Gå til innhold

Hvordan samarbeide med en barnefar som er narsissist?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haha, jeg leste Nazist og ikke narsissist... ganske stor forskjell.

Anonymkode: 01b7a...5dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten og gå for mye i detaljer treffer du blink på punktene  Takk for råd. ❤️

Ja det var det med og bli tøff. Har det i meg men det er vanskelig og bygge det opp igjen. 

Ts. 

Anonymkode: 78f18...909

Man tåler mye mer enn man tror ❤️

Anonymkode: 7f141...ce1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver lite om hvorfor han ser psykopat, så vanskelig å si om jeg har opplevd det samme. Men jeg fikk barn med en mann som jeg tidlig forsto at var fra en annen planet. Vi klarte ikke kommunisere, han har ikke noe følelsesregister, null forståelse for andre, og null selvinnsikt. I tillegg truende oppførsel osv osv. Det fungerte ikke, og jeg ble gravid rett etter vi møttes, så gjort var gjort. Idag er barnet vårt 8 år, og det har vært fryktelig turbulent. Det har gått sterkt utover psyken min, men jeg er nesten glad for at bv ble koblet inn for to år siden etter bekymring på han, for da fikk jeg endelig litt forståelse og måtte stå opp for meg selv ovenfor han, det gjorde meg litt sterkere. Har ingen gode råd, men jeg føler at samarbeid med en sånn person, er vanskelig å oppnå, uten noe hjelp utenfra.

Anonymkode: 5d6ca...0b7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Huff, det kan ikke være lett. Jeg er involvert i en lignende situasjon. Hvis vi går ut ifra at han er en god nok omsorgsperson for barna (må ikke være bra, men godt nok er viktig.) Du må skjerme deg selv så mye du kan. Ha byttedag på mandager etter skole/ barnehage foreks. Da slipper du å se han og høre kommentarene. Dere har dobbelt opp av alt utstyr og tøy, slik at du slipper at han må innom deg eller du innom han for å hente ting. Hvis han ønsker å lage dårlig stemning, er dette en perfekt situasjon, tro meg. Ha alt av avtaler skriftlig og ferien skriftlig lenge i forveien. Evt slett han fra sosiale medier for å hindre kontroll/ innsyn.. Men vær likevel ærlig og ryddig når du evt møter en ny. 

Dette er jo ikke optimalt, men det hjelper litt. Kanskje dere bare trenger å gjøre dette i starten, så går det seg mer til etterhvert? 

Anonymkode: e5b61...c7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
AnonymBruker

Å leve med en narsissist utvikler seg etterhvert til et helvete. Når du skjønner at noe er veldig veldig galt er du totalt utslitt og mentalt helt nede. Ofte deprimert. ALDRI prøv å få han/henne til å forstå-det skjer ikke og du går på en ny smell med falske forhåpninger. Bytt alle passord-din partner har garantert kontroll. Lag en plan for eksit og stol ikke på noen i hans krets. Kontakt barnevern og be om hjelp ift avtaler og samarbeid rundt barna. Mange har god kunnskap og hvis de ikke har så vil det bli synlig etterhvert at han/hun trenerer, ser ikke barnas behov osv. Krisesentre er også gode for at du får støtte. Ikke undervurder hva han/hun vil gjøre etter bruddet. IKKE snakk negativ om narsissisten til barna! Det vil bli synlig i systemet (i tillegg til at barna er lojale) og dette vil ikke tale til din fordel i en rettssak som ofte blir resultatet. De vil gjerne ha full omsorg selv om de aldri har vært spesielt interessert tidligere. Hvis din mentale helse er dårlig som følge av mange års kamp så få hjelp fordi det vil bli brukt mot deg ift omsorg for barna. Etter brudd-kun skriftlig kontakt og forbered deg på løgner fra hans/hennes side som gjør at venner og familie går i mot deg. Og ikke minst-pass på din økonomi. Vær lur og planlegg. Du kan ikke gjøre noe med fortiden, men du kan definere din og barnas fremtid. 

Anonymkode: 4905e...732

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.11.2019 den 11.39, AnonymBruker skrev:

❤️❤️

Så glad jeg kunne hjelpe litt i det minste. 

Anonymkode: 65f30...91d

På 5.11.2019 den 12.23, AnonymBruker skrev:

Takk! ❤️ 

Får helt nok av denne AB som skal ha det til at det er jeg som er problemet.. pga det lille jeg har fortalt her. 😔

Anonymkode: 65f30...91d

Du er ikke problemet! Jeg vet hva du går igjennom. Ingen kan forstå hvis du ikke har levd med en sånn person. Men det fins hjelp. Skrev litt i en tråd lenger ned. 

Anonymkode: 4905e...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Annonse

Gammel tråd men veldig relevant for meg. Jeg lurer på hva jeg kan gjøre med tanke på at vi har delt omsorg der jeg betaler bidrag til han, men han deler ikke utgifter til barnehageklær, frisør, aktiviteter ol. Føles veldig urettferdig at jeg må betale bidrag til han i tillegg!!!

Anonymkode: 55735...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2019 den 23.45):

Hei alle der ute. 

Søker sårt noen(mange!) gode råd.. 

Møtte en "fantastisk" mann for mange år siden. De siste årene kom hans ekte sider frem. Jeg begynte og forstå mer og mer hvordan denne mannen egentlig var.

Til tross for at han har satt dype spor i meg iformav av angst og stress ble jeg værende. Livredd for og miste barna halvparten av tiden, og de gav meg styrken til og holde ut. Han valgte og avslutte forholdet og samarbeidet eksisterer ikke.

(Merker jeg blir forvirret bare og skulle beskrive han og situasjonen jeg står i.) Men dere som har vært i lignende forstår hvordan jeg har og føler det. 

Hvordan samarbeider dere med en som er narsissist?? 

Og til dere som har gjort d over noen år og barna er eldre, hvordan takler de det??

Er så beskymret for våre små, da han gjør akkurat som d passer han og tar lite hensyn til barna behov og følelser. 

Anonymkode: 78f18...909

rart far alltid er feil her

Anonymkode: 6a873...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...