Gå til innhold

P-Piller vs Mini- Piller

Linnie

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med mini piller? Jeg har fått resept på mini piller nå, for jeg blir så innmari kvalm av p-piller :( (kaster opp osv, og da er jo vitsen borte!)

Husker ikke helt hva den heter akkurat nå, men jeg vil gjerne høre fra de som gåt på mini pille!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på minipillen Conludag! Ble deprimert av vanlige p-piller, så etter mange tragiske forsøk på p-piller endte jeg opp som en lykkelig mini-pille-bruker. Bare husk å ta de HVER dag klokken AKKURAT DET SAMME! Er du dårlig til å passe klokka, passer ikke minipiller for deg. Da bør du prøve p-sprøyte som skal sprøytes inn hver 3.mnd. Eneste teite med minpiller er at du kan jo ikke regulere mensen, siden du tar samme tabletten hver dag uten opphold. Mensen kommer når den vil.. Jeg har gått i perioder med dødslange sykluser, og nå blødd en dag... Men coper du med dette, så anbefales minipiller. Jeg la på meg av p-piller, og tok av samme kg'ene pluss mer, da jeg begynte på minipiller. Bare spør mer om du lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk for svaret Kit- Kat!!!

Er det sånn at man ikke har mens regelmesig altså? Har du fått midre mens etter du begynnte på de? Blir du kvalm av de? Jeg har også fått Condulag (?), er litt spendt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mensen er ikke regelmessig i MITT tilfelle. Men det kan kanskje hende at den blir det hos deg. Jeg har hatt syluser på 53 dager, og jeg har hatt sykluser på 24 dager. Men som OFTEST har jeg hatt ca. 36 dager mellom hver første dag i mensen. Men jeg har vært nøye!!!! på å ta tablettene, og har brukt de i over ett år (hvertfall), og har ikke blitt gravid. Men tror en del blir gravide på minipiller. De beskytter ikke like godt som p-piller. Hver tablett virker i 27 timer, så en bør være nøye med å ta de på klokkeslettet en har bestemt seg for. Samt være obs på at oppkast/diare rett etter pillen svekker virkningen...

Jeg har lite mens nå, synes jeg. Ikke veldig lite, men mindre enn før jeg begynte på piller. Har ikke blitt kvalm av de i det hele tatt. Har heller ikke hørt om noen andre som har blitt kvalm av minipiller. P-piller, derimot....

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynnt på mini pillen... og hittil har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt!!! :D :D på P- pillen ble jeg kvalm med EN gang!!! SÅ nå er jeg spenst på hvordan ting utvikler seg med mensen! Men tuuuusen takk for svar her, Kit- Kat!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...