Gjest Emera Skrevet 25. mai 2005 #1 Skrevet 25. mai 2005 Jeg vurderer å laseroperere øynene, og skal bestille time til forundersøkelse. Er det noen som har prøvd laseroperasjon, og kan dele erfaringer med meg? Tenker spesielt på hvordan det ble etterpå, om synet ble så skarpt du forventet, om du ble plaget av tørre øyne, eller kanskje andre ting.
tommeline Skrevet 25. mai 2005 #2 Skrevet 25. mai 2005 Jeg har ikke gjort det selv, men bodde i kollektiv med en som gjorde det. Han var i alle fall veldig fornøyd med resultatet. Eneste var dagen han tok operasjonen, han er nemlig blind på det andre øyet, så han så ingenting den dagen...
Trudi Skrevet 25. mai 2005 #3 Skrevet 25. mai 2005 Jeg opererte for 3 år siden. Ser helt supert! De første dagene var litt ubehagelige, men det gikk over. Den første måneden var øya supertørre. Uansett var det verdt det! Selve operasjonen er over på 5 smertefrie minutter.
Væren Skrevet 25. mai 2005 #4 Skrevet 25. mai 2005 Jeg har godt syn, og har ikke hatt behov for slik operasjon selv. Min svoger var kjempeuheldig, har nok antagelig fått ødelagt synet sitt helt etter mislykket laseroperasjon + et par forsøk på å rette opp skaden. Han har tåkesyn og ser dårligere nå enn før, og har blitt den pasienten øyenlegen helst ikke vil treffe igjen... Mannen min ble frarådet slik operasjon av samme lege, sannsynligvis pga. at han har samme etternavn som pasienten med mislykket operasjon. Ellers kjenner jeg folk som er overlykkelige over å ha tatt laseroperasjon med 100% vellykket resultat. De fleste er nok heldige. Tror det er spesielle synsfeil som ikke egner seg for slik operasjon, så det er viktig at du får gode råd før du evt. bestemmer deg for eller imot.
Grooo Skrevet 25. mai 2005 #5 Skrevet 25. mai 2005 Jeg gjorde dette for snart tre år siden, og er 110% fornøyd. Har ikke hatt noen plager, og fikk bedre syn en forventet etter operasjonen. Så like fin igjen etter to-tre timer, ikke noe svie eller tørre øyne. Ingenting i det hele tatt. Jeg har skrevet om dette her inne mange ganger før, søk
Gjest Emera Skrevet 25. mai 2005 #6 Skrevet 25. mai 2005 Tusen takk for svar! Joda, jeg skal tenke meg godt om, det er bare en forundersøkelse jeg skal til først. Regner med at jeg får god informasjon der, men det er alltid greit å høre andres erfaring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå