Gå til innhold

Tips til en susete kjerring som vil ut å jobbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg visste ikke hvor jeg skulle plassere dette, fordi det er så diffust. Jeg trenger altså litt råd. 

Etter å ha fått et barn, har jeg vært hjemmeværende et par år, mens mannen min har jobbet. Jeg har en bachelorgrad som mest sannsynlig kan brukes til noe, men den er flere år gammel og jeg er jo så susete og.. dum. 

Og vi trenger høyere inntekt. Nå. 

Jeg søker jobber, men jeg er jo for gammel til "et ungt miljø med høy energi/kompetanse". Skal en sliten eldre mor komme der og jobbe? Altså jeg søker jo, men likevel.. 

Jeg skal uansett ta yrkesrettet utdanning til neste høst, men vil jo gjerne gjøre noe inntil den tid. 

Men har noen noe tips eller solskinnshistorier om noen sent i 20 årene/tidlig 30 årene som har kommet seg opp og frem? 

Hilsen en 29 år gammel kvinne. Eller jente. Veit jo ikke hva jeg skal skrive engang. 

Anonymkode: 91699...cd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Btw.. Her jeg bor er det minimalt med jobber som ikke krever særlig hjernekapasitet.. Mannen jobber en time unna, så det er viktig at jeg holder meg i nærheten pga barnehagen.. 

Skrevet

29 år og sliten, gammel mor??? I alle dager 🙄 spørs jo hva du mener med å opp og frem. Snakker vi å ha en fast jobb som opp og frem, eller må det være advokat/lege /ingeniør stilling? 

Anonymkode: d89cb...f11

• Liker 15
Skrevet

29 år = gammel?

Shit! Da må jo halvparten her inne være fra steinalderen!!😳😳😳

• Liker 8
Skrevet

Eh, jeg er 42 år og fikk akkurat stilling i et "ungt, kreativt og energirik miljø" men klart du er gammel I følge deg selv. Jeg føler jeg gled rett inn i stillingen. Og fikk jobben. Min bachelor er også 10 år gammel. Hadde jobbet selvstendig alle årene før det, så ingen ansatterfaring. 

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

29 år og sliten, gammel mor??? I alle dager 🙄 spørs jo hva du mener med å opp og frem. Snakker vi å ha en fast jobb som opp og frem, eller må det være advokat/lege /ingeniør stilling? 

Anonymkode: d89cb...f11

Fast jobb med vanlig lønn:) 

3 minutter siden, Madde123 skrev:

29 år = gammel?

Shit! Da må jo halvparten her inne være fra steinalderen!!😳😳😳

Beklager om noen blir krenka, ikke meningen altså, men virker som de som lyser ut stillingene kun vil ha studenter😂

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, kaleidoskop skrev:

Eh, jeg er 42 år og fikk akkurat stilling i et "ungt, kreativt og energirik miljø" men klart du er gammel I følge deg selv. Jeg føler jeg gled rett inn i stillingen. Og fikk jobben. Min bachelor er også 10 år gammel. Hadde jobbet selvstendig alle årene før det, så ingen ansatterfaring. 

Gratulerer ❤️ 

Det er flott :)

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fast jobb med vanlig lønn:) 

Beklager om noen blir krenka, ikke meningen altså, men virker som de som lyser ut stillingene kun vil ha studenter😂

Du krenget ikke meg. Jeg er 29 jeg og hehe 💃💃

Skrevet

Hva med å jobbe i en barnehage? Eventuelt vikarstilling for barnehager i kommunen din? 

Anonymkode: a8064...634

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med å jobbe i en barnehage? Eventuelt vikarstilling for barnehager i kommunen din? 

Anonymkode: a8064...634

Takk for tips! :)

Skrevet

29 er ikke gammelt og slitent. Jeg var ferdig å studere og startet rett i en trainee-stilling med andre ny-utdannede da jeg var 28 år. I et såkalt ungt og energisk miljø... :P Tror du må få litt mer selvtillit på det der iallfall og ikke se på deg selv som en sliten gammel dame! 

Anonymkode: 5e510...5de

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei 

Jeg visste ikke hvor jeg skulle plassere dette, fordi det er så diffust. Jeg trenger altså litt råd. 

Etter å ha fått et barn, har jeg vært hjemmeværende et par år, mens mannen min har jobbet. Jeg har en bachelorgrad som mest sannsynlig kan brukes til noe, men den er flere år gammel og jeg er jo så susete og.. dum. 

Og vi trenger høyere inntekt. Nå. 

Jeg søker jobber, men jeg er jo for gammel til "et ungt miljø med høy energi/kompetanse". Skal en sliten eldre mor komme der og jobbe? Altså jeg søker jo, men likevel.. 

Jeg skal uansett ta yrkesrettet utdanning til neste høst, men vil jo gjerne gjøre noe inntil den tid. 

Men har noen noe tips eller solskinnshistorier om noen sent i 20 årene/tidlig 30 årene som har kommet seg opp og frem? 

Hilsen en 29 år gammel kvinne. Eller jente. Veit jo ikke hva jeg skal skrive engang. 

En eldre mor på 29 år?!

• Liker 3
Skrevet

Søk på de som har et "ungt og energisk miljø" og si at det er deg de leter etter. Alder er bare et tall. Du er så gammel som du føler deg. Og noen må jo tross alt holde styr på ungdommen.

Anonymkode: 7a75d...bd7

Skrevet

Så rart du skriver om deg selv. Du må i alle fall jobbe med selvbildet ditt/hvordan du framstiller deg selv før du går på intervjuer. Fra å lese teksten tenkte jeg at du var ca. 55 år og hadde vært hjemmeværende med seks barn siden du giftet deg da du var 23 eller noe ...

Hva er bachelorgraden din i? Det er jo ganske relevant for hva du kan søke på.

Anonymkode: 86522...739

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor bor dere et sted en time unna hans jobb? Kanskje burde dere flytte til et sted hvor dere begge kan få jobb? Hva har du bachelor i? Hvor bor du ca? Hvor stor kommune? Hvor langt unna nærmeste by/stort tettsted?

Anonymkode: c4ede...6df

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rart du skriver om deg selv. Du må i alle fall jobbe med selvbildet ditt/hvordan du framstiller deg selv før du går på intervjuer. Fra å lese teksten tenkte jeg at du var ca. 55 år og hadde vært hjemmeværende med seks barn siden du giftet deg da du var 23 eller noe ...

Hva er bachelorgraden din i? Det er jo ganske relevant for hva du kan søke på.

Anonymkode: 86522...739

Enig i dette. Hvis du tenker slik om deg selv, vil det farge både søknader og hvordan du fremstår på intervju, selv om du kanskje ikke tror det selv.

Ta utgangspunkt i bacheloren. Hva kan du bruke den til? Ellers er det bare å søke på rubbel og bit. Det er ikke noe stort problem å ha vært ute av arbeidslivet i noen få år så lenge du har vært hjemme med barn, det regnes vanligvis ikke som «hull i CVen» (men få det med i søknad/CV på et eller annet vis). Lær deg hvordan du lager en god CV og en skriver en god søknad (begge deler må spisses inn mot jobben du søker på).

Anonymkode: d6c39...9bf

Skrevet

Ja, legg fra deg innstillingen om at du er gammal og sliten. Jeg er 36 og "sliten" med disse to ungene som hele tiden maser og styrer, men jobber i et "ungt" miljø allikevel... Ja, jeg føler meg eldre enn de som er 25, men jeg er ikke gammel allikevel! Og noen av mine beste kollegaer har vært i midten av 40- og 50-årene og vært kunnskapsrike mennesker jeg aldri har tenkt på som gamle eller utdaterte. Få god oversikt over din egen kompetanse, få innspill og hjelp til å vurdere om CV og søknader er gode og søk av hjertens lyst! 

Og vi har også et "ungt og energisk miljø" på jobb, men det er allikevel folk ansatt som er over 60, uten at det er noe problem for noen! Man trenger folk i alle aldre i de fleste bedrifter, altså. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg følte meg også gammel, sliten, dum og fullstendig utdatert på arbeidsmarkedet etter å ha vært hjemme med mini i ett år. Selv om jeg bare var 27! Jeg tror det vil hjelpe selvfølelsen din å komme ut i jobb igjen:) 

Som en annen nevnte, hva med å flytte dit mannen din sin jobb er? Er det lettere for deg å få relevant jobb der?

Anonymkode: 19ddd...9e2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...