Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på synsundersøkelse på specsavers i dag, og måtte ha meg nye briller. Og de har kampanje, 75% på alle briller og enstyrkeglass og brilletilpassing skal være inkludert står det. Men ser nå at jeg har fått rabatt på brillene men måtte betale 1400 for glassene og 295 for tilpassing. Ble litt skuffet, for jeg syns jo det ble mye dyrere enn planlagt. Burde jeg klage når jeg skal hente de nye brillene? 

Anonymkode: c9d64...711

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på synsundersøkelse på specsavers i dag, og måtte ha meg nye briller. Og de har kampanje, 75% på alle briller og enstyrkeglass og brilletilpassing skal være inkludert står det. Men ser nå at jeg har fått rabatt på brillene men måtte betale 1400 for glassene og 295 for tilpassing. Ble litt skuffet, for jeg syns jo det ble mye dyrere enn planlagt. Burde jeg klage når jeg skal hente de nye brillene? 

Anonymkode: c9d64...711

Der finnes en annen tråd på denne butikk kjedens lurerier. 

Det du opplever er helt normalt at de gjør i denne kjeden. Særlig ved synsundersøkelser opererer de med en maks pris på nettsidene sine , når du så kommer og skal betale så har prisen blitt det dobbelte, noe de bortforklarer med dobbelt time, ekstrautdannet optiker som er dyrere enn alle andre osv. At man må la butikken velge optiker og ikke be om den man sist var hos, fordi ikke alle optikerne har den rimeligste nettprisen. 

Du bør klage saken inn til Forbrukertilsynet. Og du bør skrive en klage til butikk kjedens leder som du finner på nettsidene til kjeden. Jo flere som klager og gjør dem oppmerksom på at dette ikke er greit, desto bedre er det. Alle andre som synes det er greit å bli lurt av villedene markedsføring/reklame på både tv og nety, de kan oppsøke butikkene og betale det butikken synes er en rimelig pris. :ironi:

Anonymkode: e8639...726

Skrevet

Fikk du ikke et prisanslag da du bestilte brillene da? Både jeg og datteren min har akkurat kjøpt nye briller hos Specsavers, og vi fikk begge se utregningen av pris og selv bestemme hvor mye vi ville legge i brillene. Begge to valgte å betale ekstra for ripe og antirefleks, men det er jo frivillig.

Skrevet

Tror du skal sjekke den kampanjen igjen. Det er alltid liten skrift hva som ikke er inkludert i tilbudet. Det har jeg sett flere ganger. Folk ser bare det med stor skrift og sjekker ikke hele plakaten.

Anonymkode: a0516...f53

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du skal sjekke den kampanjen igjen. Det er alltid liten skrift hva som ikke er inkludert i tilbudet. Det har jeg sett flere ganger. Folk ser bare det med stor skrift og sjekker ikke hele plakaten.

Anonymkode: a0516...f53

Da har butikken informasjonsplikt, og den svikter det stort på i den kjeden vi diskuterer her. 

Anonymkode: e8639...726

Skrevet

Fikk du ikke vite prisen på brillene da du var i butikken?Jeg fikk 75% rabatt, men den rabatten gjelder kun enstyrket glass. Om man skal ha andre ting som ripefrie, mer komplisert glass eller tynnere glass så får man ikke 75% rabatt på brillene. 

Anonymkode: a442b...7cb

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i Specsavers, og jeg er ganske sikker på at om du regner på det så har du fått 75% på innfatningen ink de 295kr. Kassa vår som regner ut 75% skal regne det ut fra prisen inkl 295. Etter at den har regnet ut prisen med prosent så trykker vi på en knapp som da trekker ut 295kr fra det.  

Anonymkode: 56b19...c1f

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i Specsavers, og jeg er ganske sikker på at om du regner på det så har du fått 75% på innfatningen ink de 295kr. Kassa vår som regner ut 75% skal regne det ut fra prisen inkl 295. Etter at den har regnet ut prisen med prosent så trykker vi på en knapp som da trekker ut 295kr fra det.  

Og når du har betalt 1400kr for glass så har du tynnere glass(enten pga styrken eller valg av innfatning) med antirefleks og ripe beskyttelse. Hadde du tatt  tykkere glass i 1.5 indeks som det heter uten antirefleks og ripe beskyttelse så hadde glassene vært gratis.

AnonymBruker
Skrevet

Er det enstyrkeglass du har bestilt da? 

Anonymkode: 1d630...d74

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skjeve hornhinner (på ett øye) og ulikt på det andre, og da jeg skulle få meg progressive briller på tilbudet deres to for en eller noe sånt, fikk jeg beskjed om at brilleglassene kom på 7000! I tillegg kom alt det andre (innfatning, behandling av glass og gud vet hva) skal man måtte ta opp lån for å få seg briller?

Det er det verste jeg har hørt . Jeg kjøpte progressive briller for ca fem år siden , også to for èn da jeg trenger vanlige glass og solbriller , og det kostet ingenting i nærheten , kanskje litt over 2000. Hva har skjedd?

Man nå i tillegg må(iflg kampanjen)velge ett av brillene med innfatning til minst 795 , da kommer det fort opp i over 8000 til slutt. Herregud!! Så det blir nok enstyrke-glass på meg igjen, siden jeg ikke har råd til progressive med de prisene.

Skal uansett gå et annet sted da jeg syns Specsavers er dårlige på kundebehandling.

Takk for meg, ja!

Anonymkode: 6d817...bc3

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte briller nå på mr spex. 800 inkl alt/frakt.

Anonymkode: e05fd...54a

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte briller nå på mr spex. 800 inkl alt/frakt.

Anonymkode: e05fd...54a

Men hvordan får du prøvd innfatningene? Jeg syns det er vanskelig selv med de nettsidene der man kan laste opp et bilde av seg selv og "prøve" innfatningen på 

Anonymkode: 6d817...bc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...