Gå til innhold

Hvor lang tid i forveien får dere tilpasset kjolene deres??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss 23. juli, og jeg skal ha prøving av kjolen 2. juni, altså vel syv uker før bryllupet.

Lurer på om det er tidlig å få tilpasset kjolen da? Må legges opp, og trolig ut :oops:

Håper på å gå ned noen kilo først, men...Store skrekken er selvfølgelig å legge på seg. Det er mareritt det, å stå der bryllupsdagen med trang kjole!!

Hvor lang tid i forveien skal dere tilpasse?

Kontrollfreaken har ikke kontroll :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal inn på tirsdag. Så det er ca. 3 uker før. Jeg hadde også syntes at 7 uker før var litt mye, men du kan vel dra en til to uker før også, for en helt siste sjekk?

Gjest gjest23
Skrevet

jeg skal tilpasse kjolen min 14. juni, gifter meg 6 aug. det er ganske lenge i forveien, men salongen har stengt i hele juli, så jeg hadde ingen valg...

Skrevet

Jeg får den tilpasset 18 juli, og gifter meg ikke før i september... Men så skal det sies at jeg ikke går opp så lett... og mer ned, det vil jeg ikke... :-)

Skrevet

Jeg skal ha tilpassing av kjolen 2.juni og gifter meg 2.juli. Nøyaktig en mnd før altså. :-) Men reiser til stedet der vi gifter oss en uke før, så det blir liksom bare 3 uker før da.

Med tilpassing 7 uker før ville jeg krevd en ny time mye nermere - spesielt om det er sannsynlig at du vil endre fasongen på de ukene. Så vet du at den sitter som den skal, og ikke trenger å bekymre deg når bryllupsdagen kommer.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

jeg har kjøpt "uprøvd" jeg... håper den passer! får den om 4 uker! :)

Skrevet

Jeg var til tilpasning av kjolen for ca en mnd siden. Skal hente den 10 dager før bryllupet, slik at de har tid til å rette på den dersom den skulle være for stor/liten.

Skrevet

Jeg hadde tilpassing av kjolen og prøving av kjolen etter sying i februar. Skal gifte meg i slutten av juni. Det er snøring på kjolen så derfor var det kun lengden som var avgjørende for meg. Regnet heller ikke med å gå opp eller ned i vekt, den har vært stabil lenge nå.

Skrevet

skal ha time nå 11 juli.. gifter meg 6 august

Gjest Teletubbien
Skrevet

På Hamar brudesalong der jeg først tok ut kjole, fikk jeg beskjed om at jeg fikk ta mål i slutten av juni og deretter ble ikke kjolen sydd om.... :roll:

Imidlertid fant jeg en brudesalong; Ann Selda's i Skien, hvor leien er billigere- fått avslag på leie av brudesvenndresser, bedre service osv osv - men da får jeg faktisk siste kjoleprøving EN UKE før bryllupet, dvs fredagen i uka før, og kjolen blir da eventuelt sydd om til lørdag, da jeg får den med meg.....

XTRASERVICE- Det er Ann Selda's det :wink:

:ler: - d.ven som jeg reklamerer :sjarmor:

Skrevet

Jeg tilpasset og hentet kjolen 2 mnd før. Jeg har ikke forandret fasong de siste 10 årene, og er dermed ganske trygg på at jeg ikke gjør det nå heller.

Skrevet

Bare for å nevne - sist gang jeg var innom salongen var det en brud som skulle gifte seg den lørdagen (dette var en tirsdag). Hun hadde hatt siste tilpasning, skulle bare hente den. Prøvde den, og hun hadde gått ned pga stress så den måtte sys enda mer inn..

Bare litt å tenke på dere som skal tilpasse lenge før, noen kan gå ned pga stress de siste ukene før bryllupet..

Gjest gjest1
Skrevet

Ikke så lurt å ta det alt for mange ukene før bryllupet nei. Jeg var på min siste tilpassing 3 uker før bryllupet :)

Skrevet

Jeg har foreløpig tilpassing 22. juni...men det er første tur inn da! Tror nok det blir prøving i slutten av juli også gitt, eller heeelt i begynnelsen av august. Må det, for jeg akter å smalne littegranne til rundt midjen! :-)

Skrevet
Bare litt å tenke på dere som skal tilpasse lenge før' date=' noen kan gå ned pga stress de siste ukene før bryllupet..[/quote']

Ja, gid jeg kunne det...! :ler:

Av erfaring er jeg heller mindre bevisst på hva jeg spiser når jeg stresser, dessverre...

Jeg måtte også tilpasse kjolen min 7 uker før bryllupet. Dvs skal hente den nå på fredag, etter at den er tilpasset. Hvis noe skulle være feil, så skal sydamen fikse det til dagen etter, dvs siste sjans til å få gjort noe. Sydamen reiser nemlig på ferie neste uke... :roll:

Jeg skulle gjerne ha tilpasset den nærmere bryllupet 25. juni, har håp om å få strammet opp figuren før det. Men nå kan jeg jo ikke endre på vekten min så mye likevel.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg håper virkelig ikke jeg behøver tilpassing, for det har jeg ikke tid til. :-?

Skrevet

Jeg skal ha tilpasning av kjolen 1 uke før bryllupet. Helt supert, synes jeg. Det er jo begrenset hvor mye jeg kan forandre meg på 1 uke :P

Skrevet

Jeg er sånn som spiser veldig lite når jeg stresser, derfor vet jeg med sikkerhet at jeg kommer til å gå litt ned de siste ukene. Med tanke på det er jeg nødt til å prøve den en gang til så tett opp til bryllupet som mulig. Og det er heller ikke snøring på kjolen, noe jeg nå syns er et ulempe.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg hadde time for tilpassing tre uker før. Helt unødvendig, det ble ikke sydd et eneste sting i kjolen min :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...