AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 Hei! Jeg skal ha hund (labrador) og sliter med å velge kjønn, holder til på Gjøvik hvor vi har jevnlige hundemøter. På disse møtene har alle tisper bortsett fra en hannhund i ny og ned. Alle venner har tisper også bortsett fra en. Så er snakk om en 7 forskjellige tisper. Jeg ønsker en hann men blir sterkt frarådet dette? Har lest alt som leses kan om forskjellene på tispe eller hann både på engelsk og norsk! Disse vennene mine mener at jeg vil få en hund i konstant løpetid? Men dette har jeg nå lest over alt at er en delvis myte. Vil en hannhund som er knyttet til meg stikke av? Vil det bli et problem med andre hanner om den sosialiseres tidlig til disse? hva mener dere og hva er deres erfaringer? Anonymkode: 0f489...a69
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 Unge labradorhanner kan være et skikkelig mareritt. Har hørt veterinærer uttale seg om at erfaringsmessig så har unge labradorer ofte et veldig høyt testosteronnivå, som skaper mye stress, om dette er forsket på og faktisk bevist er jeg usikker på. Opplever hannlabber sjeldent kranglete med andre hanner, men derimot ekstremt glad i damer. Skal nevnes at jeg har vært borti unge labradortisper, som har vært et ren h....... også😅 Vær obs på at det finnes mye dårlig oppdrett, så ikke gå for den første du finner på finn. Sjekk ut listene til Retrieverklubben over oppdrettere, og besøk gjerne flere. Det er dessverre mye allergi blant labradorer. Hvis du er på FB anbefales denne gruppa; Labrador Retriever Norge. Anonymkode: 947f7...3a5 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #3 Skrevet 15. november 2019 Etter et styr uten like med forhudskatarr på hann hunden vår skal jeg aldri ha det igjen hvertfall! Ville heller hatt tispe med mensen......... Anonymkode: 623fb...08c 1
Myrmica Skrevet 15. november 2019 #4 Skrevet 15. november 2019 Hann eller tispe er smak og behag. Ikke velg ut i fra hva deres omgangskrets har mest eller minst av, det kan jo endre seg over tid. Samkjønnsaggresjon kan forekomme hos begge kjønn, dog er det nok vanligere hos hanner. Men igjen, kanskje ikke så vanlig hos labrador generelt. Etter å ha hatt begge kjønn har jeg kommet fram til at jeg foretrekker tisper. Jeg foretrekker en hund som ikke blir oppildnet av løpetid i nabolaget, og som ikke bruker mye av lufteturen på markering. Da får jeg heller takle løpetid 1 til 2 ganger i året. Men det er jo bare en personlig preferanse, en annen hundeeier kan mene noe annet. 1
Kvartz Skrevet 17. november 2019 #5 Skrevet 17. november 2019 Labrador hanner kan være krevende som valp og ung hund, men når den tida over så kan de bli fantastiske hunder. Mine to var veldig forskjellige, den ene var krevende, mens den andre ikke var krevende. Jeg har to hanner og ingen av dem har vist noen tegn til aggresjon, de liker alle hunder uavhengig om det er hanner eller tisper. Hanner har også mer stabilt humør. Jeg kommer til å velge en hann hund neste gang jeg skal ha meg en hund. 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #6 Skrevet 17. november 2019 6 timer siden, Kvartz skrev: Labrador hanner kan være krevende som valp og ung hund, men når den tida over så kan de bli fantastiske hunder. Mine to var veldig forskjellige, den ene var krevende, mens den andre ikke var krevende. Jeg har to hanner og ingen av dem har vist noen tegn til aggresjon, de liker alle hunder uavhengig om det er hanner eller tisper. Hanner har også mer stabilt humør. Jeg kommer til å velge en hann hund neste gang jeg skal ha meg en hund. Her skrev du nøyaktig det jeg også tenker! 😍 alle vennene mine har tisper å ville aldri hatt hanner siden de har «konstant» løpetid. Men det ble altså hannhund på meg! Har også sagt til andre at jeg heller vil ha en krevende ung hannhund i 2-4 år, enn å ha en humørsyk tispe! Mensen hadde ikke vært noe problem å takle så er jo ikke derfor. Men er jo også her tispene lærer mange uvaner også, når de har løpetid liksom. har lest alt jeg kan nå både på norsk å engelsk! Så takk for erfaring! Tusen takk for svar! Anonymkode: 0f489...a69 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #7 Skrevet 18. november 2019 Jeg har hatt en labradorgutt. Han var bare snill og grei, elsket andre hunder og ville helst ikke slåss. Han elsket damehunder😍 men stakk aldri av. Kunne imidlertid lukte løpetid på tisper leeenge før eier visste hva som var i emning. Han var stor og sterk, så han måtte jobbes med for å ikke trekke i båndet. Men utrolig flott syns jeg, sammenlignet med mindre tisper. Hadde litt problemer med forhudskatarr og penis som kom ut av hylsteret hver gang han satt😬 men ellers er jeg veldig fornøyd med å ha en hannhund. Anonymkode: dea53...b02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå