AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 Hei! Jobber nå fulltid, men ønsker å jobbe 80% eller 90%. Altså fri en dag i uka, eller fri en dag annenhver uke. Noen som har permisjon uten lønn? Eller måtte dere si fra dere en del av stillingen? Var det vanskelig å få innfridd dette av arbeidsgiver? Og hvor mye kan man regne å miste i pensjon? Er ikke meningen å vare mer enn maks 1 år. Tjener nå 470.000 i året. Takk for hjelpen! Anonymkode: 48461...5ef
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #2 Skrevet 4. november 2019 Så lenge du har små barn har du rett til å jobbe redusert uten lønn, med mindre det er til stor ulempe for bedriften. Uansett kan du jo søke, det verste som skjer at de svarer nei. Anonymkode: 724bd...b11
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 Spørs hva grunnen til å jobbe redusert er? Er det helse så vil det lønne seg å heller være sykemeldt en dag i uka og så se det an. Prat med din fagorganisasjon. Permisjon uten lønn kan gies hvis det ikke er til ulempe og bare for 3 (?) mnd av gangen. Min erfaring er at det lønner seg å være åpen om grunnen til at man vil jobbe redusert. Anonymkode: 0e699...d0b 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #4 Skrevet 4. november 2019 Hvis du har små barn er du nærmest garantert å få jobbe redusert. Det skal uhorvelig mye til for at en arbeidsgiver skal ha rett til å si nei. Anonymkode: 31072...eb8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #5 Skrevet 4. november 2019 Takk for svar alle sammen! Jeg ønsker å jobbe redusert pga helsen min.... Legen min sier at NAV er strenge når det kommer til gradert sykemelding, så tipper jeg ikke får så lang sykmelding, selv om jeg "bare" skulle vært sykmeldt 20%. Å jobbe redusert er siste utvei føler jeg. Kan virke som om det ikke blir så lett å få dette innvilget da jeg ikke har små barn.. Anonymkode: 48461...5ef
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #6 Skrevet 4. november 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen! Jeg ønsker å jobbe redusert pga helsen min.... Legen min sier at NAV er strenge når det kommer til gradert sykemelding, så tipper jeg ikke får så lang sykmelding, selv om jeg "bare" skulle vært sykmeldt 20%. Å jobbe redusert er siste utvei føler jeg. Kan virke som om det ikke blir så lett å få dette innvilget da jeg ikke har små barn.. Anonymkode: 48461...5ef Hvis du trenger å jobbe redusert pga. helsen, er gradert sykmelding riktig. NAV er ikke strenge når det gjelder gradert sykmelding, for da oppfyller du aktivitetskravet. Selvfølgelig må sykmeldingen begrunnes, og du må følges opp på lik linje med alle andre sykmeldte. Ser du skriver i ditt første innlegg at dette skal vare maks ett år. Hva er grunnen til det? Hvordan vil dette året med gradert sykmelding hjelpe deg til å kunne jobbe fullt? Det er det viktig at legen din får med i sykmeldingen som sendes til NAV. Hvis du trenger å jobbe redusert resten av livet, er det riktig å søke om å redusere stillingen din. Men ikke hvis det er snakk om et kortere tidsrom, hvor du skal gå i behandling e.l., og så vil du kunne jobbe fullt igjen. Anonymkode: 31072...eb8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #7 Skrevet 5. november 2019 Du bør ikke gå ned til redusert stilling om det er pga helsen. Det vil du tape på senere om du skulle bli verre/langvarig syk eller ufør. Gradert sykemelding er rett i ditt tilfelle. Anonymkode: dde7f...24d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå