AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 Hadde sterk positivit eggløsningstest den 24/10. I dag fikk jeg mensen så etter hva jeg har regna meg fram til så har jeg da en luteal fase på 8 eller 9 dager... Har ikke tempa men blir tydeligvis nødt til det for å vite helt sikkert. Men hva gjør man med en så kort lutealfase? Er baby nr 2 vi prøver på så har jo klart å bli gravid før, men kan det ha skjedd noe som har gjort lutealfase korter siden fødsel for 1 år siden? Anonymkode: 33b15...d4f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ammer du? Anonymkode: 9eb60...290 Ja ammer fortsatt. Påvirker det lutealfasen? Har bare gått ut ifra at det ikke gjør det siden jeg har positive eggløsningstester Anonymkode: 33b15...d4f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #4 Skrevet 4. november 2019 Er det første menstruasjon etter fødselen? Mensen kan være uregelmessig etter fødselen. Jeg startet også med korte lutelfaser, den ble lengre for hver måned til den til slutt ble på 14 dager som før fødselen. Anonymkode: d58fc...30f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #5 Skrevet 4. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja ammer fortsatt. Påvirker det lutealfasen? Har bare gått ut ifra at det ikke gjør det siden jeg har positive eggløsningstester Anonymkode: 33b15...d4f Det at du ammer kan forsinke eggløsningen, uten at mensen forsinkes tilsvarende. Det er normalt at syklusen er litt ustabil så lenge du ammer. Anonymkode: 9eb60...290
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #6 Skrevet 4. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det første menstruasjon etter fødselen? Mensen kan være uregelmessig etter fødselen. Jeg startet også med korte lutelfaser, den ble lengre for hver måned til den til slutt ble på 14 dager som før fødselen. Anonymkode: d58fc...30f Neida dette blir nå begynte jeg da på min 6 syklus etter fødsel, men får håpe den blir lenger her også Anonymkode: 33b15...d4f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #7 Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det at du ammer kan forsinke eggløsningen, uten at mensen forsinkes tilsvarende. Det er normalt at syklusen er litt ustabil så lenge du ammer. Anonymkode: 9eb60...290 Ok, da får jeg håpe at det er det! Litt ustabil har den vært men variert i mellom 29-34 dager de siste 5 gangene Anonymkode: 33b15...d4f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #8 Skrevet 4. november 2019 Jeg opplevde å ha kort lutealfase da syklusen kom tilbake 8 mnd. etter fødsel. Den var veldig kort i starten hos meg da, 3-4 dager de to første syklusene. Så var den på 8 og 9 dager to sykluser, og så ble jeg gravid, mistet og ble gravid igjen. Jeg vet ikke om lutealfasen fortsatt hadde vært kort om jeg ikke hadde blitt gravid. Hos meg hadde det sannsynligvis sammenheng med amming. Anonymkode: 14aae...9df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå