AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #1 Del Skrevet 4. november 2019 Min snart 2 år gamle jente er stort sett veldig blid og tillitsfull, og vinker smilende hade til meg når jeg leverer henne i barnehagen om morgenen før hun løper bort til de andre barna. Men: Når jeg kommer for å hente henne blir jeg ofte møtt med gråt og hiksting samtidig som hun kommer løpende mot meg og kaster seg rundt halsen min. Virker som hun ikke kan komme seg fort nok bort til meg og ut av barnehagen. Noen andre her som opplever det samme med sine barn ved henting? Hun virker ellers som hun stortrives der. Anonymkode: a8a44...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #2 Del Skrevet 4. november 2019 Trett og sliten etter dagen i bhg. Hun ville nok ikke vinket deg avgårde hver morning hvis hun ikke trivdes. Anonymkode: dc908...956 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #3 Del Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trett og sliten etter dagen i bhg. Hun ville nok ikke vinket deg avgårde hver morning hvis hun ikke trivdes. Anonymkode: dc908...956 Dette! Hvor lange dager i barnehagen har hun? Har du mulighet til å gi henne kortere dager en periode for å se om det gjør en forskjell? Anonymkode: 2cf25...457 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #4 Del Skrevet 4. november 2019 Det betyr ikke nødvendigvis at hun mistrives eller ikke har det bra der. Det kan være fordi hun er sliten og trøtt, og så kommer reaksjonen når hun ser mamma. Helt vanlig. Anonymkode: e02dd...b66 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #5 Del Skrevet 4. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette! Hvor lange dager i barnehagen har hun? Har du mulighet til å gi henne kortere dager en periode for å se om det gjør en forskjell? Anonymkode: 2cf25...457 Hun startet i august og har ikke så lange dager, ca. 6 timer. Men det er kanskje slitsomt nok? Hun blir generelt fort sliten om vi har besøk i helgene eller er ute på farten så mulig hun er en type som bare blir fort sliten. Sover rundt 1,5 time i barnehagen hver dag. ts Anonymkode: a8a44...7ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #6 Del Skrevet 4. november 2019 Har du snakket om de ansatte om det? Hva synes de? Anonymkode: e87b0...758 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #7 Del Skrevet 4. november 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du snakket om de ansatte om det? Hva synes de? Anonymkode: e87b0...758 Har ikke tatt det opp enda nei, men sikkert greit å gjøre snart. De ansatte føler jeg er veldig laid back til det meste. Om man ytrer noen form for spørsmål knyttet til ting som dette,beroliger de alltid foreldrene med at det ikke er noe å bekymre seg over. Det er det inntrykket jeg har. ts Anonymkode: a8a44...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. november 2019 #8 Del Skrevet 4. november 2019 Høres helt normalt ut. Sliten etter mye inntrykk og når hun ser mamma så kommer det frem. Min kan ofte gråte/klage når jeg henter og i sekundet han ser meg så kaster han seg i armene mine og vil hjem. Men han elsker barnehagen og står tripper hver morgen klar til å gå. Har kjempefine dager og er der kun i kjernetiden, så ikke veldig lange dager heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #9 Del Skrevet 4. november 2019 Jeg hadde det slik, jeg fikk så et tips av pedlederen på avdelingen: jeg skulle liste meg så stille inn at barnet ikke så meg. På denne måten kunne jeg observere barnet et lite minutt før jeg gjorde meg til kjenne, og jeg kunne få bekreftet det de ansatte sa, nemlig at jenta mi storkoste seg. Nå gjør jeg alltid det, om ikke annet enn fordi det er så kjekt å se ungene mine leke og bare være. 😊 Anonymkode: 358f0...45e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #10 Del Skrevet 4. november 2019 Det er fordi det ikke er naturlig for 2-åringer å være borte fra foreldrene sine hele dagen. Anonymkode: bc624...25b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #11 Del Skrevet 5. november 2019 De er slitne, trøtte og ikke minst ekstremt lettet over at mamma kommer. Det er rett og slett overveldende for dem. Anonymkode: 2e9fe...f28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #12 Del Skrevet 5. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Min snart 2 år gamle jente er stort sett veldig blid og tillitsfull, og vinker smilende hade til meg når jeg leverer henne i barnehagen om morgenen før hun løper bort til de andre barna. Men: Når jeg kommer for å hente henne blir jeg ofte møtt med gråt og hiksting samtidig som hun kommer løpende mot meg og kaster seg rundt halsen min. Virker som hun ikke kan komme seg fort nok bort til meg og ut av barnehagen. Noen andre her som opplever det samme med sine barn ved henting? Hun virker ellers som hun stortrives der. Anonymkode: a8a44...7ac Er mor i Bhg, men observerte faktisk en annen toåring på samme avdeling for kort tid siden. Tullet og lo ved bordet og var i kjempehumør. fra avdelingen ser man veien, og noen fikk øye på moren. Barnet smilte og lo helt til hun hørte moren igangen, da satte hun igang med en sår hyling, som begynte lavt og ble høyere og høyere. vi andre som satt der ble overrasket og nesten litt lattermilde. Fra å være «festens midtpunkt og klovn», forandret barnet seg til å bli tilsynelatende totalulykkelig og hysterisk. og når moren kom inn, var hun helt i sjokk. «Er det sånn det er hele dagen??!» liksom. Jo da, 2 åringer trenger trøst, er slitne og har savnet. Men man må heller ikke glemme at de er i en alder hvor de er verdens største «dramaqueens». Hadde det vist seg at det likevel ikke var moren som kom, men en annen, hadde barnet vært i stand til å stoppe gråten umiddelbart og le og tulle videre. tenker det kan være sånn hos deg også. Bare prøv å ikke gi gråten så mye oppmerksomhet. I nevnte tilfelle hAdde barnet sannsynligvis lært hvordan mor ville at hun skulle reagerte når hun (mor) kom. Anonymkode: 77d98...a1a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #13 Del Skrevet 5. november 2019 Dette gjør de fleste i den alderen. De har det kjempefint helt til de ser mamma/pappa hilsen barnehagelærer Anonymkode: 285b9...e7e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #14 Del Skrevet 5. november 2019 Det er helt normalt, hun er bare 2 år og sikkert kjempesliten etter en dag i barnehagen med mye impulser og inntrykk. Det kan også hende at hun begynne å gråte når hun ser deg, fordi hun kommer på at hun savner deg da. Men det er kjempebra at dere har mulighet til å ha henne i barnehagen kun 6 timer Mange barn må være i barnehagen i over 8 timer pga. foreldrene jobber selv i 8 timer og bruker tid å komme seg fra og til jobb og barnehage. Også vil dette gå seg til etterhvert. Anonymkode: 9f21b...7d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 5. november 2019 #15 Del Skrevet 5. november 2019 Veldig vanlig! Er noen barn som ser/hører foreldren og da begynner gråte. Tror det er ett sett å vise "mamma/pappa jeg har savnet deg og nå er jeg glad for å se deg". Selv om de trives og er glade resten av dagen. Gråt hos små barn betyr så mange følelser, både glede, sorg, savn etc. Gråt når man ikke kan sette ord på følelsene. Noen fåt hysterisk latter også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 6. november 2019 #16 Del Skrevet 6. november 2019 Dette anser jeg som helt normalt. Min på 1,5 gjør en variant av dette også. Han gråter ikke, men slipper alt han har i hendene og løper veldig alvorlig bort til meg. Kunne like gjerne grått. Det tolker jeg som at han kom på at han har savnet oss. Det trenger ikke bety at de er utslitt heller, for min sønn hentes tidlig og virker ikke sliten om ettermiddagen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå