Gå til innhold

Saus i ovn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forsøkt å lage saus i stekeovn? Har ikke tilgang på plate, men har ovn og vil ha noe med saus.

Anonymkode: 1aa3b...8c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel det er jo vanlig å ha ting i en form med fløte eller lignende over og da fungerer jo det som en saus.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, visp skrev:

Vel det er jo vanlig å ha ting i en form med fløte eller lignende over og da fungerer jo det som en saus.

Jeg har en posesaus jeg liker. Noen erfaring med å lage det i ovn? 😛

Skrevet
Akkurat nå, Fireflies skrev:

Jaja. Så mye for å være anonym.

Skrevet

Har ikke erfaring, men kan du ikke bare prøve å røre sammen ingrediensene og så sette det inn i ovn og la det boble. Så rører du litt innimellom? 

Anonymkode: afd79...eaa

Skrevet

Hvis du lager det i ildfast form og tar den ut veldig jevnlig for å røre den kraftig opp med visp kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle kunne fungere. 

Anonymkode: efa67...726

Skrevet
2 minutter siden, Fireflies skrev:

Ja, har brukt det mange ganger, men har tilberedt det først. Skal du blande med vann eller melk- eller smør og vann? Du kan vel bruke alle posesauser. Ville kanskje tilsatt mengden vann som skal opp ved å varme det i vannkoker om du har og la det stå og godgjøre seg eller bare kjøre rett på også lager det seg forhåpentligvis greit i ovnen.

Skrevet
Akkurat nå, visp skrev:

Ja, har brukt det mange ganger, men har tilberedt det først. Skal du blande med vann eller melk- eller smør og vann? Du kan vel bruke alle posesauser. Ville kanskje tilsatt mengden vann som skal opp ved å varme det i vannkoker om du har og la det stå og godgjøre seg eller bare kjøre rett på også lager det seg forhåpentligvis greit i ovnen.

Takk :) Jeg gir det et forsøk. Hadde ikke klart å tenke så langt som å bruke vannkokeren, men det er jo en lur ide 😄

Skrevet
Akkurat nå, Fireflies skrev:

Takk :) Jeg gir det et forsøk. Hadde ikke klart å tenke så langt som å bruke vannkokeren, men det er jo en lur ide 😄

Men ville ikke tatt melka i vannkokeren- bare for å spesifisere det. Det ville kokt noe veldig over. Bruk kun vann i vannkokeren.:)

Skrevet
16 minutter siden, visp skrev:

Men ville ikke tatt melka i vannkokeren- bare for å spesifisere det. Det ville kokt noe veldig over. Bruk kun vann i vannkokeren.:)

Det vet jeg 😄 Har kun vann i vannkokeren slik at den ikke forurenses av annet :)

Skrevet

Det fungerte. Hvis noen lurte.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...