Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen råd her. Har pratet om dette med både kjæreste og familie og har fått beskjed fra begge hold at jeg må bli flinkere på å gi beskjed når noe plager meg.

Tingen er at jeg bor sammen med en annen jente i studiebyen. Hun er kjempe hyggelig og vi går egentlig veldig godt overrens. Man irriterer seg nok alltid over noe når man bor sammen med  noen, og det er nesten noe man må regne med tenker jeg. Problemet er at hun jeg bor sammen med kommenterer så mange ting som omhandler meg. Dette forekommer veldig ofte, har aldri lagt merke til en person som kommenterer så mye som hun. Det kan være alt fra "hvorfor ser du på den serien der" , "fatter ikke at du orker å se på det der" , " den maten der så litt rar ut i fargen", "hvorfor drikker du brus til frokost" osv...dere skjønner tegninga...Dette sliter nok mer på meg enn det jeg vil innrømme. I starten følte jeg at jeg måtte forsvare meg hele tiden, nå kan jeg si så enkelt som " fordi jeg liker den maten, eller det programmet er veldig gøy faktisk" , men jeg merker at jeg begynner å irritere meg mer over det ettersom tiden går. Hvordan kan jeg si på en fin måte at dette er slitsomt?

Er det innafor å si "jeg syns egentlig det er litt slitsomt når du må kommentere ting jeg gjør hele tiden" ???

Håper noen har et par konstruktive råd, er ganske konfliktsky som dere kanskje har skjønt.

Anonymkode: c29d6...d6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det innafor å si "jeg syns egentlig det er litt slitsomt når du må kommentere ting jeg gjør hele tiden" ???

Det er helt innafor. Si det med et smil.

Anonymkode: 2938f...b45

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...