AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #1 Skrevet 3. november 2019 Hva gjør du i tillegg til studiene? Tenker da på jobb, hobby/fritid, venner, kjæreste, verv eller annet? Venninnene mine (som nå er ferdig med studier) hadde omtrent full timeplan hver dag med studier, praksis, jobb og i tillegg tid til kjæreste, venner, treninger, frivillig verv/arbeid, hobbyer, konserter og alt mulig... Jeg har begynt å studere nå og føler at jeg verken får til eller får tid til noe annet enn studier. Når jeg ikke er på skolen eller leser hjemme bruker jeg egentlig bare tid på husarbeid, lage middag, se serier og slike småting som krever lite. Anonymkode: 0e8a4...95c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #2 Skrevet 3. november 2019 Har samboer 2 1/2 time unna, så alle helgene går med på å dra hjem, der er jeg også med venninner når jeg har tid. der jeg studerer er jeg med i en organisasjon for min studieretning, så noe tid går med på å samtale med de andre om vedtekter og arrangementer. ellers går tiden min for det meste med på å studere. strikker en hel del også da 🙊 jeg gidder ikke å bruke opp all energien min på å dra på fest på en torsdag bare fordi vi har fri på fredag (etc) Anonymkode: e51cf...fe4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 Jeg har samboer, hund, streamer på Twitch og jobber frivillig i et par ulike nettsamfunn med mellom 20k og 150k medlemmer. Jeg har definitivt langt mer fritid enn i fulltidsjobb, i tillegg til at jeg har en mye mer fleksibel timeplan. Dog bruker jeg ikke så voldsomt mye tid på å lese hjemme, annet enn repetisjon fra forelesninger, samt i ukene før eksamen. Anonymkode: fdbce...1fd
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #4 Skrevet 4. november 2019 Er nok ganske normalt. Jeg er voksen student (over 30) og jobber 3-4 dager i uken siden jeg ikke tar studielån (har brukt det opp), tiden jeg ikke jobber går jeg enten på forelesninger eller leser/gjør oppgaver til studiene. Har lite tid til "gøy". Prøver å sette av en dag i uke til noe annet da. Anonymkode: dbede...c9c
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #5 Skrevet 4. november 2019 Hvis du har tid til å se serier kan du jo prioritere annerledes . Det er delvis opp til deg hva du ønsker å få tid til Anonymkode: a18f9...0e6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #6 Skrevet 4. november 2019 Jeg jobbet 100% ved siden av fulltidsstudier. Klarte å holde på slik hele første året. Nå er jeg på andre året og jobber kun 50% ved siden av studiene. Ellers er jeg nylig blitt forlovet og vi har derfor flyttet sammen. Så det går en del tid til husarbeid og matlagning. Anonymkode: f2ca7...eef
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #7 Skrevet 4. november 2019 Har to deltidsjobber; to timer leksehjelp og en fleksistilling i en lab på skolen. Har samboer. Trener (fordi jeg liker det). Går tur.. Nå studerer jeg ikke SÅ mye må jeg innrømme, gjør bare det obligatoriske (kokes...). Går 2. året energi og miljø Anonymkode: 10c22...4b9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #8 Skrevet 4. november 2019 Jobber i barnehage. Anonymkode: e6765...8e6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #9 Skrevet 4. november 2019 Jeg har deltidsjobb i semestertiden (ca. 10 timer i uken) og jobber ellers heltid i alle ferier. Har ett verv i studentorganisasjon. Trenger et par ganger i uken. Har kjæreste og venner som jeg bruker tid sammen med. Jeg leser bøker, strikker en del, går på kino og konserter. Jeg har ca. 28 timer i uken med forelesninger o.l. (bunden tid), så det blir jo masse tid til overs! Anonymkode: 85482...e62
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #10 Skrevet 4. november 2019 Ser på serier og slapper av, spiser god mat og koser meg alene. Og henger på Kvinneguiden. Prøver å være dra hjem så ofte jeg kan, men blir dessverre ikke så ofte ettersom jeg må ta fly (alternativt kjøre i 11 timer). Da slapper jeg av enda mer med serier osv. og hytteturer. Har ikke mange venner og ingen kjæreste, men koser meg likevel. Anonymkode: 7203e...60e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #11 Skrevet 4. november 2019 I perioder er det jo hektisk, som i disse eksamenstider. Da gjør jeg ikke så mye annet enn å lese, slappe av, se serie. Men ellers sitter man jo ikke å studerer til alle døgnets tider, og har tid til både litt jobbing, venner, kjæreste, trening osv. Det handler egentlig bare om prioritering Anonymkode: 8848d...509
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #12 Skrevet 7. november 2019 Jobber 65% som kontaktlærer i en 10.klasse, studerer nettbasert, så jobber intensivt på 1,5 dag +helg. Mange arbeidskrav for å få gå opp til eksamen! Har barn og mann, hus som flyter litt mer i år, trener 2-3 kvelder i uka. Strikker litt, men det har blitt mindre i år. Er veldig effektiv når jeg har avsatt tid til studier. Leser/jobber da fra 8-16, mens barn og mann er på skole/jobb. Etter middag retter jeg/forbereder timer til lærer jobben. Heftig, særlig nå når det er tid for utviklingssamtaler, halvårsvurderinger og tentamener på jobb, samtidig som jeg selv skal ha to eksamener i desember... Men da er jeg halvveis, og det går for et år! Anonymkode: 4915d...66e
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #13 Skrevet 7. november 2019 Alt jeg gjør er å studere og se serier. Men skal begynne å trene. Noe særlig mer har jeg ikke tid og overskudd til. Anonymkode: 859bc...e64
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #14 Skrevet 7. november 2019 100% jobb, 100% masterstudie, barn, mann, hus og hjem... en sjelden gang venner... ja.. og sånn går dagene... Anonymkode: 22df2...6e7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #15 Skrevet 7. november 2019 Masse, og elsker det. Holder på med mye forskjellig innenfor studentsamfunnet, arrangerer diverse events, og er frivillig på det meste som gjøres. Har møtt utrolig mange artige mennesker slik, og fått en haug med venner. Er også tillitsvalgt og får være med på mye rart av møter på skolen gjennom slike verv. Anonymkode: 406e5...3c9
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #16 Skrevet 7. november 2019 Studentavis, tegning, film, gåturer, venner, musikk (høre på), lære meg andre ting som vi ikke lærer på skolen (filmredigering, bli flinkere til å tegne, design, skriver en del, osv.) Pugger også til en konteeksamen senere i Desember. Har ganske mye fritid som student (Bare to emner og vi er ferdig med forelesninger dette semesteret) og prøver å fylle den med både gøy og fornuftig så hjernen ikke råtner. Spiller også på PC og Switch av og til. Anonymkode: 44a5b...4c2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #17 Skrevet 7. november 2019 Jeg studerer 100% og har egentlig bare tid til trening, familie (har en 1åring) og litt venner ved siden av.. Anonymkode: 082e5...b56
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #18 Skrevet 7. november 2019 100% studier og jobber nok ca. 50-80%, har en hobby jeg gjør en dag i uka ellers. Anonymkode: dbede...c9c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #19 Skrevet 8. november 2019 Har deltidsjobb to ganger i uka, et lite barn og samboer ved siden av 100% masterutdanning. Anonymkode: 4d0ae...a19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå