Gå til innhold

Jeg er en dårlig mor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg trenger sårt hjelp - vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Jeg fikk eldste datteren min med en jeg ikke hadde noen relasjon til, han fikk valget om å ta del eller ikke. Jeg har alltid vært positivt til at dem skal ha kontakt. 

Første året hennes var det veldig lite, han skulle ha samvær tilrettelagt etter hvordan det passet hans kalender. Han ville ikke « sitte barnevakt » for meg så vi møttes kun hyppig med en times samvær første året. 

Så fant jeg meg ny mann, han og familien hans tok datteren min kjempe godt i mot og har vært verdens beste stefar. 

Pappen fikk seg samboer han også, og tok mer del i livet hennes og har siden hatt annenhver helg ordning. 

Jeg og samboer giftet oss og fikk en datter sammen, dessverre ble det skillsmisse og jeg måtte flytte, og valgte nabokommunen. Jeg kunne uansett ikke fortsette å bo der vi bodde for det hadde jeg ikke hatt råd til så datteren min måtte uansett ha byttet skole. 

Da satt pappaen seg på bakbena, det ble mye klager og dramatikk pga jeg flyttet til nabokommunen og det ble for langt for han å kjøre. 

Min eksmann har da tilbudt seg å ta med eldste når hun skal til sin far siden det ble for langt for han å kjøre så alt har vært tilrettelagt. 

Pappaen til eldste er gift og fått et barn til, hans kone er veldig påpasselig med sykdom osv og m enten datteren dems er forskjølet, dem voksene er forkjølet eller vår eldste datter så får hun ikke komme til dem den helgen hun skal. Om han må noe, så får jeg melding om at han ikke kan ha henne. 

Så for nesten ett år siden traff jeg en ny, jeg tok det forsiktig og barna mine kjente til han fra før. Og synes det var veldig greit at vi ble kjærester. Nå så har vi akkurat flyttet sammen, for leiligheten  jeg fant etter skillsmisse fant jeg ut er ulovlig utleid så det ble litt styr og vi fant ut da at det var greit å flytte sammen. For han har akkurat kjøpt seg stort hus, så barna endelig kunne få sitt eget rom og pusse opp slik dem ville. 

Dette er fortsatt i samme kommune som vi flyttet til etter skillsmissen. Jeg søkte om dem kunne fortsette på samme skole siden det ikke er langt og slik at eldste skulle slippe å bytte igjen. Dette fikk jeg avslag på og det var ikke noe jeg kunne gjøre. Men barna tok dette overraskende fint, og har gledet seg til skoledag siden dag 1. Dem trives veldig veldig godt og får bedre oppfølging der enn på forrige. 

Men der klikket faren til eldste, han mener jeg skal flytte tilbake til kommunen han bor i og innen for samme krets slik at hun går på skole der han bor sånn at han får vært nærmere. Jeg har ikke råd til å leie noe leilighet der for boligprisene er mye høyere der og dett har jeg prøvd å forklare men han står fortsatt på sitt. Så nå har det vært veldig turbulent. 

Forrige helg hun skulle til faren sin oppdaget dem lus, og tok en lusekur.. Kona hans ble såklart veldig sur for dette, men hun hadde ikke lus som jeg har sett når hun var hos meg. Jeg kjøpte en elektrisk lusekam og fortsatte behandling med dette. Og kun sett tørr hodebunn som flasser etter dette.. 

Denne helgen var det pappahelg igjen, men datteren min ringte meg fredagskveld og ville hjem til meg. Vi ble enige om at hun kunne sove der en natt og at jeg kunne hente henne på lørdag om hun da fortsatt ville hjem til meg. På lørdag morgen ringer dem meg og sier dem har funnet luseegg og da sure igjen. Jeg hentet henne, og gikk igjennom med kam og så ingenting.. 

ikveld får jeg en mindre hyggelig melding fra kona om at hun har fått lus og begynner å ramse ned at jeg er lite hygenisk. At jeg er egoistisk, jeg skulle flyttet til kommunen dem bor i men heller tenker på meg selv, at dem er meget bekymret for datteren vår... Jeg svarer tilbake at da får vi ta et møte på familievernkontoret. Og dem mener jeg da truer med dette. Og kommer da tilbake med meldinger om at dem er bekymret, jeg spør om hva.. Det vil dem ikke fortelle meg men heller ta det opp med sakkyndige. 

Jeg kan også legge til at min eksmann veldig gjerne ville fortsette å ta del i livet til min eldste datter for han har vært der gjennom hele hennes oppvekst, og når vi da gikk fra hverandre ble vi enige om 50:50 for vårt felles barn og han ville gjerne ha eldste også mens vårt felles barn er der. 5 dager annenhver uke. Dette fikk eldste velge selv og det ville hun veldig gjerne. 

Sånn det er nå vil hun være hos meg og eksmannen min. Hun sier kona til pappen er veldig sur og kan kjefte mye, hun får veldig lite oppmerksomhet og at det kun er deres felles barn som blir sett, så derfor savner hun hjem. 

Men disse har alltid vært uenig i hvordan jeg har gjort ting, og jeg blir jo da sett ned på. Jeg har ikke alltid hatt det så lett, jeg og eksmannen var veldig uheldig når vi leide leilighet og har måtte flytte noen ganger. Dette bruker dem da veldig i mot meg, eldste datteren min kan også være flink til å vri på sannheter som å feks si hun ikke har dusjet på en uke, eller må gjøre ting selv. Jeg tror hun sier mye sånt for å få oppmerksomhet fra dem siden det er lite der. 

Men nå skal dem da lage en stor sak mot meg, kanskje melde meg til barnevernet, hva vet jeg?! 

Jeg bare kjenner at jeg blir veldig frustrert, sint, lei meg... Jeg prøver bare virkelig å gi barna mine et godt liv. Men møtt noen bakker, dessverre. 

Anonymkode: 96176...564

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager er det kjerringa hans som skriver til deg? Har hun klippet av han pungen!?

La de true/klage. Husk å spare på alle meldinger. Aldri om en sakkyndig gir han mer omsorg. Aldri i livet om bv tar barna dine, grunnet disse episodene.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Madde123 skrev:

Hvorfor i alle dager er det kjerringa hans som skriver til deg? Har hun klippet av han pungen!?

La de true/klage. Husk å spare på alle meldinger. Aldri om en sakkyndig gir han mer omsorg. Aldri i livet om bv tar barna dine, grunnet disse episodene.

Dette. La all kommunikasjon gå gjennom meldinger og spar på dem. Begynner de med trusler igjen så kontakter du advokat, dette er trakassering og skadelig for både deg og datteren din! Det er motbydelig hvordan enkelte kan finne på å true med barnevernet nå til dags, når de ikke har noen grunn til å melde inn en dritt!

Anonymkode: d1b88...a6b

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke en dårlig mor. En dårlig mor gir blaffen i barna sine. Det gjør helt åpenbart ikke du. ☺️ 

Anonymkode: 47416...665

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Madde123 skrev:

Hun er nå sint for at hun har fått lus, og da sendte meg melding. Hun var direkte ufin på den første meldingen og jeg ba henne roe seg ned. Og da haglet det på. 

Hun mener jeg truer og er frekk på meldinger, eneste jeg kom med var at vi får ta dette hos familievernkontoret og at det da er en sak mellom meg og far. Hun mener da at jeg stiller i et dårlig lys som ikke inkluderer andre parter. 

Jeg er ikke intr i å sitte i et meklingsmøte med dem to sittende å rotte seg mot meg. Dem vrir og vender på alt jeg skriver og sier og går rett i forsvarsmodus. 

Skrevet

Å ha lus har vel ingenting med hygiene å gjøre? 

Jeg fikk lus etter å ha vært på tivoli og jeg dusjet annenhver dag. 

Anonymkode: df42f...e4f

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha lus har vel ingenting med hygiene å gjøre? 

Jeg fikk lus etter å ha vært på tivoli og jeg dusjet annenhver dag. 

Anonymkode: df42f...e4f

Nei det stemmer. Jeg har sjekket henne og nå ser jeg ingenting. Det går lus på skolen nå, og hun kan da ha vært uheldig å blitt smittet. 

Men siden hun mente lusen ikke var borte har jeg dårlig hygiene. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er nå sint for at hun har fått lus, og da sendte meg melding. Hun var direkte ufin på den første meldingen og jeg ba henne roe seg ned. Og da haglet det på. 

Hun mener jeg truer og er frekk på meldinger, eneste jeg kom med var at vi får ta dette hos familievernkontoret og at det da er en sak mellom meg og far. Hun mener da at jeg stiller i et dårlig lys som ikke inkluderer andre parter. 

Jeg er ikke intr i å sitte i et meklingsmøte med dem to sittende å rotte seg mot meg. Dem vrir og vender på alt jeg skriver og sier og går rett i forsvarsmodus. 

Men hun har jo ingenting med hans og ditt barn å gjøre. Dere har jo ikke 50/50 ordning en gang! Du skal ikke på noe møte med han, henne og deg. Skal det være noe møte, så skal det være mellom han og deg. 
Spar på alle meldinger, slett ingen. Svar bare når du «må», og hold hode kaldt!

Lus trives forresten best i rent hår.👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...