Gå til innhold

Ridetur forsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et ridesenter i nærheten der man kan booke hest for guidede rideturer. Mange år siden jeg har ridd, så kommer til å velge de gruppene for de uerfarne. Men det står at man må ha ulykkesforsikring. Det hadde jeg aldri da jeg gikk på ridekurs i barndommen. Er det vanlig at man må ha forsikring for å bli med på rideturer?

Anonymkode: 51770...76c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ihvertfall lurt å ha og ryttere generelt anbefales å ha egen ulykkesforsikring. 

Jeg rir og har gjennom fagforening. Er også mulig å forsikre seg gjennom rytterforbundet. https://www.rytter.no/klubb/klubbdrift/forsikring/

Anonymkode: e4e0f...34d

Skrevet

Jeg er medlem i LO favør, så skal høre ang pris. Hva betaler du?

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er medlem i LO favør, så skal høre ang pris. Hva betaler du?

Usikker, det er del av en gruppeforsikring. 

Anonymkode: e4e0f...34d

Skrevet

Du må nesten sjekke med forsikringsselskapet ditt. Jeg sjekket før jeg skulle på fjellridning for et par år siden og det var dekket av min vanlige ulykkesforsikring. 

Skrevet

Da ridning er risikosport er det helt vanlig å ha ulykkesforsikring ja. Dette er også et krav om du driver ridesenter og informere kundene om. Om du ikke har forsikring og du blir invalid etter en rideulykke så dekker ikke ridesenteret dette

Anonymkode: ca2ac...f9c

Skrevet

Når jeg gikk på ridekurs som barn var det en del av kursavgiften, men jeg alt jo også av en hauger av ganger uten så mye som et skrubbsår. Barn tåler jo mye mer enn voksne. Nå i voksen alder ble det dekket av enten ulykkesforsikringen eller reiseforsikringen.

Anonymkode: e02f1...00e

Skrevet

Hadde ulykkesforsikring gjennom medlemsskapet i rideklubben. Den gjaldt riktig nok bare hvis jeg skadet meg på stallen eller på ridetur dersom hestene mine sto på stallen og turen startet der. På stevner var jeg dekket gjennom forsikringen gjennom rideklubben dersom stevnet var på stallen, men gjennom barneforsikringen min dersom stevnet var på en annen stall (hadde lisens uten forsikring). På kurs utenfor stallen var jeg dekket av reiseforsikringen til mamma og pappa. Jævlig forvirrende. Hestene mine var hakket heldigere og var forsikret uansett hvor de var gjennom én forsikring hver i Agria. 🙈

Anonymkode: c5176...5b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...