AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #1 Skrevet 5. november 2019 Eller rettere sagt fikk jeg som kommentar "långt i frå godkjent"... Jeg skal ut i permisjon fra 25 november. Gravid og super sliten. Følte jeg gjorde en veldig bra oppgave, men den ble ikke godkjent på noen av vurderingene (den skulle bli vurdert på 2 måter av 2 lærere). Nå orker jeg ikke, har fått frist på å gjøre den på nytt til 11 nov, i tillegg da har jeg et annet emne jeg holder på å komme meg gjennom.. Men det er ikke lett med en 1 åring og masse svangerskapsplager bare lurer på om jeg kan miste studieplassen min om jeg ikke får emnene godkjent? At jeg ikke kommer i permisjon, men heller mister plassen? Noen som vet? Anonymkode: d1ea8...adb
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 Ta kontakt med studieadministrasjonen for å avtale tidspunkt for veiledning. I de fleste tilfeller pleier skolene å være fleksible når forholdet skyldes sykdom, eksempelvis i form av svangerskapsplager. Det fordrer imidlertid at du tar kontakt og forteller om situasjonen. Anonymkode: 2e693...3b0 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #3 Skrevet 5. november 2019 Studiet ditt har en studieplan, les den og se hva reglene er. Anonymkode: 9585b...2a2
MollyJones Skrevet 5. november 2019 #4 Skrevet 5. november 2019 Blir du ferdig med emnet før permisjon? Om ikke så må du vel bare få godkjent oppgaven før du gjør eksamen når du tar fatt på emnet igjen om et års tid? Men tenk så deilig å ha den ferdig godkjent! Ta kontakt med lærer og få konkrete ting som må rettes på, sett deg ned en time eller to og bare få det unna? Det føles tungt, men det er ofte overkommelig.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 14 minutter siden, MollyJones skrev: Blir du ferdig med emnet før permisjon? Om ikke så må du vel bare få godkjent oppgaven før du gjør eksamen når du tar fatt på emnet igjen om et års tid? Men tenk så deilig å ha den ferdig godkjent! Ta kontakt med lærer og få konkrete ting som må rettes på, sett deg ned en time eller to og bare få det unna? Det føles tungt, men det er ofte overkommelig. Nei, permisjon er 25 nov, og denne skal leveres til 11 november 😢 har ikke klaget om plagene mine til jordmor eller lege, da jeg ikke orker så lange samtaler, så blir vel litt vanskelig å få noe dokumentasjon på det, med mindre de ser meg gå (halter som bare det, og må stoppe ofte, knekker på høyresiden av korsryggen for hver 3-4 skritt, så antageligvis bekkenløsning..). Er ikke bare slike plager jeg har, men mye stikkinger, nedpress, fått masse ryggplager nå den siste tiden osv.. Høres ikke ille ut for de som aldri har gått gravide, sikkert men det er helt forferdelig, og alt gravide kan ta av smertestillende er paracet🙈 Studieveilederen jeg snakket med kunne ikke svare på noe som helst.. Hun bare noterte ned alt og sa hun skulle kontakte en annen å høre, og det er 1 uke siden uten noe tilbakemelding.. Kom 15 min forsinket til den timen, da jeg haltet meg rundt på skolen for å finne kontoret, så var det for ingenting 😨 Litt bedre å høre om tips her da tenkte jeg 🙈 Anonymkode: d1ea8...adb
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #6 Skrevet 5. november 2019 Det burde være mulig å få utsettelse, men dette skal studieveileder vite. Hvis du ikke får svar, se om det er noen andre du kan kontakte (fagansvarlig, studiekonsulent, koordinator for studiet etc.) Noen må kunne svare deg. Min erfaring er at universitetet er flink til å tilrettelegge der det trengs for at man skal få fullført. Anonymkode: 58bc6...749
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #7 Skrevet 5. november 2019 Du må faktisk stå på litt selv, også. Snakk med lege og jordmor om plagene dine. Dokumenter dem. Snakk med universitetet ditt. Vær ute i god tid til viktige veiledningstimer o.l. Les på nettet. Ring i åpningstiden. Osv. osv. Anonymkode: 7fbac...35d 7
MollyJones Skrevet 5. november 2019 #8 Skrevet 5. november 2019 Jeg har tatt hele studiene mens jeg fikk to barn, og hadde to eksamener tre uker før termin. Litt bekkenplager, men ikke noe voldsomt. Hadde jeg derimot hatt plager som gjorde at jeg ikke hadde klart å gjennomføre studiene hadde jeg jo mått tatt tak i det. Du skal være fulltidsstudent de siste seks månedene for å ha krav på foreldrestipend fra lånekassen. Hvordan det er om du ikke tar de studiepoengene du skal i den perioden, og du ikke kan dokumentere at du var for dårlig vet jeg ikke. Kom deg til lege og få en sjukemelding fra studiene, så kan du pleie kroppen din. Kanskje må du ta litt tidligere fatt på denne oppgaven neste høst, men da får du bare stå i det. Mas på studieveileder og bestill deg time hos lege.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #9 Skrevet 5. november 2019 Når du selv føler du skrev en veldig god oppgave og den likevel ikke ble godkjent (av to personer), er problemet litt større enn at du er gravid og dårlig. Da er det noe vesentlig du ikke har forstått. Enten må du legge ned jobben det vil være å finne ut hva som var feil, og rette opp i det - eller, hvis formen ikke tillater det, må du få sykmelding. Ellers kan du havne bakpå med Lånekassen senere. Anonymkode: d4fbc...684 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #10 Skrevet 5. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du selv føler du skrev en veldig god oppgave og den likevel ikke ble godkjent (av to personer), er problemet litt større enn at du er gravid og dårlig. Da er det noe vesentlig du ikke har forstått. Enten må du legge ned jobben det vil være å finne ut hva som var feil, og rette opp i det - eller, hvis formen ikke tillater det, må du få sykmelding. Ellers kan du havne bakpå med Lånekassen senere. Anonymkode: d4fbc...684 Joda det er jeg jo enig i, men problemet mitt med at jeg er gravid og ikke i form nå er at jeg ikke orker å forsette på oppgaven nå i år... Emnene til nå har vært utrolig slitsomme, og det er mer i vente. Når jeg har gjort det så dårlig på oppgaven at den ikke ble godkjent av 2 lærere, kommer jeg ikke til å klare den nå heller, så da er det bedre at jeg leser meg opp i permisjonstiden å tar den opp igjen.. Anonymkode: d1ea8...adb
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #11 Skrevet 6. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda det er jeg jo enig i, men problemet mitt med at jeg er gravid og ikke i form nå er at jeg ikke orker å forsette på oppgaven nå i år... Emnene til nå har vært utrolig slitsomme, og det er mer i vente. Når jeg har gjort det så dårlig på oppgaven at den ikke ble godkjent av 2 lærere, kommer jeg ikke til å klare den nå heller, så da er det bedre at jeg leser meg opp i permisjonstiden å tar den opp igjen.. Anonymkode: d1ea8...adb Jeg skjønte at du er gravid og dårlig. Det er derfor jeg skrev at hvis du ikke kan gjøre ferdig oppgaven nå, må du få deg en sykmelding. Anonymkode: d4fbc...684 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #12 Skrevet 6. november 2019 1. Du må ta kontakt direkte med emneansvarlig angående den aktuelle innleveringen 2. Du må få plagene dine dokumentert av lege hvis du har behov for tilrettelegging (men ofte er emneansvarlige fleksible så fremt man forklarer situasjonen) 3. Du må se på de alternativene du da har og velge om du skal levere innleveringen på nytt før permisjonen eller ikke. Uansett mister du ikke skoleplassen eller permisjonen av å ikke ha fått godkjent arbeidskrav i et emne, og dermed ikke fått adgang til eksamen. Du får velge det som er best for deg gitt helsen din, men generelt sett hjelper det ikke noe frem og tilbake med det klagefokuset du har. Mange andre studenter rammes også av annen sykdom som gjør at de ikke klarer å opprettholde en normal studieprogresjon, men jeg har ikke sett lignende til klaging. Anonymkode: ccfd4...20c 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #13 Skrevet 6. november 2019 På 5.11.2019 den 8.11, AnonymBruker skrev: Eller rettere sagt fikk jeg som kommentar "långt i frå godkjent"... Jeg skal ut i permisjon fra 25 november. Gravid og super sliten. Følte jeg gjorde en veldig bra oppgave, men den ble ikke godkjent på noen av vurderingene (den skulle bli vurdert på 2 måter av 2 lærere). Nå orker jeg ikke, har fått frist på å gjøre den på nytt til 11 nov, i tillegg da har jeg et annet emne jeg holder på å komme meg gjennom.. Men det er ikke lett med en 1 åring og masse svangerskapsplager bare lurer på om jeg kan miste studieplassen min om jeg ikke får emnene godkjent? At jeg ikke kommer i permisjon, men heller mister plassen? Noen som vet? Anonymkode: d1ea8...adb Skaff deg sykemelding. Hvilket studie tar du? Ganske sikker på at du ikke mister plassen din, om du dokumenter plagene dine. Men ville så langt det lar seg gjøre prøve å fullføre emnet. Går ikke ungen i barnehage? En oppgave kan man skrive mens man sitter vettu.. Anonymkode: 90057...9c3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå