Gjest spinningqueen??? Skrevet 25. mai 2005 #1 Skrevet 25. mai 2005 Heisann! Jeg har hele livet mutt trent flere ganger i uken(ballet og svømming), og føler jeg har ok kondis. Etter en pause på et års tid, har jeg begynt på spinning 3 ganger i uken. Føler at kondisen blir bedre, og at jeg er i ok form. MEN, hver gang på spinning svetter jeg så UTROLIG mye... Jeg kommer til et punkt i løpet av timen hvor jeg bare gir opp og tørke meg i pannen/ansiktet...Etter timen er toppen min helt våt bak og på brystet :oops: Jeg kan ikke se at noen av de andre på timen blir så svette som meg.... Er det virkelig normalt?? Jeg trodde man svettet mye hvis man hadde veldig dårlig kondis jeg, men jeg svetter selv om jeg ikke presser meg spesielt hardt heller. Føler at jeg har mye mer å gå på, og likevel blir jeg svett... Noen andre som blir sånn???(av spinning f.eks?) Er spinning "harderer" sånn svettemessig(eller hva det heter) :-) enn andre ting siden jeg aldri har pleid å svette så mye før?? Det som er er at jeg ellers aldri svetter...(når jeg ikkek trener altså) Det lukter aldri svette av klærne under armene enda jeg kan ha glemt deo en dag. Jeg er dessuten en frysepinn og er ofte kald, spes. på fingrene. Kanskje dette er noe av grunnen til at jeg aldri svetter ellers... Ikke vet jeg, men jeg synes bare det er så merkelig at jeg blir såå svett av spinning??
Gjest Gjesta Skrevet 25. mai 2005 #2 Skrevet 25. mai 2005 Det er helt normalt! Tenk på dette: mange personer, alle blir varme, innestengt i et bittelite rom. Du er sikkert ikke alene om å svette. Forøvrig er det ingen som helst sammenheng mellom hvor god form du er i, og hvor mye du svetter. Pass bare på å få i deg nok væske under og etter timen.
Cronos Skrevet 25. mai 2005 #3 Skrevet 25. mai 2005 Jeg sier bravo! Da er du kanskje en av de få som tar i skikkelig! Selv om du sier du har mer å gå på. Det er meningen at du skal svette skikkelig i en bra økt. Etter en god sykkeløkt kan jeg vri opp t-skjorta mi. Det finnes ikke en tørr flekk på den. Svetten drypper/renner konstant, og det blir en liten dam på gulvet. Men så tar jeg i skikkelig også, da! Ca. 170 i snittpuls. Jeg sier bare "good for you"; det er tegn på at du trener ordentlig. (om det ikke er noe jeg ikke helt har fått med meg her, da...)
Trudi Skrevet 25. mai 2005 #4 Skrevet 25. mai 2005 Du behøver ikke å føle deg i dårlig form fordi du svetter mye, ihvertfall. Ofte er det de som er i best form som svetter mest fordi kroppen har vent seg til å fjerne varmen effektivt; bl.a. gjennom å svette.
Tusenfryd Skrevet 25. mai 2005 #5 Skrevet 25. mai 2005 Jo bedre form du er i, jo mer svetter du. Det merkes spesielt på fx spinning. Sirkulasjonen din er på topp fordi du er i god form og da svetter du mer. Veldig bra!
Mathias Skrevet 25. mai 2005 #6 Skrevet 25. mai 2005 Svetting er veldig individueelt. Men det er nok ikke påvist noen korrelasjon av den typen Tusenfryd viser til. Men det er naturlig å svette. .. Og noen svetter veldig mye. Slik er det bare
Gjest synseren Skrevet 25. mai 2005 #7 Skrevet 25. mai 2005 Har alltid lurt på om de som svetter mye også har god forbrenning. Fordi samboeren min svetter mye ved fysisk arbeid/trening og han er slank. Mens jeg svetter lite og er....
Mathias Skrevet 25. mai 2005 #8 Skrevet 25. mai 2005 jeg er veldig tynn og har aldri svetta mye f eks
*Lene* Skrevet 26. mai 2005 #9 Skrevet 26. mai 2005 Tror det er helt individuelt hvor mye man svetter. Kommer litt an på treningsformen også. Selv svetter jeg alltid mest når jeg er på spinning, kontra f.eks step/aerobic!
Gjest trimgjest Skrevet 26. mai 2005 #10 Skrevet 26. mai 2005 Jeg sier bravo! Da er du kanskje en av de få som tar i skikkelig! Selv om du sier du har mer å gå på. Det er meningen at du skal svette skikkelig i en bra økt. Etter en god sykkeløkt kan jeg vri opp t-skjorta mi. Det finnes ikke en tørr flekk på den. Svetten drypper/renner konstant, og det blir en liten dam på gulvet. Men så tar jeg i skikkelig også, da! Ca. 170 i snittpuls. Jeg sier bare "good for you"; det er tegn på at du trener ordentlig. (om det ikke er noe jeg ikke helt har fått med meg her, da...) Kjenner meg godt igjen her.
Gjest assa Skrevet 26. mai 2005 #11 Skrevet 26. mai 2005 Då betyr det at jeg tar ikke nok i ..? Blir bare tomatrød i hodet,svetter aldri.Ikke om jeg er i syden i 45 grader.Hva er galt med meg ,veldig ubehagelig ,spesielt på trening.
Mathias Skrevet 26. mai 2005 #12 Skrevet 26. mai 2005 Då betyr det at jeg tar ikke nok i ..? Blir bare tomatrød i hodet,svetter aldri.Ikke om jeg er i syden i 45 grader.Hva er galt med meg ,veldig ubehagelig ,spesielt på trening. Det er ingen sammenheng her. Noen svetter lite, andre mye.
Gjest Gjesta Skrevet 26. mai 2005 #13 Skrevet 26. mai 2005 Det er ingen sammenheng her. Noen svetter lite, andre mye. Og det kan forandre seg over tid. Tidligere svettet jeg veldig lite under trening, nå svetter jeg masse til og med når jeg trener styrke.
Mathias Skrevet 26. mai 2005 #14 Skrevet 26. mai 2005 Og det kan forandre seg over tid. Tidligere svettet jeg veldig lite under trening, nå svetter jeg masse til og med når jeg trener styrke. kjemien forandres hele tiden ja. Spes år en krysser de tredve
Gjest Gjesta Skrevet 26. mai 2005 #15 Skrevet 26. mai 2005 kjemien forandres hele tiden ja. Spes år en krysser de tredve Vel, for min del skjedde det kanskje rundt 25, men allikevel.
Mathias Skrevet 26. mai 2005 #16 Skrevet 26. mai 2005 Vel, for min del skjedde det kanskje rundt 25, men allikevel. da blir det værre neste gang bare. 8)
Gjest pia:) Skrevet 28. mai 2005 #17 Skrevet 28. mai 2005 Når du svetter får du ut masse avfallstoff som du har i kroppen, det er bare sunt å svette:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå