AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 Hei. Jeg har ett barn som for en stund siden våknet med veldige magesmerter og blodig diaré. Hun ble sendt hjem fra sykehuset samme dag, med det de mente var en bakterieinfeksjon. Fikk så en telefon fra sykehuset om at prøvene som slår ut ved Ulcerøs colitt og Chrons sykdom var en god del forhøyet. Noen som har erfaring med barn og disse sykdommene og som vil fortelle litt? Legen nevnet at prøvene kunne være forhøyet pga en bakterieinfeksjon, men de fant jo ingen infeksjon i prøvene. Anonymkode: 46521...760
Jadzia Skrevet 4. november 2019 #2 Skrevet 4. november 2019 Jeg har kun erfaring med sykdommen som voksen, men i gruppen for sykdommene på facebook, er det mange som har erfaring med det. Ellers kan jeg anbefale deg å kontakte lmf, de kan helt sikker hjelpe deg med info om veien videre.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 Tusen takk for svar. Da skal jeg gjøre det😊 Anonymkode: 46521...760
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #4 Skrevet 4. november 2019 Prøv å kutte ut melkeprodukter, egg og gluten. Anonymkode: 51da2...54b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #5 Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prøv å kutte ut melkeprodukter, egg og gluten. Anonymkode: 51da2...54b Det skal man ikke gjøre før man er ferdig utredet. Anonymkode: a52ba...66b 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #6 Skrevet 5. november 2019 Går ut fra at det er calprotektin som var forhøyet? Den kan godt være forhøyet av en tarminfeksjon. Det er langt fra alltid de finner ut hvilket virus/bakterie som ga infeksjonen heller. Har hun fremdeles plager? Hvis hun ikke har plager lenger og hvis dere skal levere ny avføringsprøve for kontroll ville jeg ventet og sett på svaret av den før jeg bekymret meg veldig for annen tarmsykdom Anonymkode: 521bf...15d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #7 Skrevet 5. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Går ut fra at det er calprotektin som var forhøyet? Den kan godt være forhøyet av en tarminfeksjon. Det er langt fra alltid de finner ut hvilket virus/bakterie som ga infeksjonen heller. Har hun fremdeles plager? Hvis hun ikke har plager lenger og hvis dere skal levere ny avføringsprøve for kontroll ville jeg ventet og sett på svaret av den før jeg bekymret meg veldig for annen tarmsykdom Anonymkode: 521bf...15d Takk for svar😊 Det stemmer at calprotektin var forhøyet. Hun har fortsatt magesmerter og diaré. Måtte hentes på skolen forrige uke og i dag har hun bare flydd på do. Da hun ble veid på sykehuset hadde hun gått ned 3kg siden sommeren. Blir jo litt fortvilet når jeg vet at hun må gå i hvertfall 2 uker til med smerter og diare Anonymkode: 46521...760
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå