Gå til innhold

Ønsker å kvitte meg med foreldrene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har holdt ut enormt mye nå, grensen har stryket for lenge siden! JEG HAR ALDRI VÆRT BORTI SLIKE FORELDRE SOM JEG HAR! Jeg kan dø imorra og de hadde ikke brydd seg. De behandler meg som en dukke, dømmer meg 24/7, slår meg og prøver å kvele meg, sier til vennene mine at de skal kutte kontakt med meg for ingen grunn,. det er så mye++ Venter bare på å få nok penger så jeg kan flytte ut og aldri komme tilbake igjen. De har NULL sjanse til å se meg etter det. Noen uforståelige drit-sek—r! Ingen hadde trodd hva jeg hadde gått gjennom! 

sender gode tanker og glemmer til slike som er i min situasjon. 
og nei, de ment ikke å føde meg, jeg var bare Uheldig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du myndig, kan du flytte ut på dagen. 

Hvis du ikke er myndig, drar du til barnevernet. 

Anonymkode: 5e864...3c6

• Liker 13
Skrevet

Hvis du er under 18, kan du vel få hjelp av barnevernet til å komme deg bort? Enten til «egen» bolig eller fosterhjem.

• Liker 6
Gjest Guided Missy
Skrevet

Kom deg videre. Ikke la de ta noe mer energi fra deg.

Skrevet

Er du en 15-16 gammel jente?

Anonymkode: b1540...a7f

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du en 15-16 gammel jente?

Anonymkode: b1540...a7f

De aller fleste medlemmene på Kvinneguiden er tretten år gamle jentunger...

(i alle fall dersom man skal tro en del kommentarer her på forumet!)

Anonymkode: a3005...b16

• Liker 3
Skrevet

Hei. 

Vanskelig å svare siden jeg ikke vet din alder. 

Hvis du er under 18, ta kontakt med helsesykepleier på skolen din eller barnevernsvakten i din kommune/bydel. Politiet må også varsles fordi du blir slått og forsøkt kvalt. Dette gjelder også dersom du er over 18 år.

Håper du kan bo et annet sted i påvente av flytting. Er du over 18, kan du ta kontakt med krisesenter.

Ønsker deg alt godt.

Anonymkode: b8eea...17c

• Liker 8
Skrevet
På 4.11.2019 den 18.39, Tara,090 skrev:

Jeg har holdt ut enormt mye nå, grensen har stryket for lenge siden! JEG HAR ALDRI VÆRT BORTI SLIKE FORELDRE SOM JEG HAR! Jeg kan dø imorra og de hadde ikke brydd seg. De behandler meg som en dukke, dømmer meg 24/7, slår meg og prøver å kvele meg, sier til vennene mine at de skal kutte kontakt med meg for ingen grunn,. det er så mye++ Venter bare på å få nok penger så jeg kan flytte ut og aldri komme tilbake igjen. De har NULL sjanse til å se meg etter det. Noen uforståelige drit-sek—r! Ingen hadde trodd hva jeg hadde gått gjennom! 

Er du etnisk norsk eller har du en annen opprinnelse? Dette er faktisk avgjørende for å kunne tilpasse rådene til deg. 

Jenter av utenlandsk grunn har gjerne vanskelig for å flytte ut på dagen selvom de er myndige, myndighetsalderen eller at man er over den har som oftest ingen verdens ting å si i hjemmet, og man kan bli truet til stillhet hvis man konfronterer foreldre mtp det. Dette vet jeg mye om da jeg har vært i den situasjonen selv og kan kanskje komme med noen behjelpelige råd. 

Anonymkode: 1ebcb...e71

• Liker 3
Skrevet
På Monday, November 04, 2019 den 17.39, Tara,090 skrev:

Er du voksen, så er det vel bare å flytte... 

Skrevet

Denne tråden bør stenges

Anonymkode: 02796...5e8

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet

Hmmm. Om de er slik: hva gjør du? Lar du deg banke og kvele ? Du tenker å stikke når du får nok penger. Men jeg tror nok du vet om muligheten for å gå til barnevernet, politiet eller fortelle venner. Hvorfor velger du ikke disse løsningene? Du virker sint nok til å kunne fortelle.

Skrevet

Alarmtelefonen for barn og unge tlf.116 111

Politiet 112

Anonymkode: 810f6...ca3

• Liker 5
Skrevet (endret)
20 timer siden, theTitanic skrev:

Hmmm. Om de er slik: hva gjør du? Lar du deg banke og kvele ? Du tenker å stikke når du får nok penger. Men jeg tror nok du vet om muligheten for å gå til barnevernet, politiet eller fortelle venner. Hvorfor velger du ikke disse løsningene? Du virker sint nok til å kunne fortelle.

Du tror virkelig jeg ikke har gjort det? Forresten så brydde de seg ikke, 

Endret av Tara,090
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du voksen, så er det vel bare å flytte... 

Nei, faktisk ikke. Må jo ha nok penger.

Skrevet
1 minutt siden, Tara,090 skrev:

Nei, faktisk ikke. Må jo ha nok penger.

Da har vi noe i Norge som kalles Nav, de er nødt til å hjelpe om du har behov (og er myndig)

• Liker 4
Skrevet

Er du over 18: ta kontakt med krisesenter, politi og nav. Gjerne også fastlege, eller helsesøster om du fortsatt går på skole  

Er du under 18: ta kontakt med barnevernet og/eller lege og helsesøster. 

Uansett så er det mulig å få hjelp med bolig og penger fra enten nav, lånekassen eller barnevernet. 

Det går jo ikke an å leve med slik vold. Masse lykke til ❤

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...