Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har et barn på snart fire år, og bil gjerne ha barn nr to. Bør gravid i pp2 men hadde en SA i midten av oktober. Når jeg googler rundt på nett og ulike forum virker det som om normen er å miste mange ganger etter hverandre og minimum to. Jeg vil gjerne høre om noen av dere ble relativt kjapt gravide etter deres første SA og om det gikk fint da?

Anonymkode: 3d25e...262

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist ❤️ venninnen min mistet i uke 9, men ble gravid igjen etter to uker. Tror det kan gå fortere, siden slimhinnen allerede har vært klar for en graviditet/ bygd seg opp. Hun fødte en nydelig gutt for en mnd siden. :)

Anonymkode: 126f8...346

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist ❤️ venninnen min mistet i uke 9, men ble gravid igjen etter to uker. Tror det kan gå fortere, siden slimhinnen allerede har vært klar for en graviditet/ bygd seg opp. Hun fødte en nydelig gutt for en mnd siden. :)

Nydelig! Tusen takk. Mistet i uke 8 selv, så nå følte jeg at det ble håp :)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nydelig! Tusen takk. Mistet i uke 8 selv, så nå følte jeg at det ble håp :)

Så bra! ❤️ :) Håper på samme situasjon for deg! 💕

Skrevet

Jeg mistet tidlig i oktober i fjor (uke 12), ble gravid igjen i november, og fødte ei nydelig jente i august. Det fins håp! 

Ellers så hjalp det meg å tenke at sannsynligheten for at et gitt svangerskap ender i SA er ca like stor som sannsynligheten for å kaste en sekser på ei terning. Det at du kasta en sekser sist påvirker ikke hva du kaster neste gang. Og det vil alltid være noen som er uheldige og kaster to seksere på rad, og de er gjerne ekstra synlige på forum og lignende og leter etter svar. (Etter 3 SA begynner det forresten å bli usannsynlig at man "bare" har uflaks, og da får man også utredning for å finne ut om det er noen grunn til at man mister.)

Lykke til 💕🤞

Anonymkode: c9dbe...5e4

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt 2 SA. Den første mistet jeg i uke 9. Så ble jeg gravid 5 mnd etter, men mistet i uke 11. Det var en MA. Så fikk jeg mensen 5 uker senere, vi begynte å prøve igjen, så ble jeg gravid :) Nå ligger han ved siden av meg her 3 mnd gammel 😁😍 

Anonymkode: 28cd4...42f

• Liker 1
Skrevet

Elsker disse historiene dere deler. Jeg tror nok som en sier her oppe at folk som har mistet endel ganger kanskje er mer synlige på nett da de leter etter svar. Tusen takk ❤ Hvis noen har fler historier vil jeg gjerne lese!

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde også et barn. Mistet så to ganger før det ble et barn til. Men det er verdt det til slutt ❤️

Anonymkode: 1119a...bc9

Skrevet

Jeg hadde sa i uke 6, ble gravid 13 måneder etterpå ❤️

Anonymkode: ced93...973

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sa i uke 6, ble gravid 13 måneder etterpå ❤️

Og da gikk alt fint? ❤

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og da gikk alt fint? ❤

Ja, er 30 uker nå og alt ser glimrende ut 😊

Skrevet

Jeg vet om flere som har blitt gravide igjen relativt raskt etter SA, og alt gikk helt fint :) vet ikke om jeg ville lagt for mye i hva du leser på nett, er ofte folk som prøver hardt og lenge og har problemer med SA som har behov for å lufte seg. Krysser fingrene for at det klaffer for dere snart ❤️

Anonymkode: 4c96b...bf4

Skrevet

Jeg ble gravid rett etter en tidlig spontanabort. Er nesten i uke 13 nå 😊 

Anonymkode: f3a1b...3af

Skrevet

Mistet første graviditet, fikk barn andre, mistet tredje og fikk barn fjerde. 

Anonymkode: 3b150...d3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...