Gå til innhold

Er det normalt å ha skohorn hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at skohorn er for folk på 80 +. Jeg er myk som en kinesisk gymnast så jeg bruker da aldri skohorn. I går hadde vi en diskusjon noen jenter om at alle har skohorn, det er rart å ikke ha det og mange sliter med å få på seg skoene.

Seriøst? Klarer ikke folk å kle på seg? Jeg tenker at om man sliter såpass mye med å kle på seg bør man kanskje begynne med yoga på ukentlig basis. 

Anonymkode: bd005...33d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at skohorn er for folk på 80 +. Jeg er myk som en kinesisk gymnast så jeg bruker da aldri skohorn. I går hadde vi en diskusjon noen jenter om at alle har skohorn, det er rart å ikke ha det og mange sliter med å få på seg skoene.

Seriøst? Klarer ikke folk å kle på seg? Jeg tenker at om man sliter såpass mye med å kle på seg bør man kanskje begynne med yoga på ukentlig basis. 

Jeg bruker det ikke selv, men har det lett tilgjengelig for gjester! 

• Liker 4
Gjest ByeByeLove
Skrevet

Uncanny. Fikk faktisk nylig kritikk for å ikke ha det.

Skrevet

Vi har det, synes det er praktisk.

• Liker 10
Skrevet

Etter kritikk fra veldig mange, gikk jeg endelig til innkjøp av det. Bruker det aldri selv.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Kognosøren skrev:

Uncanny. Fikk faktisk nylig kritikk for å ikke ha det.

Men unge friske mennesker? Klarer ikke de ta på seg skoene uten hjelpemiddel? Det er faktisk bekymringsverdig. Jeg forstår at eldre folk trenger hjelpemidler. Til og med min mor på 66 år klarer å ta på seg sko uten skohorn.. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber på barneskole. Veldig mange av barna på mellomtrinnet har skohorn i hylla si

Anonymkode: 279f3...7d3

• Liker 1
Skrevet

Handler ikke om å ikke kunne bøye seg eller å gidde å løsne snørene. Har sko som er mye enklere å få på med skohorn, rett og slett. Feks div støvletter og skoletter uten glidelås. De holder seg penere også når jeg slipper å bøye dem så voldsomt som jeg må for å få dem på uten skohirn👍🙂

• Liker 44
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er unormalt engasjert i hvordan folk får på seg skoene. 

• Liker 35
Skrevet

For en ting å henge seg opp i 😂😂

Anonymkode: 354b2...c4b

• Liker 17
Skrevet

Vi har skohorn, i tilfelle en gjest ønsker å bruke det. Noen sko er mye enklere å få på seg med skohorn.

Anonymkode: 0649b...d05

• Liker 5
Skrevet

Har nok det ja.

På treningsenteret henger det 5 stk,man kan se på de at de er godt brukt alle sammen,så kan være i sitt livs form , men samtidig synes det er praktisk med hjelpemiddel for å få på skoa^^

Anonymkode: 3bce7...207

• Liker 5
Annonse
Skrevet

Bruker det av og til, men ytterst sjeldent. Har to skohorn hengende på gangen :) 

Anonymkode: 6f7ae...382

Skrevet

Jeg kjenner vel heller knapt noen som ikke har det. 

Jeg bruker det i sko jeg ikke orker knyte opp lissene på, jeg bruker det i sko som ikke har lisser/glidelås, og jeg bruker det i sko som er litt trang over hælen for å ikke slite ut skoene like mye, og for å spare fingre/negler. 
De fleste gutter jeg kjenner bruker alltid skohorn spesielt på dressko. 
Bøying av rygg er bare en av veldig mange grunner til at folk bruker skohorn. 

Anonymkode: 59971...bd3

• Liker 21
Gjest ByeByeLove
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Men unge friske mennesker? Klarer ikke de ta på seg skoene uten hjelpemiddel? Det er faktisk bekymringsverdig. Jeg forstår at eldre folk trenger hjelpemidler. Til og med min mor på 66 år klarer å ta på seg sko uten skohorn.. 

Det var mutter’n som framsatte kritikken. Jeg bare: OMG, mamma. Hun bare: Skohorn.

Skrevet

Skohorn har da ingenting med alder å gjøre. Faktisk så var det min nevø, som den gang var 5 år, som spurte om jeg ikke hadde skohorn. Han synes det var mye enklere å få på seg skoene med det. Så det kjøpte jeg, og har det fortsatt. Bruker det til enkelte skopar som er enklere å få på seg med skohorn.

Anonymkode: 736ed...895

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, Pearl2.0 skrev:

Handler ikke om å ikke kunne bøye seg eller å gidde å løsne snørene. Har sko som er mye enklere å få på med skohorn, rett og slett. Feks div støvletter og skoletter uten glidelås. De holder seg penere også når jeg slipper å bøye dem så voldsomt som jeg må for å få dem på uten skohirn👍🙂

Dette!

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...