Gå til innhold

Endret håret ditt seg i graviditeten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at håret endrer seg i graviditeten? At de som har krøller kan oppleve mindre/miste krøllene, og de som har rett hår kan oppleve å få krøller? Er dette sant? :) Og er evt. endringen varig også etter du har født barnet?

Anonymkode: e5549...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endringen var dessverre ikke varig.

Fikk tykt, glansfylt hår som ikke ble fett. Det var digg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håret ble tykt, sterkt, glansfullt. Helt nydelig! Merket meg også at jeg omtrent ikle mast noe hår.  Krøller kan jeg ikke si så mye om. 

Anonymkode: 900c6...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forandret seg ja,fikk ikke krøller , men det ble tykt,glansfullt og jeg kunne gå ei uke før jeg vaska det,uten at det ble fett.

Tre mnd etter fødsel begynte det å falle av,nå 9 mnd etter sitter jeg her halvveis skalla og må vaske det annenhver dag igjen😥

Anonymkode: e42e6...440

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er naturlig gylden blond, og håret ble ett hakk mørkere 😊 fortsatt lyst, men de hvite, solblekede stripene forsvant 

Anonymkode: f35e8...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tykkere hår, for det faller seriøst ikke av noe, selv ikke når jeg grer vått hår.

Det blir også sjeldnere fett, og har fått mer liv/bølger.

Men jeg vet hva som venter, for dette er baby nummer to ... :( 

Anonymkode: 0a378...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet ingenting, tykt og fint og sjelden behov for vask. Kommer nok til å angre på en drastisk klipping jeg gjorde nå, for det blir kjipt, pistrete og fett om ikke så lenge...

Samme med fabelaktige negler og hud 😝😖

Anonymkode: 28581...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye mørkere, og gikk ikke tilbake til «vanlig» farge igjen etterpå😳 

Anonymkode: 1ec9a...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mørkere hår i begge graviditetene. Nå har jeg en veldig mørk blond farge som de fleste sikkert vil kalle for brun (men det er ikke brunt i følge frisørene). 

Det ble også tykkere, fikk mere fall og ble nesten ikke fett. 

Nå, 9,5 mnd etter fødsel så har jeg ammehår til tusen. Har to horn i panna som er hårtuster som bare står rett opp uansett hva jeg gjør og jeg hadde store viker. Ser ut som jeg har fått elektrosjokk. Supert det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merket ikke så godt at det ble tykkere i graviditeten, men merket veldig godt da det falt av et par måneder etter fødsel. Håret som har vokst ut igjen er en del mer krøllete enn det gamle. Jeg mistet også veldig mye hår, og fikk nytt med mer fall da jeg sluttet med p-piller for noen år siden. Sånn generelt har jeg fått mer krøller med årene. Håret som kommer ut igjen nå en stund etter svangerskapet er nok også en aning mørkere. 

Anonymkode: f938f...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tykkere hårstrået der håret var tynt og dessverre nok mer fettete enn tidligere.

Anonymkode: 554c8...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tykkere hår og mer glans. Men rett tilbake til det gamle noen måneder etter fødsel dessverre.

Anonymkode: 0d3d9...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde krøller og var veldig lys blond da jeg var lita, men krøllene forsvant rundt den tiden jeg begynte på barneskolen. Fortsatt lys blond selv om håret ble stritt. 

I løpet av første svangerskapet kom krøllene tilbake og håret ble ett hakk mørkere. Krøllene har jeg fortsatt, selv 20 år etter. Trodde kanskje det ble ei endring i neste svangerskap, men bortsett fra veldig rask hårvekst så holdt både krøllene og blondfargen seg stabil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hår ble raskere fett, og mistet all glans. Mistet nesten ikke hårstrå.

Anonymkode: ca6d7...466

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har normalt veldig tynt og tørt hår. Men under svangerskapet mistet jeg så godt som ikke noe hår (dette er normalt iflg frisøren min) og fikk tykt, flott hår. Aldri hatt så fint hår noengang som under svangerskapet!

Dessverre endret dette seg kort tid etter fødselen. Virket som alt håret jeg IKKE hadde mistet under svangerskapet, nå skulle felles på kort tid, så børsten ble full hver dag. Alt var tilbake til det normalt, dvs tynt og tørt igjen. Dessverre.

Pussig nok hadde jeg knapt hårvekst på leggene i svangerskapet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...