AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #1 Skrevet 3. november 2019 Er det noen som har erfaring med å studere sykepleie i Bodø eller Tromsø? Tenker å søke meg inn på sykepleie til neste år og det er i Bodø eller Tromsø jeg helst ser for meg å studere 🙂Hadde vert fint å høre litt om studentmiljø og hvordan studiet er lagt opp, og hvilke erfaringer dere som studerer der har, om dere er fornøyde, og positive og negative sider. Anonymkode: adec6...e27
Invierno Skrevet 4. november 2019 #2 Skrevet 4. november 2019 Sjekk ut uitstudent på instagram, mange studenter som forteller om sin hverdag der. Positivt med Tromsø: - Fint studentmiljø - Arrangementer for enhver smak - Godt kollektivtilbud - Fantastiske turmuligheter gjennom hele året - Mange bra rabatter for studenter (Restauranter, samskipnaden, kollektivtransport, kulturelle tilbud, svømming, treningssentre, etc.) - Studentrådgivninga (gratis) og universitetstannklinniken (50% av vanlig pris) - Debutika er fantastisk, og har mye å tilby - Universitetet har ufattelig mange gode fasiliteter, bra med lesesaler og bibliotekene er utrolig bra - Stort kjøpesenter, tilgang til det meste - Matbutikkene har ganske gode tilbud grunnet en del konkurranse Negativt: - Vanskelig marked for leie og kjøp av bolig. Dyre priser på det private markedet, spesielt hvis du vil bo på øya - Samskipnaden har begrenset med boplasser - Tromsø er et snøhull, alltid problemer i trafikken rundt oktober-april - Bylivet er litt så som så, mye stress - Det kan være vanskelig å få seg en deltidsjobb dersom du ikke har tidligere jobberfaring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå