten. Hva med å rusle en tur sammen, eller ta en tur ut og spise - hvor man da blir tvunget til å snakke sammen. 

Hva med å skaffe barnevakt DENNE helgen, og IKKE legge en eneste plan, utenom å snakke sammen, og bare slappe av sammen? 

Applauderer denne👏 Når man lever lenge sammen i et forhold er det hverdagene som virkelig teller, og det innbefatter alle de små tingene som gjør at man finner lykke og ro. Husker ikke hvor jeg leste det, eller det var vel forresten min kone som leste det for meg, at jevnt over så er hver dag terningkast fire. Det betyr at det å rusle en tur med eller uten barna er en fin ting å gjøre. Prate om løst og fast, alt fra jobben til hva man ser fram til neste uke til ønsker for fremtiden. Alle disse terningkast fire dagene kulminerer dermed med at noen dager også blir terningkast seks. Det er de små hverdagslige tingene som er viktigst.

Når man er nyforelsket er ikke dette så viktig, da er det stort sett terningkast seks hele tiden med mye moro og mye sex. Etter flere år sammen går det over i noe dypere mentalt og annerledes, men det kan være like mye moro og stort sett mye sex likevel. Det er bare det at livet blir på en måte blir mer alvorlig og de små tingene så uendelig mye viktigere. Og da må begge legge til rette for det og sammen finne den plattformen som passer.

Det kan virke som at i dette forholdet så lever de på hver sin planet uten å egentlig vite hva den andre trenger eller ønsker for sin hverdag. Det er viktig å pleie kjæresteforholdet, men det aller viktigste er vennskapet. Partneren din skal og må være din beste venn som du stoler og er trygg på og vice versa. Jeg har liten tro på at hun "ikke fikk festet fra seg" er det som egentlig er problemet her.

Anonymkode: a82e0...9ed

• Liker 3
Skrevet

Pauser er bare en feig måte å gjøre det slutt på, så det forslaget kunne hun spart seg. La henne gå om hun mangler følelser for gud skyld: avbestill den turen og bruk pengene på deg selv i stedet. Hjelp henne å flytte å finne sted, så det blir litt fortgang og dere slipper pines med å bo sammen når hun mangler følelser. Dersom hun har snev av følelser igjen vil det og hjelpe at du distanserer deg så mye som mulig, så raskt som mulig og er mer utilgjengelig.

Anonymkode: c2a5e...fd6

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil vite svaret på det her, må du spørre på et manneforum. Her vil du kun få gynosentriske tilbakemeldinger, som til syvende og sist er ment for å få deg til å la deg høste enda mer for din tid, din oppmerksomhet og dine ressurser. Og ingenting av det vil hjelpe deg i forhold til kona di.

Hvis du vil vite hvordan du skal forholde deg til fisk, spør du da fisken, eller spør du fiskeren?

Her er noen nyttige ressurser for deg:

https://www.amazon.com/Rational-Male-Rollo-Tomassi/dp/1492777862

https://www.bitchute.com/video/IWt-uTLqz24/

Slutt å spørre om disse tingene på et kvinneforum.

Anonymkode: a7c48...2a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...