AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 Når min svigerfar kom på besøk han alltid bare går rett inn i huset vårt med sko på. Jeg synes dette er veldig irriterende! Alle andre ta av skoene i gangen men ikke han. Det virker at han gidde ikke rett og slett. Han er en veldig aktiv og frisk man så det er ingenting i veien for at han kan ta av skoene. Er jeg urimelig her? Jeg mener det er litt respektløs av han. Jeg vet ikke hvordan jeg skal si i fra på en høflig måte. Anonymkode: 72e8a...b7c
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #2 Skrevet 4. november 2019 Han er allerede uhøflig. Du kan bare si: Fint om du tar av deg skoene. Jeg vil helst ikke at noen går inn med sko. Anonymkode: 488ef...937 10
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 Si til ham, du må ta av skoene i gangen som alle andre.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #4 Skrevet 4. november 2019 Er vel bare å si det rett ut, ikke noe frekt i det i det hele tatt, Har en bestefar som er helt lik, tar aldri av seg skoene, selv hjemme hos seg selv. Skjønner ikke greia med det, det kan ikke være bra for bena. Anonymkode: 49bd1...2bc 2
SoWhat? Skrevet 4. november 2019 #5 Skrevet 4. november 2019 Det kan være fordi han lukter. Kjente ei dame som alltid grudde seg veldig når hun skulle bort til andre, fordi føttene luktet uansett. Så hun ble kjempelettet de gangene hun kunne ha sko på. Tror hun unngikk mye å dra til andre, det var veldig plagsomt for henne. Hun hadde god hygiene, det handler ikke om det. Hvilke konsekvenser har det at han går inn med sko på? 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #6 Skrevet 4. november 2019 Er det virkelig et problem for deg? Anonymkode: 0a2a8...36d 1
Hverdagsfrue Skrevet 4. november 2019 #7 Skrevet 4. november 2019 Syns det er uvanlig problemstilling i Norge, da vi er vandt til å ta av sko. Men i mange land er det sett på som rart å be gjester gå på sokkelesten inne. Etter mitt syn mer uhøflig av deg å gå rundt å irritere deg, om du ikke har bedt ham sette sko i gangen🤷🏻♀️ Hvorfor ikke løse problemet enkelt ved å si høflig at "jeg har nettop vasket gulvet, så fint om du tar av skoene i gangen"? Problem løst, å du slipper å klage på din svigerfar på KG. 4
Chiubi Skrevet 4. november 2019 #8 Skrevet 4. november 2019 Kjøp et par tøfler til ham, og be ham om å ta på seg "innesko" i stedet for å dra inn søle og skitt fra gata. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #9 Skrevet 4. november 2019 2 minutter siden, Chiubi skrev: Kjøp et par tøfler til ham, og be ham om å ta på seg "innesko" i stedet for å dra inn søle og skitt fra gata. Kjøp dem i julegave og si at de kan stå hos dere Anonymkode: 496c5...86f 3
ludden Skrevet 4. november 2019 #10 Skrevet 4. november 2019 Hva om han har en god grunn til å ha dem på? Når det er sagt, er du gjestfri så lar du gjestene bestemme selv om de vil ta av skoene. Når jeg får gjester, kunne det ikke falle meg inn å be dem ta av seg skoene,det må de da få avgjøre selv. Hva om han er plaget med veldig fotsvette.f.eks........nei,er en gjestfri og VIL ha besøk,får en jaggu tåle å dra over gulvet etterpå! 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #11 Skrevet 4. november 2019 Det med å gå uten sko inne, er en "norsk" greie.......typisk i-lands problem....rett og slett et latterlig og idiotisk problem! Anonymkode: 3d933...439 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #12 Skrevet 4. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når min svigerfar kom på besøk han alltid bare går rett inn i huset vårt med sko på. Jeg synes dette er veldig irriterende! Alle andre ta av skoene i gangen men ikke han. Det virker at han gidde ikke rett og slett. Han er en veldig aktiv og frisk man så det er ingenting i veien for at han kan ta av skoene. Er jeg urimelig her? Jeg mener det er litt respektløs av han. Jeg vet ikke hvordan jeg skal si i fra på en høflig måte. Anonymkode: 72e8a...b7c "Vær snill og ta av deg skoene". Sånn! Enda bedre, la din mann si det, og han kan tilby sin far å låne sine tøfler. Anonymkode: 5a001...56e 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #13 Skrevet 4. november 2019 Går ikke med sko inne her. Sko drar med seg de rareste tingene inne, de er veldig skitne med mindre de er helt flunka nye. Piss og dritt og annet rask som bakken inneholder, ikke alt man ser med det blotte øyet heller. Nå er det også høst (noen steder vinter). Skoene er ofte våte og fulle i snø på denne kanten. Det er nok langt renere enn bakken, men å gjøre gulvene våte fordi man skal gå med sko inne... Ikke greit. Anonymkode: 496c5...86f
Chiubi Skrevet 4. november 2019 #14 Skrevet 4. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det med å gå uten sko inne, er en "norsk" greie.......typisk i-lands problem....rett og slett et latterlig og idiotisk problem! Anonymkode: 3d933...439 Nei, det er uhøflig å gå inn med sko på i flere land enn Norge. 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #15 Skrevet 4. november 2019 Bare si det til han på en hyggelig og tilforlatelig måte. Å ta av seg utesko er en høflig ting og en hygienisk ting. Begge deler praktiseres hos meg og av meg og alle jeg kjenner. Ikke et problem i det hele tatt. Anonymkode: 66607...636
Viktualia Skrevet 4. november 2019 #16 Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, Chiubi skrev: Nei, det er uhøflig å gå inn med sko på i flere land enn Norge. Riktig, det er faktisk svært utbredt i f.eks Asia blant annet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #17 Skrevet 4. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig et problem for deg? Anonymkode: 0a2a8...36d Jeg har en mann som går med sko inne fordi han er oppdratt sånn, og ja det er virkelig et problem at han drar med seg skit og drit inn i hjemmet. Finner sand på gulvet inne hver eneste dag, og gjett hvem som ender opp med å vaske gulvet hver dag? Jo, det er meg. Så jeg forstår ts godt her, det å gå inne med utesko er en uting. Anonymkode: 6085a...b4a 1
Loff77 Skrevet 4. november 2019 #18 Skrevet 4. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en mann som går med sko inne fordi han er oppdratt sånn, og ja det er virkelig et problem at han drar med seg skit og drit inn i hjemmet. Finner sand på gulvet inne hver eneste dag, og gjett hvem som ender opp med å vaske gulvet hver dag? Jo, det er meg. Så jeg forstår ts godt her, det å gå inne med utesko er en uting. Anonymkode: 6085a...b4a Eller ikke oppdratt?? 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #19 Skrevet 4. november 2019 Det er en uting å gå inn med sko, man aner ikke hva folk tråkker i ute, hundemøkk, søle, bensinsøl. Anonymkode: c8798...17a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #20 Skrevet 4. november 2019 Svigermor har begynt å gå inne med utesko hele tiden. Hun går av og til med en joggesko og en tøffel. Beina får ikke mye lufting der. Vi prøver å få henne til å ta de av, men hun tar de på igjen etter kort tid. Dette er en dement dame på over 80 år. Anonymkode: 21680...98a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå