Gå til innhold

Skal dere selge kjolen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min er solgt. Har en liten leilighet, trengte pengene og har bildene som minne ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg skal selge den... men om noen vil betale skikkelig godt for den så kanskje :wink:

Jeg har planer om å bruke den om igjen. Den er todelt, og jeg funderer på om jeg kan bruke enten toppen eller skjørtet sammen med noe annet.

Gjest gjest1
Skrevet

Har kjøpt kjolen brukt og ganske billig så sånn rent pengemessig så trenger jeg ikke selge den. Den er alt for brudete til at jeg kan farge den og bruke den til noe annet så jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til å prøve å selge den. Men går det ikke så går det ikke og da får jeg bare beholde den som ett kjært minne :)

Gjest fraggel`n
Skrevet

Jeg har ingen planer foreløpig om å selge brudekjolen min. Har tenkt å sy den om til dåpskjole , om vi får barn.

Skrevet

jeg skal nok selge den ja.. ellerså bare fyller den opp i skapet, og da får jo noen andre gleden av å bruke den :P

Skrevet

Et argument for å beholde kjolen: Det er visstnok slik at når man feirer sølvbryllup (en stund til enda for de fleste av oss, men forhåpnetlig vis kommer den dagen....) at sølvbruden enten skal kle seg i brudkjolen eller i sølvkjole.

Min mor hadde på seg brudekjolen sin i sølvbryllupet sitt, og det var stor begeistring da både hun og min far kom i bryllupsantrekket sitt begge to.

Kanskje litt langt frem å planlegge sølvbryllupet nå, må bli ferdig med bryllupet først... :ler: Men kanskje noe å tenke på hvis dere er i tvil...

Skrevet

Mine foreldre brukte hverken sitt bryllupsanntrekk eller sølvklær da vi feiret dems sølvbryllup i mars ;) Aldri hørt om det før faktisk jeg.

Gjest gjest1
Skrevet

Det var nytt for meg også men sikkert en koselig ting å gjøre så fremt man fortsatt har klærne og de fremdeles passer.

Skrevet

Hadde heller ikke hørt om det før sølvbryllupet var. Men min mors venninner hadde i alle fall hørt om det, for de hadde laget en sølvkreasjon som de kledde henne i (de hadde ikke regnet med at hun fortsatt kom i brudekjolen :ler: ).

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg skal ikke selge kjolen min - har planer om å fjerne det stive underskjørtet og sy den litt smalere og bruke den som selskapskjole. Hvis fargingen blir vellykket, vel og merke! :wink:

K

Skrevet
Et argument for å beholde kjolen: Det er visstnok slik at når man feirer sølvbryllup (en stund til enda for de fleste av oss, men forhåpnetlig vis kommer den dagen....) at sølvbruden enten skal kle seg i brudkjolen eller i sølvkjole.

Min mor hadde på seg brudekjolen sin i sølvbryllupet sitt, og det var stor begeistring da både hun og min far kom i bryllupsantrekket sitt begge to.

Kanskje litt langt frem å planlegge sølvbryllupet nå, må bli ferdig med bryllupet først... :ler: Men kanskje noe å tenke på hvis dere er i tvil...

*kremt*

Ja, skulle likt å se at brudekjolen sitter like godt om 25 år... :ler:

Men det er jo LOV å håpe, for jeg tror faktisk ikke jeg selger kjolen min! Den koster flesk med alt attåt, men den er så spesiell for meg nå - etter en noe tubulent kjolejakt...og så er det faktisk mulig at den kan syes litt om. Den er litt utradisjonell vil jeg si, selv om det definitivt er en brudekjole. MEn fjerner man slepet, så tror jeg det kan bli en riktig så lekker galla faktisk...ser jeg nå! :wink:

My prescious!!! :ler:

Skrevet
Har kjøpt kjolen brukt og ganske billig så sånn rent pengemessig så trenger jeg ikke selge den. Den er alt for brudete til at jeg kan farge den og bruke den til noe annet så jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til å prøve å selge den. Men går det ikke så går det ikke og da får jeg bare beholde den som ett kjært minne :)

:Nikke: Akkurat det jeg skulle si!

Skrevet

Takk for historien Madam Felle. Det var jo ganske morsomt at du har vært brudekjole-formidler fra USA. Jeg er sikker på at kjolen din kommer, men jeg ville holdt henne i tøylene, hu sydama, bare i tilfelle. Ring henne med gjevne mellomrom! Men det er jeg sikker på at du har kontroll på.

Gifter du deg på samme dag som oss? 25 juni?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi skal gifte oss 2. juli, og det er vel 5 uker til på lørdag, eller? :-? Jeg tror det :ler:

Hadde jo ingen planer på å bli brudekjoleformidler, men klarte nå å bli det for en liten stund. :ler: Glad er jeg for at jeg har klart å selge de andre, for det ville vært for gale å ha så mange liggende i skapet.

Skrevet
Kommer til å selge den, for ellers blir det bare "husafyll". Jeg kan ikke farge den om å eventuelt bruke den senere, og da er det like greit å kvitte seg med den.  

Ser ikke på det som vemodig i det hele tatt, for jeg får jo ikke brukt den igjen.  :wink:

:Nikke: Vi legger stor vekt på å få tatt gode bilder, så jeg satser på at de er bra nok minner om kjolen for all fremtid. Håper ihvertfall jeg får solgt den...

Skrevet

Jeg skal beholde min og gå med den hver bryllupsdag. :tunge1:

Nei, det skal jeg ikke.

Alternativ 1: Jeg beholder den som den er som et minne.

Alternativ 2: Jeg beholder den og farger og syr den om litt. Fullt mulig og svært sannsynlig at jeg går for denne løsningen...

Alternativ 3: Sy dåpskjole, men personlig har jeg mer sansen for heklede dåpskjoler.

Alternativ 4: Jeg selger den... *klump i halsen*

Skrevet

Vurderte å selge den, men er i sterk tvil.

Alternativer:

* Jeg beholder den, og tar den frem en gang i blant og mimrer om da jeg var tynn nok til å ta den på.

* Jeg beholder den, og prøver å få døtre/svigerdøtre som kan bruke den når deres tur kommer.

* Jeg beholder den, og prøver å få kameraten vår til å lage laivrolle hvor jeg kan bruke den - alvedronning, anyone? :wink:

* Jeg selger den. :(

Skrevet

[quote="

* Jeg beholder den, og prøver å få døtre/svigerdøtre som kan bruke den når deres tur kommer.. :(

Skrevet
Jeg skal ikke selge kjolen min - har planer om å fjerne det stive underskjørtet og sy den litt smalere og bruke den som selskapskjole.

Samme her.

Skrevet

Jeg trur jeg lar den henge en liten stund jeg og ser hvor mye jeg kommer til å gå å "se" og "ta" på den. Kanskje jeg mister "følelsene" for den etterhvert :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...