AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 Hei! Vi skal til å legge nytt gulv og er nødt til å fjerne den gamle parketten først pga dørkarmer o.l. Har prøvd å google meg fram til hvordan man gjør det, men får bare opp videoer om hvordan man skal legge nytt gulv oppå eksisterende gulv. Noen som har erfaring med fjerning av gammel (klikk)parkett? Hvilket utstyr trenger man osv? Anonymkode: c1cba...40c
mr. Skrevet 4. november 2019 #2 Skrevet 4. november 2019 2 hender og 1 hammer gjør jobben. Eventuelt 4 hender og 2 hammer så går det fortere. Er bare å fjerne den første der hvor man har lettest tilgang til å komme under og løfte. Etter det ren makt og riv løs rest. Men hva som venter under ,eh ,håper ingenting for deres del. Har fjernet en del parkett og laminat og det verste var gulv til gulv teppe limt på betong. Ja laminat ble lagt opp på teppe. Uf. Unner ingen å skrape den gulv til gulv teppe vekk. Mareritt.... 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #4 Skrevet 4. november 2019 8 minutter siden, mr. skrev: 2 hender og 1 hammer gjør jobben. Eventuelt 4 hender og 2 hammer så går det fortere. Er bare å fjerne den første der hvor man har lettest tilgang til å komme under og løfte. Etter det ren makt og riv løs rest. Men hva som venter under ,eh ,håper ingenting for deres del. Har fjernet en del parkett og laminat og det verste var gulv til gulv teppe limt på betong. Ja laminat ble lagt opp på teppe. Uf. Unner ingen å skrape den gulv til gulv teppe vekk. Mareritt.... Takk for svar! Vi har fjernet gulvlister, og ser det er en åpning mellom vegg og gulv. Jeg er bare litt bekymret for at vi kom til å ødelegge veggen når vi tok opp første planke (ser/så for meg at vi bruker brekkjern, men den må liksom "støttes" inntil vegg. Veggen i ene enden er i mur (resten gips), og her skal vi få inn en peis uansett - så litt merker på veggen er nok ikke så veldig farlig... Og så får vi satse på at det ikke er teppe under parketten 😅 Anonymkode: c1cba...40c
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #5 Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Vi har fjernet gulvlister, og ser det er en åpning mellom vegg og gulv. Jeg er bare litt bekymret for at vi kom til å ødelegge veggen når vi tok opp første planke (ser/så for meg at vi bruker brekkjern, men den må liksom "støttes" inntil vegg. Veggen i ene enden er i mur (resten gips), og her skal vi få inn en peis uansett - så litt merker på veggen er nok ikke så veldig farlig... Og så får vi satse på at det ikke er teppe under parketten 😅 Anonymkode: c1cba...40c Det høres absolutt ikke ut som om du har parkettgulv 🤔. Har du laminatgulv? Anonymkode: 9b7e7...c81
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #6 Skrevet 4. november 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres absolutt ikke ut som om du har parkettgulv 🤔. Har du laminatgulv? Anonymkode: 9b7e7...c81 Det er mulig det er laminat - men i følge prospektet er det parkett. Klikkgulv er det i hvertfall. Uansett; det fjernes - og jeg antar det ikke er så stor forskjell på parkett og laminat. Anonymkode: c1cba...40c
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #7 Skrevet 4. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det høres absolutt ikke ut som om du har parkettgulv 🤔. Har du laminatgulv? Anonymkode: 9b7e7...c81 Hva baserer du det på? Anonymkode: 20b2d...239
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #8 Skrevet 4. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vi skal til å legge nytt gulv og er nødt til å fjerne den gamle parketten først pga dørkarmer o.l. Har prøvd å google meg fram til hvordan man gjør det, men får bare opp videoer om hvordan man skal legge nytt gulv oppå eksisterende gulv. Noen som har erfaring med fjerning av gammel (klikk)parkett? Hvilket utstyr trenger man osv? Anonymkode: c1cba...40c Kubein og sterk elektrisk sag til å få løs gjennomgående parkettbord. Og ikke minst god arbeidsinnsats. Anonymkode: 486cd...73c
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #9 Skrevet 4. november 2019 Legg noe mellom hammer/kubein og vegg, så bryter du løs. Det er litt makt som kreves. Å jeg har aldri vært borti at noen har lagt parkettgulv på teppe 😅 Anonymkode: 9cbdd...016
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #10 Skrevet 4. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legg noe mellom hammer/kubein og vegg, så bryter du løs. Det er litt makt som kreves. Å jeg har aldri vært borti at noen har lagt parkettgulv på teppe 😅 Anonymkode: 9cbdd...016 Parkett oppå teppegulv fungerer veldig fint, faktisk! Er det teppegulv under vil en barkespade være til god hjelp. Hva slags gulv skal du legge? Anonymkode: 2bd4e...5ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå