Gå til innhold

Blitt tjukk av stress..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg? Har selvsagt gått opp i vekt av for mye mat og inaktivitet. Har hatt et kronisk stressnivå i kroppen de siste årene. Har slitt med angst blant annet. Som et resultat har jeg gått opp i vekt. Er per def på grensen til lett overvekt snart og må ned 7-8 kilo tenker jeg. Det har jeg greid før :) Har eliminert en stressfaktor i livet og håper gå ned nå etterhvert. Jeg har kasta vekta, men bruker ca 38 i bukser. Og er 160 cm. Alt fettet har festet seg på magen. Er det vanskelig å gå ned i vekt om man er stresset, hva er din erfaring? 

Anonymkode: 8a184...2ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du mener stresset er grunnen til vektoppgang og ikke fsktumet at du har spist for mye i forhold til hva kroppen din trenger, så ja, da vil du aldri gå ned.

Anonymkode: d15c1...c88

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du mener stresset er grunnen til vektoppgang og ikke fsktumet at du har spist for mye i forhold til hva kroppen din trenger, så ja, da vil du aldri gå ned.

Jeg skrev jo at jeg har spist for mye og vært lite aktiv? Har spist for mye PGA stress. 

• Liker 2
Skrevet

Stress frigir kortisol. Kortisol reduserer stoffskiftet. Kronisk stress gjør derfor vektnedgang vanskeligere.

Anonymkode: 85baa...df9

• Liker 9
Skrevet

Ja. Jeg holder på å skrive masteroppgave, og jeg har gått en del opp i vekt. Jeg føler stress hele tiden, jeg sitter veldig mye, og jeg har ikke vært så veldig sund. Jeg føler det er vanskelig å bry seg om mat og aktivitet når jeg er i denne situasjonen. :sukk: Jeg tror det blir til at jeg må ta et skippertak når jeg har levert. 

Anonymkode: eadb7...c95

Skrevet

Hva betyr "per definisjon på grensen til lett overvekt"?

Så vidt jeg vet er det ikke noe som blir definert som "lett overvekt"

Bmi-skalaen er: undervekt, normalvekt, overvekt, fedme, fedme 2, fedme 3

Anonymkode: 2950f...a55

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leser du kun overskrifter?

Anonymkode: b8805...43c

• Liker 2
Skrevet

Hva betyr "per definisjon på grensen til lett overvekt"?

Så vidt jeg vet er det ikke noe som blir definert som "lett overvekt"

Bmi-skalaen er: undervekt, normalvekt, overvekt, fedme, fedme 2, fedme 3

Anonymkode: 2950f...a55

Om overvekt for meg er fra 64 kilo og ooo, og jeg veier 61-62?

Skrevet

Jeg har aldri skjønt det der med at enkelte går opp i vekt av stress. Når jeg er stresset så får jeg dårligere matlyst. I tillegg så går kroppen litt på høygir med raskere puls og raskere forbrenning (går oftere på do feks). Så jeg opplever alltid å gå ned i vekt i slike perioder. 

Går opp i vekt av hvilepuls og velvære, og dessverre eller heldigvis, alt etter som man ser det, så har jeg flere slike perioder enn stressede perioder. 

Anonymkode: 7050a...cb9

• Liker 1
Skrevet

Når man er stressa så har man mindre tid til å tenke lure løsninger ang mat, det kan fort bli fast food og ikke mat som er laget fra bunnen. Dette er hvertfall faktum for meg i stressa perioder. Og ellers virker stress negativt på ange prosesser i kroppen. 

Anonymkode: 68d8f...b32

• Liker 3
Skrevet

Ja, helt naturlig at kroppen går opp i vekt under lengre perioder med stress. Det stresser opp kroppen, som da automatisk sparer på reserver og forbrenner mindre. 
men så finnes det også en del som hun over her, som går ned under stress. Da fungerer stress annerledes i forbindelse hodet/kropp en en del andre.

jeg går alltid opp under stress, min søster går alltid ned.

Anonymkode: c1233...9c7

• Liker 2
Skrevet

Ja, helt naturlig at kroppen går opp i vekt under lengre perioder med stress. Det stresser opp kroppen, som da automatisk sparer på reserver og forbrenner mindre. 
men så finnes det også en del som hun over her, som går ned under stress. Da fungerer stress annerledes i forbindelse hodet/kropp en en del andre.

jeg går alltid opp under stress, min søster går alltid ned.

Anonymkode: c1233...9c7

Jeg har opplevd depresjon én gang, og da gikk jeg ned 10 kilo over noen mnd.. Men da spiste jeg omtrent ingenting. Ts. 

Skrevet

Les eller hør lydboka hjernesterk. Den forklarer alt om stress og vektoppgang og hva man kan og bør gjøre med det. 

Ved å trene vil du senke stressnivået fra første treningsøkt. 

Anonymkode: b980a...8db

Skrevet

Da jeg eliminerte stress fra livet mitt og fikk det bedre med meg selv så la jeg på meg 12 kg.

Anonymkode: 82cee...c47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...