Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så bitter nå at jeg sitter å skjelver av raseri. Jeg har blitt urettferdig behandlet av mange mennesker. Noen har vært helt grusomme mot meg. Jeg klarer ikke å komme over bitterheten. Jeg var og snakke med en psykolog. Men jeg ble bitter på henne også. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 62c86...a97

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Hvorfor bitter på psykologen?

Skrevet
21 minutter siden, Kvakkekyllingen skrev:

Hvorfor bitter på psykologen?

Det var fordi at hun sa at jeg sikkert hadde skyld i dette selv, noe jeg ikke hadde. 

• Hjerte 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var fordi at hun sa at jeg sikkert hadde skyld i dette selv, noe jeg ikke hadde. 

Spesielt av en psykolog å si.. men kanskje du har problemer med relasjoner?

Anonymkode: c3121...57b

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor har du blitt urettferdig behandlet av mange mennesker? Høres rart ut.

Anonymkode: 35b61...81a

Skrevet

Det er en del av prosessen før man kan gå videre i livet. Du må bare komme deg igjennom dette steget og finne i deg selv tolleransen å akseptere det. Akseptere det som har skjedd, akseptere at disse menneskene har kommet innpå deg, akseptere at du oplevde dette og så må du TILGI DEG SELV for å hatt disse menneskene k ditt liv. En dag vil det bety ingenting men være en vond og bitter lærdom og erfaring. Det vil bli bedre. 

Anonymkode: d589f...20a

Skrevet

vel jeg hadde en venninne som var veldig selvsentrert,var bedreviter og måtte herse med alle andre, hun trodde hun var frøken perfekt. Dessverre så er hun ikke det, hun sa og gjorde mye stygt uten at hun helt skjønte det selv, når vi kritiserte vi henne eller prøver å si noe , så ville hun ikke høre, og hadde alltid veldig dårlige unnskyldninger på hvorfor hun sa og gjorde det hun gjorde.. Hun har mistet mange venner og hun skjønner nok ikke selv  hvorfor engang. 

Jeg vet seff ikke hva som skjedde i ditt tilfelle Ts, men du må gjerne fortelle mer

• Liker 4
Skrevet

Kanskje psykologen mente at du har vært mye naiv? 

Anonymkode: a3e6b...9d7

Skrevet

Samme her TS. Er bitter på mye... er ihvertfall bitter på helsevesenet som ødelagte livet mitt.

Anonymkode: e47bf...52f

• Liker 2
Gjest ana0603
Skrevet (endret)

Den beste hevnen er å leve lykkelig 👍

Endret av ana0603
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei fordi det er sikkert alle de andre sin skyld :kaklehone:

Anonymkode: f7e92...3f0

• Liker 8
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei fordi det er sikkert alle de andre sin skyld :kaklehone:

Noen ganger er det dessverre andre som påfører mennesker alvorlig traumer. Det er jo egentlig veldig godt kjent. 

Anonymkode: 1b5d8...4f5

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger er det dessverre andre som påfører mennesker alvorlig traumer. Det er jo egentlig veldig godt kjent. 

Men enda oss selv som velger hvordan vi skal forholde oss til det. Så det å legge skylden på andre pga man er bitter blir bare dumt.

Anonymkode: 1ff34...bee

• Liker 7
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Absolutt, men hvis det er slik at ALLE andre er idioter og alle andre gjør feil hele tiden, så bør man kanskje gå inn i seg selv å se om det er noe man selv gjør som påvirker. 

Hva er det andre har gjort mot deg TS? 

Anonymkode: 8781c...226

• Liker 9
Skrevet

Ikke gå i gjennom livet med bitterhet. Det er unødvendig og du kommer til å angre som en hund når du ligger på dødsleiet. Søk hjelp og bestem deg for å være positiv.

Anonymkode: 3592d...51b

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det, men ikke alle du møter på din vei gir deg traumer. Er det virkelig så ille at ts er bitter på mange personer så må vedkommende gå i seg selv. Det er ikke alle andre det er noe galt med da. Du har allerede tapt om du tenker sånn, da spiser bitterheten deg opp innenfra

• Liker 5
Skrevet

Sliter selv med mye bitterhet mot enkelte. Og jo mer jeg tenker på det jo mer gnager det. 
F.eks på jobb. Sitter i kontorlandskap og det er 2-3 damer der som kan være litt primadonna og litt spydig av seg. Spesielt hun ene. Skal alltid ha rett osv. 

Jeg leser mye om psykologi og mental helse. 
Prøver å lære meg å ignorere folks sure kommentarer og hersketeknikker.
I går kveld fant jeg en god meditasjons musikk på YouTube. Mens jeg hørte på den så såg jeg foran meg de 2-3 damene som jeg sliter å komme overens med.

Jeg så for meg at de var skyggelagte, og det som kom ut av munnen dems hørte jeg ikke fordi jeg lyttet til god og positiv musikk. 
Etterhvert så jeg for meg alle de kjekke kollegaene mine. Vi smiler og prater og er hyggelig mot hverandre ( mens jeg fortsatt hadde i minne de andre, men som skygger). 
Det som var litt rart i dag og jeg rett og slett ikke brydde meg om dem. Tankene mine på jobben i dag var fokusert på jobben som jeg skulle gjøre og de andre positive kollegaen mine

Neste gang du hører noen sier noe negativt til deg så spill episoden om igjen i hodet ditt. Se for dem som skygger og se for dem at dem sier noe, men at du ikke hører dem sier noe fordi du hører på god musikk.  
Utøver de hersketeknikk så kan du spør dem «hva mente du egentlig med det du sa» eller «kan du utdype det du egentlig sa»

Anonymkode: 2edca...38c

• Liker 1
Skrevet
På 3.11.2019 den 20.48, AnonymBruker skrev:

Jeg er så bitter nå at jeg sitter å skjelver av raseri. Jeg har blitt urettferdig behandlet av mange mennesker. Noen har vært helt grusomme mot meg. Jeg klarer ikke å komme over bitterheten. Jeg var og snakke med en psykolog. Men jeg ble bitter på henne også. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 

Meld deg på nærmeste KIB-kurs og lær deg gode strategier for å ikke la deg påvirke så mye av andre mennesker. Ta kontroll over dine egne tanker og ditt eget liv!
Du kan ikke endre andre og deres oppførsel, men du kan faktisk endre hvordan du reagerer på andres oppførsel og hvor mye du lar det påvirke deg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er bitter på hele verden. Har innsett at samfunnet ikke er som jeg ønsker bare.

Skrevet

Hva har skjedd TS? :klem:

Det er vanskelig å tilgi noen som ikke har bedt om tilgivelse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...