AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 Jeg ble offentlig ydmyket av noen jeg trodde var vennene mine. Vil ikke gå i detalj men det var vondt. Bør man hevne seg ved å prøve å ødelegge for dem? Ringe arbeidsgiver og fortelle en løgn om dem eller ødelegge bilen deres eller andre eiendeler? Anonymkode: 942d6...77f
SoWhat? Skrevet 4. november 2019 #2 Skrevet 4. november 2019 Du må gjerne fantasere om det, men husk at alt du gjør forteller noe om hvem du er og vil være. Ingen av oss er skånet fra å bli behandlet dårlig/urettferdig eĺler direkte stygt en gang eller flere. Det er som det er, og det bør en plassere der det hører hjemme; hos de som gjorde det. Men den dagen du blir et dårligere menneske, så tenk deg om. Ikke vil det vel hjelpe på følelsene dine heller? Du må bestemme deg for hvem du vil være, ikke la andre trekke deg ned på lavt og dårlig nivå! Men det går fint an å kose seg med litt hevntanker. Bare at nok er nok da. 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 Den beste måten å hevne seg på er å komme seg godt ut av det. Slike folk som gjør slike handlinger vil se deg knekke sammen. Ikke gi dem den gleden, men synk ikke ned på deres nivå. Anonymkode: 50e5e...792 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #4 Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den beste måten å hevne seg på er å komme seg godt ut av det. Slike folk som gjør slike handlinger vil se deg knekke sammen. Ikke gi dem den gleden, men synk ikke ned på deres nivå. Anonymkode: 50e5e...792 Jeg forstår dette og jeg ønsker egentlig ikke å synke ned på deres nivå. Men problemet er jo da at de kan le av dette i all fremtid uten å måtte få noe dritt i livet selv. Jeg synes det er ekstremt urettferdig hvordan mange lever gode liv til tross for at de har skadet andre. Skal disse få suse problemfritt gjennom livet? Anonymkode: 942d6...77f 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. november 2019 #5 Skrevet 4. november 2019 (endret) Om du virkelig vil hevne deg, så er ikke det rette måten å gjøre det på. Det beste er å virke glad og lykkelig, slikt hater folk som gjør deg urett. Trust me. Endret 4. november 2019 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #6 Skrevet 4. november 2019 Det er ikke alltid at de som gjør urett en gang vet at det de gjør er feil, eller tenker over det, eller hva om det ikke var med vilje. Og hva er urett? Å stjele småpengene dine er jo klart det, men noen vil mene at det er urett å f.eks nekte dem å gå forran i køen. Hva om du ødelegger bilen til noen som har en annen moral enn deg? Skal de ødelegge bilen din? Eller hva om de tror det er naboen, skal da naboen ødelege dems bil da? Og hva da når de har ødelagt bilen, da kan det jo hende noen vil ta huset også som hevn mot dem igjen? Og sånn fortsetter det. Hevn fører aldri noe godt med seg. Ødelegger du noens bil så kan du risikere å måtte betale rstatning , blir ikke du tatt, hva om de tar feil person? Skal den personen da få lov til å ta hevn? Vil du leve i et slikt samfunn? Har noen gjort deg urett, si i fra til sjefen din, politi, eller den det gjelder. Anonymkode: 70c8e...39f 1
Gjest ana0603 Skrevet 4. november 2019 #7 Skrevet 4. november 2019 (endret) Du kommer til møte mange slike mennesker, om du skal ta hevn hver eneste gang blir du stuck i livet, det er ingen vits i det 👍 Endret 4. november 2019 av ana0603
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #8 Skrevet 4. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble offentlig ydmyket av noen jeg trodde var vennene mine. Vil ikke gå i detalj men det var vondt. Bør man hevne seg ved å prøve å ødelegge for dem? Ringe arbeidsgiver og fortelle en løgn om dem eller ødelegge bilen deres eller andre eiendeler? Anonymkode: 942d6...77f Tenker at du hverken er dum, gal eller trenger psykolog- slik noen av de andre her slenger ut av seg. Jeg forstår godt at ønske om å hevne deg dukker opp. Når man blir utsatt for veldig fæle ting av «venner» eller andre, reagerer kroppen med a. Å flykte, b. Å fryse, c. Bli og kjempe. Det er en biologisk mekanisme å ville kjempe for å komme ovenpå igjen. MEN: tenk over det. Hevn er deilig der og da. Men på sikt KAN de finne ut hvem som sto bak, og hevnen vil derfor kunne gi deg store negative konsekvenser. I tillegg til å ha det vondt pga deres handlinger, skal du også måtte forholde seg til deres reaksjoner, spredning av dårlig rykte etc. hva livet har lært meg om slemme folk: de har ikke skrupler, og er villige til å blåse stort opp urettferdighet begått mot dem selv. Men samtidig har de INGEN selvinnsikt i hvordan deres atferd påvirker andre. Hvor fristende det enn er: hold deg for god til det. Blokker dem alle steder, kutt ut venner som er venn med dem og sett sterke grenser for kontakt dersom de prøver å nærme seg deg igjen. Du kommer ikke til å gå ut av det med en herlig seirende følelse, men heller med verdigheten i behold. det er mye viktigere, og mer enn man noen gang kan si om dem. Class before trash. Anonymkode: 7ed8d...3c2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #9 Skrevet 4. november 2019 Gi noe som varer, gi faen. Anonymkode: 91804...cbe
Jadzia Skrevet 4. november 2019 #10 Skrevet 4. november 2019 Hevn og bitterhet hjelper deg ikke til å komme over ting, de bare graver deg lenger ned i gjørma. Det kan føles godt der og da, men ikke etterpå. Husk at du skal leve med dine handlinger i ettertid og. Tilgi dem for din egen del, ikke deres del. Legg det bak deg og gå videre. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #11 Skrevet 4. november 2019 Hvis du er skikkelig tøff ts så møter du de som du mener har begått deg urett. Face to face. Så forteller du hva det gjorde med deg, hva det fikk deg til å føle. Å våge å stille seg sårbar. Da er du skikkelig tøff! Ikke å drive hærverk og spre løgner som en feig tulling. Da gir du de bare rett. Anonymkode: 9b291...12b 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #12 Skrevet 4. november 2019 Det er mange folk som har gjort meg ufattelig mye urett. Men jeg har aldri hevnet meg på dem. Den jobben overlater jeg til selveste karma. Anonymkode: fa035...282 1
Marieeeee Skrevet 4. november 2019 #13 Skrevet 4. november 2019 Det å hevne seg vil jo ikke føre til noe godt i det hele tatt. Det vil bare skape en ond sirkel som aldri tar slutt. Ut fra logikken lengre opp i tråden her så vil jo denne mobberen ha rett til å hevne seg tilbake og da er man like langt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #14 Skrevet 4. november 2019 Nei! Da er du ikke bedre enn dem. Det eneste du kan og bør gjøre, er å holde avstand for din egen sikkerhet og helsemessige velvære. Så får du ta kontakt med noen som er profesjonell, for å vurdere veien videre. Det kommer ann på hvor graverende det de har gjort er, og etterspillet det har for deg. Kan være av økonomisk art, helse, tap av integritet osv Anonymkode: 9ca8b...fe2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #15 Skrevet 4. november 2019 Si hva du vil, men karma er faktisk real. Gjør man urett så kommer den gjerne i retur. Anonymkode: cba10...e83
_popcorn_ Skrevet 4. november 2019 #16 Skrevet 4. november 2019 Ryddet for latterliggjøring, brukerangrep, avsporing, oppfordring til og forherligelse av lovbrudd og svar til dette. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #17 Skrevet 4. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble offentlig ydmyket av noen jeg trodde var vennene mine. Vil ikke gå i detalj men det var vondt. Bør man hevne seg ved å prøve å ødelegge for dem? Ringe arbeidsgiver og fortelle en løgn om dem eller ødelegge bilen deres eller andre eiendeler? Anonymkode: 942d6...77f Man bør bli voksen og vise at man klarer å håndtere negative hendelser ved å komme seg videre i livet og verde, uten å synke ned på et så ynkelig lavt nivå at man tyr til den typen handlinger du ramser opp. Klarer man ikke heve seg over negative hendelser så er tiden moden til å innse at man trenger hjelp og oppsøke fastlegen for henvisning til psykiatrien. For det er det dette innlegget ditt handler om, at du trenger hjelp til å komme ut av en negativ handlingsspiral. Anonymkode: f38fd...a0e 2
_popcorn_ Skrevet 4. november 2019 #18 Skrevet 4. november 2019 Ryddet for svar til slettet innlegg. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #19 Skrevet 4. november 2019 Tenker at man heller bør ta en konfrontasjon og stille dem til veggs i forhold til det de har gjort. Anonymkode: 6a970...3cc
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #20 Skrevet 4. november 2019 Det kommer dessverre til å slå tilbake på deg selv. De er ikke dummere enn at de skjønner at det er du som står bak. Jeg håper kama tar disse kloakkrottene og gir dem en skikkelig omgang. Anonymkode: 7c5c0...3f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå