AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #1 Skrevet 3. november 2019 Jeg har egentlig lyst til å kutte ut julegaver, men vet at jeg kommer til å få allikevel. Tenkte derfor å gi som gave en familietur til en utendørs klatrepark når det er sesong for sånt igjen. Dette blir til mine foreldre som er midt i 60-årene, søsken og svigerinner som er i 30-40-årene og tre barn/ungdommer. Kanskje ikke alle som vil klatre, men målet er familietid og kose seg ute sammen. Hadde du satt pris på en sånn gave, selv om det lenge til du får den? Anonymkode: 0b488...674 13
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #2 Skrevet 3. november 2019 Tanken er god 😊 jeg hadde personlig satt pris på en opplevelse-gave m familietid. Jeg har gjort noe tilsvarende det du beskriver, men istedenfor en gave til alle, delte jeg gaven opp i flere deler, slik at alle fikk noe de kunne sette pris på. Noen fikk klatrepark, noen fikk spa, noen fikk god mat og bobler på en flott restaurant. Alle ble veldig glade (og jeg var jo med på hver opplevelse, så jeg synes også det var helt topp å tilbringe tid med de jeg er glad i) ❤️ Anonymkode: 22663...0bc 14
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #3 Skrevet 3. november 2019 Tanken er god men...jeg hadde antageligvis glemt hele greia når det er så langt frem i tid.🙄 flere ganger jeg har funnet gavekort sånn én mnd for sent😉 Er litt sånn søker "instant gratification" som min bror sier til meg🤭 vil ha glede nå! Ikke om flere måneder🙈 Anonymkode: c0591...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #4 Skrevet 3. november 2019 Hadde ikke kost meg i en klatrepark, for gammel og lite sprek til sånt. Opplevelsesgaver er bra, så lenge de er tilpasset mottaker. Eller feks gavekort på ticketmaster så man kan velge ut noe selv. Anonymkode: 19467...be1 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #5 Skrevet 3. november 2019 Here we go again... Anonymkode: c56e4...bf9 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #7 Skrevet 4. november 2019 Tanken er god. Men vi har flere ganger forsøkt å dra på fellesaktiviteter som familie. Og det er klin umulig. Det er jobb, fritidsaktiviteter, arrangementer, ferieturer, eksamener.... Støtter fullt ut forslaget om gaver som kan brukes opp. Men gi det til hver familie, ikke til gruppen. Anonymkode: 453fa...11a 9
Gjest loveli Skrevet 4. november 2019 #8 Skrevet 4. november 2019 Hater gaver, generelt. Folk har alt og jeg har alt. Jeg føler at man bytter søppel når det er jul og bursdager. Det er nesten samme hva gaven er, så lenge jeg ikke har brukt for det eller liker det så blir det jo bare liggende, ergo tilnærmet søppel. Jeg er veldig pragmatisk anlagt når det kommer til ting. Kan man ikke bare drite i hele det gavestyret når man er over konfirmasjonsalder? Kan du snakke med de det gjelder og si at du ønsker å henge med i tiden og da kan man heller gi gaven i form av en veldedig donasjon eller noe? Kjøpe en geit eller bli fadder.
Daria Skrevet 4. november 2019 #9 Skrevet 4. november 2019 Opplevelsesgaver er gull, men må tilpasses mottaker. i teorien er dette med å skulle gjøre noe hele familien sammen også en god idé, men min opplevelse av sånt som familiens barnsløse er at det veldig ofte blir på ungenes premisser (og med mindre alle ungene er jevngamle, blir det fort kompromisser og "passer nesten" for dem også), og det er helt ærlig ofte ikke så spennende... 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #10 Skrevet 4. november 2019 Jeg er og lei julegaver. Og har i år gitt beskjed om at det er bare barna som får julegaver. Vi er en veldig liten familie, så de siste årene så har jeg gitt opplevelser i gave. Noe som har vært veldig vellykket, vi har kost oss alle sammen. Og ikke minst fått tilbringe tid sammen. Vi bor ca 2 timer unna hverandre. Med Oslo midt i mellom oss, så da møtes vi jo der. Men tilbake så har jeg bare fått dritt. Og ofte noe som er så dårlig, at det er flaut å skulle gi det til andre og. Nå er jeg og godt voksen, så jeg har jo alt jeg trenger. Og jeg er imot overforbruk. Anonymkode: 9aa48...598 4
exictence Skrevet 4. november 2019 #11 Skrevet 4. november 2019 Vi gir ikke gaver, og det har vi ikke gjort de siste årene. I år har det kommet noen klubbvenninner som har sagt at de v i l gi julegaver til hverandre. Altså at de tre vil gi, og jeg ikke vil gi. Det betyr at de tre gir hverandre, og ikke jeg. Jeg synes det var litt dumt. Nå når jeg får skrevet det ned, gjør det jo ingenting. Jeg lar være å gi, og sier at de ikke skal gi til meg. 1
Jadzia Skrevet 4. november 2019 #12 Skrevet 4. november 2019 Jeg sier som de over her, ideen er god, men den bør tilpasses de enkelte. Opplevelser er flott å få. Men jeg tviler på at et ektepar i 50-60 årene synes klatrepark er det store. Da hadde jeg heller gitt det til familier som har barn/ungdom i hus, og en annen opplevelse til de eldre. 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #13 Skrevet 4. november 2019 Nei, jeg ville likt teaterbilletter, eller en utstilling og middag på restaurant. 11-åringen min ville digget klatrepark. Og for dem som ikke vil klatre, er det jo bare dønn kjedelig, da står man der i skogen og fryser? Anonymkode: 501fd...5ce 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #14 Skrevet 4. november 2019 Synes det er litt trist å se at det er flere og flere som synes julegaver er "tøys og tull". Men det er vel bare en gjenspeiling av det overflodssamfunnet vi lever i. Noe er galt med samfunnet når det har blitt slik.Og hva med tradisjonene? Betyr ikke det noe lenger? Selv synes jeg det fortsatt er veldig koselig å både gi og få julegaver, selv om det tydeligvis blir færre og færre slike som meg der ute. Opplevelsesgaver og gavekort kan være greit nok av og til det, men holder likevel en knapp på de gode, gamle tradisjonelle julegavene. Anonymkode: 528e2...9b9 12
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #15 Skrevet 4. november 2019 Julegaver er bullshit. Jeg vil ikke ha, og jeg vil ikke gi. Er så lei den tradisjonen, alle har jo altfor mye allerede uansett! Hadde vært mye bedre om alle donerte til veldedighet i stedet. Eller gjorde noe for noen andre. I stedet for å bare bytte penger, ting og søppel. Anonymkode: 358ae...00a 7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #16 Skrevet 4. november 2019 Takker for mange gode tilbakemeldinger, som ikke førte meg nærmere målet om å bli ferdig med alle julegavene i november. 😂 Vi må kjøre litt over en time for å komme til klatreparken, så det er ikke flust med utvalg i aktiviteter her vi bor. Men jeg ønsker ikke å gi ulike gaver, da jeg vil at alle skal samles, for det blir for sjeldent i hverdagen. Så blir det opp til meg å ta ansvar for å finne en dag det passer for alle til sommeren. Mine foreldre er forholdsvis spreke, så blir ikke overrasket om de prøver seg på litt klatring. Yngstemann er 3 år neste år, og må oppholde seg i den enkleste løypa, så må vi sikkert rullere på hvem som passer på ham. De andre to nærmer seg/er i tenårene, men de er flinke til å leke med minstemann. Hytta til min bror ligger på veien, så kanskje vi kan dra dit etterpå og lage middag. TS Anonymkode: 0b488...674 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #17 Skrevet 4. november 2019 Jeg elsker å gi gaver, men kan ha noe med at jeg bare har tre stykker og gi til og vi er alle skikkelig enkle. Jeg ønsker meg alltid gavekort på plantasjen, søsteren min ønsker seg alltid bensin, mamma ønsker seg alltid fin olivenolje og pappa ønsker seg bare snille barn og boks med spiker og skruer. Alltid, hvert år 😄 Gi kjøpesentergavekort. Man trenger alltid mat/klær/briller eller kaninfor. Anonymkode: c6ed6...da5 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #18 Skrevet 5. november 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Takker for mange gode tilbakemeldinger, som ikke førte meg nærmere målet om å bli ferdig med alle julegavene i november. 😂 Vi må kjøre litt over en time for å komme til klatreparken, så det er ikke flust med utvalg i aktiviteter her vi bor. Men jeg ønsker ikke å gi ulike gaver, da jeg vil at alle skal samles, for det blir for sjeldent i hverdagen. Så blir det opp til meg å ta ansvar for å finne en dag det passer for alle til sommeren. Mine foreldre er forholdsvis spreke, så blir ikke overrasket om de prøver seg på litt klatring. Yngstemann er 3 år neste år, og må oppholde seg i den enkleste løypa, så må vi sikkert rullere på hvem som passer på ham. De andre to nærmer seg/er i tenårene, men de er flinke til å leke med minstemann. Hytta til min bror ligger på veien, så kanskje vi kan dra dit etterpå og lage middag. TS Anonymkode: 0b488...674 Høres egentlig ut som du har bestemt deg allerede, så da er det vel greit 🤷♀️ Jeg ville nok heller gitt gavekort på middag, enten ute eller hjemme hos deg, med god vin og dessert. Enklere å få til, lettere at det passer for alle. Anonymkode: 8d1e1...41f 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #19 Skrevet 5. november 2019 On 11/3/2019 at 9:52 PM, AnonymBruker said: Jeg har egentlig lyst til å kutte ut julegaver, men vet at jeg kommer til å få allikevel. Tenkte derfor å gi som gave en familietur til en utendørs klatrepark når det er sesong for sånt igjen. Dette blir til mine foreldre som er midt i 60-årene, søsken og svigerinner som er i 30-40-årene og tre barn/ungdommer. Kanskje ikke alle som vil klatre, men målet er familietid og kose seg ute sammen. Hadde du satt pris på en sånn gave, selv om det lenge til du får den? Anonymkode: 0b488...674 Jeg hadde satt pris på en slik gave for barnet mitt sin del, men personlig så hadde jeg foretrukket om det var noe bare min lille familie kunne ha gjort enten alene, eller sammen med avsenderen. Ikke med alle i svigers-slekta dinglende etter, da det ikke er alle der jeg kommer like godt overens med. Så akkurat det kan være greit å tenke litt over. Anonymkode: c600c...f22 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #20 Skrevet 5. november 2019 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg elsker å gi gaver, men kan ha noe med at jeg bare har tre stykker og gi til og vi er alle skikkelig enkle. Jeg ønsker meg alltid gavekort på plantasjen, søsteren min ønsker seg alltid bensin, mamma ønsker seg alltid fin olivenolje og pappa ønsker seg bare snille barn og boks med spiker og skruer. Alltid, hvert år 😄 Gi kjøpesentergavekort. Man trenger alltid mat/klær/briller eller kaninfor. Anonymkode: c6ed6...da5 Skal man gi gavekort, så må man være helt sikker på at mottaker har en personlighet som gjør at vedkommende faktisk kommer seg inn i butikken på egenhånd. Vi bor et steinkast fra et stort kjøpesenter, og min bedre halvdel kan si både tre, fire og fem ganger at han trenger en sak, før jeg til slutt ender opp med å bli den som faktisk kjøper det inn, da han snakker mer om å gjøre det i stedet for å faktisk gjøre det. Flere fra hans familie er av samme sorten. Jeg, derimot, kunne fått et gavekort så sant det var fra en butikk jeg liker, og bor i nærhet til. Anonymkode: c600c...f22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå