Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan dele sine erfaringer?

Anonymkode: 117d7...571

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er på medicus og er fornøyd der. De har 4 uttak inkludert i 3 pakken din, noe som var avgjørende for meg som har strevd med å få god nok kvalitet til å sette inn igjen. Lett tilgjengelig ved Nationaltheatret.

Anonymkode: 430ad...7e8

Skrevet

Vi bruker hausken og er veldig fornøyd. Føler meg veldig ivaretatt, og folkene der er kjempe hyggelige :) 

Anonymkode: 272dd...f33

• Liker 1
Skrevet

Kom aldri langt med medicus. Fikk elendig behandling der og vil aldri gå tilbake. Hausken anbefales. 

Anonymkode: 28aa3...ffb

Skrevet

Jeg hadde helt grei behandling hos Hausken. Fikk inntrykk av at alt handlet om penger. De var hyggelige, men det var hele tiden litt press på behandling og dette med penger. Ikke tok de blodprøver av meg heller. Det kunne de bare gjøre om jeg startet behandling helst dagen etter konsultasjonen, enda jeg mente det sto at blodprøve var inkludert i den pakken som inkluderte konsultasjon, blodprøve, sædprøve og ul. Fikk jo alt annet. Og de så elleve fine egg i eggstokkene. De mente også at jeg måtte ha endometriose bare fordi jeg hadde mensen smerter. Jeg har høyt blodtrykk og det mente de var null problem for meg, mens fastlegen var skeptisk i forhold til høyt blodtrykk og hormonbehandling. De kunne ikke gi meg noen oppfølging med tanke på blodtrykket. Jeg ble gravid naturlig to måneder etter å ha vært der, men mistet dessverre. Jeg tror du bare må se det an. Kanskje ringe og snakke med de ulike klinikkene, eventuelt ta en tur å se? Her vil du nok få mange ulike svar. For noen var Hausken det beste valget, for andre var det andre klinikker som passet best. 

Anonymkode: c8a6b...d8e

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med Medicus. Tilpasset oppfølging, og de har stegvis vurdert og optimalisert forsøkene. Har aldri vært noen skjulte utgifter som har kommet i tillegg til det vi har betalt for på forhånd. Vurderte å kontakte Hausken, for å få en ny vurdering og forslag til behandling med bakgrunn i alle utredninger som allerede var gjort. Fikk samme beskjed som står skrevet ovenfor her, og droppet det. Følte at jeg ville låst meg, ved å betale en stor sum for noe jeg allerede hadde betalt for. Jeg tror begge klinikkene er like bra, sikkert nok å gå etter magefølelsen og vurdere ut fra det du kjenner deg trygg på. 

Anonymkode: a8498...696

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Medicus i Trondheim. Fleksible på timer, trivelig personale, tilpasset opplegg, personlig oppfølging med ultralyder og telefoner. 

Anonymkode: 3da78...92e

Skrevet

Superfornøyd med Hausken! Flinke fagfolk, utrolig hyggelige og de bryr seg. Topp kvalitet og flotte, rene lokaler på klinikken i Oslo. Anbefaler dem på det varmeste💗

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har høyt blodtrykk og det mente de var null problem for meg, mens fastlegen var skeptisk i forhold til høyt blodtrykk og hormonbehandling. De kunne ikke gi meg noen oppfølging med tanke på blodtrykket. 

Høyt blodtrykk er ikke noe problem ved IVF, så her hadde Hausken helt rett. Og selvfølgelig får du ikke oppfølging av blodtrykket, det er en fertilitetsklinikk. 

Selv er jeg meget fornøyd med klinikk Hausken, ble gravid på første IVF-førsøk der.

Anonymkode: 76d3a...3a4

Skrevet

Har bare fine ting å si om Medicus i Oslo, alt gikk på skinner og ble gravid på første forsøk etter bare negative forsøk offentlig. Laben er splitter ny i år og alle som jobber der er fantastiske. Men det handler nok mest om hvor du føler du får kjemi, det medisinske tilbudet varierer egentlig ikke mellom klinikkene, alle er veldig flinke. Min erfaring er at Medicus er mer konservative, overselger deg ikke på ekstra behandlinger, mens Hausken kanskje er mer fremoverlente og anbefaler oftere ting som muligens kan hjelpe uten at forskningen er helt utvetydig (feks scratching). Du får bare finne ut hva som passer best for deg både praktisk og generelt. 

Skrevet
På 4.11.2019 den 0.39, AnonymBruker skrev:

Vi bruker hausken og er veldig fornøyd. Føler meg veldig ivaretatt, og folkene der er kjempe hyggelige :) 

Må også tilføre at jeg ble gravid ved første forsøk. Men mistet, men det er jo ikke de sin skyld. 

• 1 år senere...
Skrevet

Har vært til utredning hos både Hausken og Medicus i Stavanger.  Endte opp med å velge Medicus grunnet all behandling og prøver skjer på samme plass, godt beryktet embryolog og veldig VELDIG hyggelig personal. Jeg er ikke mer enn 36 år og har allerede dårlig utgangspunkt for behandling mtp antall egg. Partner har normal sædprøve. Jeg måtte fjerne ene eggstokk for noen år tilbake grunnet ex.u. Er foreløpig  "klar for kamp". Mulig det ikke skjer at jeg blir mamma med en gang, men en gang vil det skje! 

Medicus har vært veldig ærlige fra starten av. Det var en vanskelig beskjed å få, å ha så dårlige prognoser, MEN ikke umulig, etter så mange år med prøvelse på egenhånd og ved Haugesund fertilitetsavd.

Nå skal vi straks i gang med en plan jeg ikke har forsøkt tidligere. Det blir veldig spennende å se hvilke resultater vi får!

Som sagt, jeg er klar, min mann er klar, og det virker som om Medicus er klar til å ta oss i mot!

Skrevet

Jeg har erfaring fra både Hausken og Medicus i Stavanger. 

Hausken: Vi ble ikke tatt seriøst siden vi var så unge (27 og 28). Vi hadde en god tid til å tenke på det å få barn, for det om vi hadde prøvd i 1,5 år. De prøvde å pakke på oss forskjellige pakker og ting som vi kunne gjøre for å optimalisere sjansene våres for å bli gravid den naturlige måten.

Medicus: Ble tatt imot med åpne armer fra dag en og ble satt på stimulerende medisiner som skulle hjelpe meg med å få mensen hver måned. Det har vært god oppfølging med timer og telefonsamtaler. Vi ringer hvis det er noe og det samme gjør de. Vi har fått en plan fra dem og skal begynne med vårt første forsøk med IVF i begynnelsen av April, og som @CamzZZZsa, har ingenting negativt å si om Medicus her i Stavanger.  Vi er klare og det samme er Medicus, så gleder meg til å begynne i April😃

Skrevet

Hei! 
Vi skal igjennom ivf forsøk, da jeg har mistet 4 ganger. 
Vi skal bli henvist offentlig men jeg syns 21 uker er veldig lenge å vente.. 

Vi vurderer privat, men mannen er veldig skeptisk til at det er mye dyrere privat enn offentlig. 

Vet dere hvor mye det koster privat kontra offentlig? 

Er veldig nybegynner på det her, så vet egentlig ingenting. 
På forhånd tusen takk for svar😊

Anonymkode: 69e33...e57

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hei! 
Vi skal igjennom ivf forsøk, da jeg har mistet 4 ganger. 
Vi skal bli henvist offentlig men jeg syns 21 uker er veldig lenge å vente.. 

Vi vurderer privat, men mannen er veldig skeptisk til at det er mye dyrere privat enn offentlig. 

Vet dere hvor mye det koster privat kontra offentlig? 

Er veldig nybegynner på det her, så vet egentlig ingenting. 
På forhånd tusen takk for svar😊

Anonymkode: 69e33...e57

Det er vanskelig å gi deg en pris siden alle situasjoner er forskjellige. Vi må betale til sammen (med medisiner) en plass mellom 85 000 - 90 000. Det inkluderer en pakke med 3 forsøk hos Medicus Stavanger. 

Medicus priser:

Pakke med 3 IVF forsøk - 71000 + 1800 RI Witness

1 IVF forsøk koster - 35500 + RI Witness - 950 

Ved offentlig sykehus må du imidlertid betale en egenandel på kr 1500,- per forsøk og kr 320,- for konsultasjoner.

Medisinene må du betale selv, men du kan i etterkant søke om å få refundert medisinutgifter som overstiger kr 15 000,- I snitt bruker man ca. 10 000 i medisiner på et forsøk. Dette gjelder både privat og offentlig. 

Du må se ann om ventingen veier opp for prisen av hva privat koster. 

Endret av Saschi
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Har hatt en utrolig dårlig opplevelse av klinikk Hausken på Lysaker. Alt begynte med en ERA test. Vi kom dit og testen kunne ikke utføres fordi ingen hadde fortalt meg at jeg måtte ta medisiner på forhånd. Det glemte de visst å fortelle.. Videre fikk jeg en resept med en plan for 2 forskjellige medisiner. Resepten og den utfylte planen gjaldt bare den første, som var Progynova. Jeg tenkte at jeg ville få beskjed om resten senere, men når jeg kom på timen for å ta testen, kunne ikke denne gjennomføres fordi jeg hadde ikke fått hverken resept eller plan for den siste medisinen. Jeg fikk mensen etter 13 dager. Dvs at min syklus ble forstyrret av feil medisinering! Det tok hele 3 måneder før jeg kunne ta en ERA test, alt på grunn av ikke eksisterende rutiner hos klinikken. Vi fikk også en ny behandler/lege/gud vet hva, hver gang, som var totalt uforberedt når vi kom. Det ble klart at de ikke hadde lest vår journal før vi satt der med dem og de visste ingenting om historikken vårt. Vi tok også en DNA fragmenteringstest selv om selve Hausken mente at det ikke hadde noe for seg. Han ringte meg selv for å fortelle at mannen hadde faktisk over 50% DNA skadet sperm!!! Det verste er at de glemte å gi meg svar på testen og jeg måtte selv purre etter 3 uker. De beklagde selvfølgelig, akkurat som de gjørde gangene før, men jeg stoler ikke på dem. For et rotete sted! Dårlig oppfølging og rutiner og ikke minst, ufattelig dårlig kommunikasjon dem imellom! Ikke dra hit! Det anbefales IKKE!!!!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...