AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 Hadde en lang prat med to ungdommer i dag. Dette er virkelig flotte ungdommer som har vært en del av en vennegjeng. Noen av vennene henger de sammen med enda. Men i dag kunne de fortelle meg om at ting ikke er så enkelt på trinnet. En har problemer med dødssyk mor, bruker vold mot venner og kjæreste i samme trinn. En annen har problemer som drikker og vedkommende har begynt å få alkoholproblemer selv. En tredje har prøvd å ta livet av seg flere ganger, senest i høst-ferien. Og flere bruker både cannabis og LSD i tillegg til røyk og alkohol. Ble fryktelig trist da jeg hørte dette. Denne gjengen har vært sammen hele ungdomsskolen, og går nå siste året. Likevel er det så utrolig mange som sliter i en tid som kanskje burde bundet de sterkere sammen, og skapt forventninger til fremtiden. Tenkte mye på dette nå i ettermiddag, og leste om 15-åringen som døde på sykehuset i dag etter å ha blitt utsatt for vold og overgrep av faren sin. Utrolig vondt å tenke på hvordan ungdommer har det. Hva slags press de utsettes for i dagens samfunn, og hvor lite foreldrene kanskje vet om sine tenåringer. Hva ville dere gjort? Anonymkode: f17c4...0c9
Gjest blåbærpike Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 Du skriver ingenting om hva slags relasjon du har til ungdommene. Å vite det er avgjørende for hva jeg svarer.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #4 Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, blåbærpike skrev: Du skriver ingenting om hva slags relasjon du har til ungdommene. Å vite det er avgjørende for hva jeg svarer. Beklager. Jeg er mor til en av disse som fortalte meg dette. Anonymkode: f17c4...0c9
Gjest blåbærpike Skrevet 4. november 2019 #5 Skrevet 4. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Beklager. Jeg er mor til en av disse som fortalte meg dette. Anonymkode: f17c4...0c9 Da ville jeg åpnet opp hjemmet for ungdommene. Servert mat og gjort det til en attraktiv plass å være. Ikke trengt meg på, men vist at jeg var der. Dette fordi jeg regner med at mye av det du beskriver, skjer når de er utenfor hjemmet. Jeg ville også kontaktet skolen og bedt om hjelp til å involvere resten av foreldregruppen, skolehelsetjenesten, barnevern og politi. Min erfaring er at man må ha hjelp utenfra når det har gått så langt som du beskriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå