Gå til innhold

Noen som kan skrive et lite avsnitt der det drøftes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg holder på å lære meg å drøfte, så lurer på om noen kan vise meg et avsnitt der det drøftes ved hjelp av kilder.

:)

Anonymkode: ba545...841

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo dette du skal lære deg! Du må snakke med foreleserne/veilederne dine, snakk med kollokviegruppen din, spør på biblioteket om litteratur om dette, kladd noen egne forsøk og vis til medstudenter osv. Omtrent alle fagartikler drøfter ved hjelp av kilder. Samme gjelder faglitteratur (bøker osv.).

Anonymkode: a5ff9...e48

• Liker 2
Skrevet

Søk opp akademiske artikler og/eller masteroppgaver innenfor det du studerer. Masteroppgaver kan selvsakt variere i kvalitet så vær litt obs, men kan gi gode ideer om hvordan man drøfter.

Anonymkode: 6d13f...81d

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk opp akademiske artikler og/eller masteroppgaver innenfor det du studerer. Masteroppgaver kan selvsakt variere i kvalitet så vær litt obs, men kan gi gode ideer om hvordan man drøfter.

Anonymkode: 6d13f...81d

Jeg søker opp baceloroppgaver på det jeg skal studere, regner med det bare er A og B oppgavene som ligger ute. Leser der for å se hvordan de drøfter, likevel synes jeg det er best å få det inn mes små marginer i startfasen, synes nemlig det er litt vanskelig.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo dette du skal lære deg! Du må snakke med foreleserne/veilederne dine, snakk med kollokviegruppen din, spør på biblioteket om litteratur om dette, kladd noen egne forsøk og vis til medstudenter osv. Omtrent alle fagartikler drøfter ved hjelp av kilder. Samme gjelder faglitteratur (bøker osv.).

Jeg leser på egenhånd om akademisk skriving, har fullflrt en bacelor tidligere, fikk D på den, så det må forbedres, skal ta en ny grad til høsten, men må forstå hvordan jeg skriver akademisk så har har lånt mye bøker på biblioteket om akademisk skriving. Alt skal drøftes ved hjelp av kilder, men jeg må lære meg hvordan, ikke bare ser teoretikere, men også kunne være kritisk og formulere meg riktig og fullstendig.

Gjest ByeByeLove
Skrevet

Ved å følge med på det jeg skriver her inne vil du lære å drøfte til perfeksjon.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søker opp baceloroppgaver på det jeg skal studere, regner med det bare er A og B oppgavene som ligger ute. Leser der for å se hvordan de drøfter, likevel synes jeg det er best å få det inn mes små marginer i startfasen, synes nemlig det er litt vanskelig.

Dette er uansett ikke riktig sted å få kvalitetssikret informasjon/veiledning. Snakk med veileder, studierådgiver, medstudenter osv. Du går på høyskole nå, så dette må du klare å finne ut av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...