Gå til innhold

Sykepleierstudent. Hvor har du deltidsjobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er sykepleierstudent nå: Hvor har du deltidsjobb, hvordan fikk du jobben, hvor mye jobber du og hvilket år går du?
Og hva gjør du med jobben ift når du har praksisperioder? Jobber du like mye eller fokuserer du bare på praksis? 

Går 1. året nå og kunne gjerne tenkt meg en deltidsjobb, kanskje hver 2. eller 3. helg. Men er litt usikker på hvordan gå frem. Hadde vert fint å hørt andres erfaringer 🙂

Anonymkode: 1eeef...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går 2. År. Begynte i deltidsjobb for et par mnd siden. Sykehjem, fast 3. hver helg + tilkalling. Søkte på utlysning på finn. Fikk tilbud om annenhver, men synes det ble for mye med studier, praksis, 2 barn og livet forøvrig.

Ikke prøvd å kombinere med praksis enda, men gruer meg litt til det, blir mye. Kommer ikke til å jobbe noe ekstra da. 

Føler det er en nyttig erfaring å ta med videre, og holde ferdigheter og kunnskaper ved like. Men mindre spennende enn i praksis siden man får lov til mindre som ansatt enn student med veileder. Siden jeg har tatt farmakologi og medikamentregning vil jeg få lov til å gi medisin uten medisinkurs, så fort de får gitt meg en gjennomgang av lokale rutiner.

får høyere lønn enn pleieassistentene, ansatt som student sykepleier. 

Anonymkode: 79c41...b9d

Skrevet

Jobbet i akuttpsykiatri. Fikk sommerjobb der før jeg begynte på sykepleien, og ble tilbudt 3. Hver helg da jeg begynte på skolen. Har alltid vært ekstravakter å ta også, så har jo jobbet noen kvelder og studiedager i ny og ne. 

Når jeg har hatt praksis har jeg tatt ut litt ferie, avspasert litt og hatt litt ulønnet permisjon samt jobbet litt alt etter som. Har altså jobbet én eller to helger i løpet av de 8/10 uker lange praksisperiodene. Vi har alltid hatt eksamen like etter praksis, så har måttet lese ved siden av - derfor har jeg måttet ta fri fra jobb under de periodene :) Har møtt utelukkende forståelse fra leder på dette. 

Anonymkode: 1eb0a...019

Skrevet

Jobber som BPA i medleverturnus og går 1.året. Jeg fikk jobben før jeg startet på spl og søkte via finn. Nå i første semesteret har jeg jobbet 80% (i medleverturnus utgjør det 3 av 4 helger i måneden siden én vakt er 16 timer). Men når jeg skal ut i praksis skal jeg gå ned til å kun jobbe 40%. Siden vi jobber bare 4 dager i uken i praksis kan jeg fint ta en 16 timersvakt hver uke. I tillegg jobber jeg mye dette semesteret for å spare opp litt buffer til praksisen. 

Anonymkode: 152e9...11f

Skrevet

Jobber på korttidsavdeling på sykehjem, hver 3. helg fast :)  + tilkalling. Går 2.året nå, er virkelig 0 problem å få seg jobb som spl.student, føler jeg får jobber kastet etter meg. Litt vanskeligere i praksisperioder, så prøver å sette av litt til de periodene, evt. jobbe en ekstra helg her og der. 

Jeg jobber nok litt for mye, har også små barn - men må få det til å gå opp på den økonomiske fronten også. Utrolig hva man får til når man må. 

Anonymkode: 565af...edf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...