AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 Hei. Jeg lurer på om det er innafor å dra på jobbintervju i arbeidstiden. Sier man til arbeidsgiver at man skal på jobbintervju? Tar man fri den dagen eller deler av dagen? Jeg har søkt litt på nettet og sett at noen skriver at man kanl si man har legetime. Men hva om man får jobben og den tidligere sjefen skjønner at man ikke var hos legen. Jeg har veldig lange arbeidsdager, og det er umulig for meg å møte etter eller før arbeidstid.. Hva gjør man i slike situasjoner? En stor takk til alle innspill! Anonymkode: 75573...89d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #2 Skrevet 4. november 2019 Jeg tok meg en fridag sist jeg hadde jobbintervju. Liker ikke å lyve om ting, samme hva. Så er det jo litt dritt når arbeidsgivere nå vil ha både to og tre intervjuer, men men.. Anonymkode: a8860...079 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 Hos oss kunne du nok fått kommet på intervju på ettermiddag, vi tilpasser oss. Dersom det ikke er mulig, ville jeg bare spurt om fri til et privat ærend. Anonymkode: 465b8...3fa
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #4 Skrevet 4. november 2019 Det er vanlig å komme på intervju på ettermiddag. Anonymkode: bc814...f53
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #5 Skrevet 4. november 2019 Jeg har heldigvis fleksitid, så jeg avspaserer eller tar hjemmekontor (og skriver da selvfølgelig kun timer for når jeg jobber). Anonymkode: 83dd4...b48 1
Clefable Skrevet 4. november 2019 #6 Skrevet 4. november 2019 Ikke greit å bruke arbeidstiden på, nei. Da må man ta fri/bytte vakt eller avspasere noen timer. 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #7 Skrevet 4. november 2019 Etter jobb for min del blir da i 18 tiden, og tviler på at vanlige kontorjobber er interessert i det.. hva gjør man da? Anonymkode: 75573...89d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #8 Skrevet 4. november 2019 har forresten kontorjobb, og kan ikke bytte vakt Anonymkode: 75573...89d
FrodeF Skrevet 4. november 2019 #9 Skrevet 4. november 2019 Klarer du ikke si at du skal til lege, tannlege, psykolog eller har en privat avtale så blir du nødt til å beholde jobben du har. 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #10 Skrevet 5. november 2019 19 minutter siden, FrodeF skrev: Klarer du ikke si at du skal til lege, tannlege, psykolog eller har en privat avtale så blir du nødt til å beholde jobben du har. Er ikke alle som får fri til sånt uansett i dagens dysfunksjonelle arbeidsliv. Anonymkode: a3474...f27 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #11 Skrevet 5. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke alle som får fri til sånt uansett i dagens dysfunksjonelle arbeidsliv. Anonymkode: a3474...f27 Ulønnet fri har alle rett på. Anonymkode: 7e7ae...ceb 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #12 Skrevet 5. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ulønnet fri har alle rett på. Anonymkode: 7e7ae...ceb Ulønnet permisjon kan man ha krav på i en del tilfeller, jobbintervju i arbeidstiden er ikke et av dem. Dessuten er intervju i annen virksomhet gjerne noe som er upopulært blant mange arbeidsgivere, så man kan ikke regne med å få fri til dette. Anonymkode: a3474...f27 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #13 Skrevet 5. november 2019 Jeg har et vikariat som går ut snart, og bedriften vet jeg søker jobber. Dersom man spør om å få halve dagen fri, må man da begrunne det? Anonymkode: 75573...89d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #14 Skrevet 5. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har et vikariat som går ut snart, og bedriften vet jeg søker jobber. Dersom man spør om å få halve dagen fri, må man da begrunne det? Anonymkode: 75573...89d Om bedriften vet at du søker jobber, så ville jeg bare vært ærlig Du kan selvfølgelig si at det er privat, men så lenge arbeidsgiver vet at du er på jakt etter noe nytt og de heller ikke kan tilby noe, så er det ikke noe farlig i å si at du skal på intervju og gjerne vil ha fri noen timer på grunn av det. Anonymkode: cd050...9ad 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #15 Skrevet 7. november 2019 Jeg tenker det er feil å lyve om legebesøk eller lignende for å gå på intervju . Det er ikke riktig å bruke tid nåværende arbeidsgiver har betalt for arbeidskraften din, på å gå på intervjuer andre steder. Løsningen er å be om intervju etter arbeidstid. Da viser du deg som en god arbeidstaker som tar dine plikter mot arbeidsgiver seriøst. Det må jo ny arbeidsgiver sette pris på. Den andre løsningen er å be om ulønnet permisjon. Men det er ikke noe man har rett på, som en over hevder. Anonymkode: b0661...c30
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #16 Skrevet 7. november 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det er feil å lyve om legebesøk eller lignende for å gå på intervju . Det er ikke riktig å bruke tid nåværende arbeidsgiver har betalt for arbeidskraften din, på å gå på intervjuer andre steder. Løsningen er å be om intervju etter arbeidstid. Da viser du deg som en god arbeidstaker som tar dine plikter mot arbeidsgiver seriøst. Det må jo ny arbeidsgiver sette pris på. Den andre løsningen er å be om ulønnet permisjon. Men det er ikke noe man har rett på, som en over hevder. Anonymkode: b0661...c30 Vi har ikke mulighet til å gjennomføre intervjuer utenom normal kontortid. Jeg mener derfor at beste løsning er å søke om avspasering, eller ta en feriedag. Anonymkode: 83dd4...b48
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #17 Skrevet 7. november 2019 På 5.11.2019 den 0.48, AnonymBruker skrev: Etter jobb for min del blir da i 18 tiden, og tviler på at vanlige kontorjobber er interessert i det.. hva gjør man da? Anonymkode: 75573...89d Hva med før jobb? Feks jobbintervju kl 8? Anonymkode: 95b73...fdc
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #18 Skrevet 7. november 2019 På 5.11.2019 den 0.49, AnonymBruker skrev: har forresten kontorjobb, og kan ikke bytte vakt Anonymkode: 75573...89d Kontorjobb til kl 18? Men har du fleksitid eller mulighet for å avspasere? Du jobber vel bare 8 timer, så da har du ledig tid på morgningen? Anonymkode: 95b73...fdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå