AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #1 Skrevet 3. november 2019 Hvordan gjør dere det med baby i svømmehallen? I forhold til skift og dusj osv? Jeg vurderer å ta med min på ti måneder z men er så usikker på hvordan man gjør det i praksis. Har ikke vært i svømmehall på 13 år, så vet knapt nok hva man gjør på egen hånd. Så - gi meg gjerne en punktvis liste over hvordan man gjør dette her! Mini kan ikke gå enda, men krabber i full fart. Anonymkode: ccc70...ab4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #2 Skrevet 3. november 2019 1 man har med stellematte som baby ligger på mens man kler av seg. Kler også av baby. Tar en håndduk rundt kroppen, baby i en arm og badedrakt og badebleie + såper (lurt med pose) i den andre. Går inn i dusjområdet, dusjer sammen med baby. Heng håndkle på en knagg. Husk å vaske dere godt før dere tar på badeklær. Setter såpene sammen med håndduken og går så inn i bassenget. Etterpå er det omtrent samme prosedyrer. Ikke så lurt å sette baby på gulvet kanskje? Om hen kryper fort kan du bli løpende etter... Anonymkode: 556d2...97e
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #3 Skrevet 3. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gjør dere det med baby i svømmehallen? I forhold til skift og dusj osv? Jeg vurderer å ta med min på ti måneder z men er så usikker på hvordan man gjør det i praksis. Har ikke vært i svømmehall på 13 år, så vet knapt nok hva man gjør på egen hånd. Så - gi meg gjerne en punktvis liste over hvordan man gjør dette her! Mini kan ikke gå enda, men krabber i full fart. Anonymkode: ccc70...ab4 Man bestemmer seg for å dra. Pakker baggen til seg selv og til barna. Dernest kommer man seg ut på ett tidspunkt baby ikke skal spise elelr sove, på ett tidspunkt der man har sjekket at bassenget er åpent, og tar seg dit med greit fremkomstmiddel. Man betaler, får informasjon om garderobe tilpasset den voksnes kjønn, og info om badebleie, enten må du ha dette med eller så er badebleie inkludert i prisen i svømmehallen. Dernest tar man seg frem til garderoben, kler av seg selv føst mens baby er opptatt med en leke eller noe annet interessant. Den voksne klarer fint å være uten klær mens hen kler av barnet. Så tar man seg frem til dusjen. Dusjer og vasker seg selv grundig, og deretter baby. Skal menneskehuden unngå kløe og allergi etter klorbad så er det viktig at huden er uten svette, deodorant og all verdens andre produkter. Klor angriper som kjent urenheter og kjemikaliser. Særlig viktig er det å vaske barnets bleieområde. Når all dusjing og vasking er unnagjort, får man på seg selv badedrakt og badebleie på barnet. Og så er det inn i vannet. Noen har med egne stellematter type Ikea, andre bruker bilstol, andre ber om hjelp til å passe barn mens de dusjer osv. Hvordan man selv finner dte mest praktisk må en selv finne ut. Etter bad, repeter i motsatt rekkefølge. Når jeg har klart tre barn under to år, alene, i svømmehall, så klarer du nok fint ett. Anonymkode: a1f48...8c4 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #4 Skrevet 3. november 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg har klart tre barn under to år, alene, i svømmehall, så klarer du nok fint ett. Anonymkode: a1f48...8c4 Tipsene dine var kjempenyttige, men husk at selv om du har skikkelig dreisen på dette, så ER det litt skummelt for noen som bare har ett barn, og aldri har vært i svømmehall før. Vi er alle forskjellige. Anonymkode: cf210...35c 19 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #5 Skrevet 3. november 2019 Jeg er ikke et svømmehallmenneske😅, men går ofte med min baby på 4 mnd. Litt problematisk å dusje selv, så jeg dusjer og vasker meg godt på forhånd. Legger baby på stellematte på gulvet mens jeg skifter, skifter på baby. I følge norsk Svømmeforbund trenger ikke babyen dusje før, så jeg spyler så godt over meg selv som jeg kan mens jeg holder baby. Så bader vi alt fra 15-30 min. Skyller oss i dusjen på vei ut, kler raskt på baby (ull), og bader baby til kvelden og dusjer selv etter leggetid. Anonymkode: 1f4bd...f85
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #6 Skrevet 3. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke et svømmehallmenneske😅, men går ofte med min baby på 4 mnd. Litt problematisk å dusje selv, så jeg dusjer og vasker meg godt på forhånd. Legger baby på stellematte på gulvet mens jeg skifter, skifter på baby. I følge norsk Svømmeforbund trenger ikke babyen dusje før, så jeg spyler så godt over meg selv som jeg kan mens jeg holder baby. Så bader vi alt fra 15-30 min. Skyller oss i dusjen på vei ut, kler raskt på baby (ull), og bader baby til kvelden og dusjer selv etter leggetid. Anonymkode: 1f4bd...f85 Den uttalelsen vil jeg se. For dette er totalt feil. Babyer som ikke blir gjort ren/dusjet før klorbad er langt mer utsatt for hudirritasjoner og reaksjoner på klor i vannet. Man trenger ikke mer enn kunnskap om klorens virkemåte for å forstå dette. Å dusje babyer godt før bad i svømmehall er noe alle påpeker, både på helsestasjon og i svømmehallene. Anonymkode: a1f48...8c4 2
Rosa Sitron Skrevet 3. november 2019 #7 Skrevet 3. november 2019 Jeg går inn i garderoben. Setter ungen i bur om det finnes, om ikke på gulvet. Finner et skap og finner frem håndkle og annet jeg trenger. Kler så av meg og tar nesten på badedrakten. Skifter på barnet og går i dusjen. Setter ungen på gulvet og håper den holder seg rundt meg mens bøker dusjer. Kler på meg, dusjer ungen, pakker han inn håndkle og går ut.
Rosa Sitron Skrevet 3. november 2019 #8 Skrevet 3. november 2019 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Den uttalelsen vil jeg se. For dette er totalt feil. Babyer som ikke blir gjort ren/dusjet før klorbad er langt mer utsatt for hudirritasjoner og reaksjoner på klor i vannet. Man trenger ikke mer enn kunnskap om klorens virkemåte for å forstå dette. Å dusje babyer godt før bad i svømmehall er noe alle påpeker, både på helsestasjon og i svømmehallene. Anonymkode: a1f48...8c4 Jeg har fått samme beskjed på 3 ulike babysvømmings kurs. Men vet ikke altså, har alltid dusjet mine. Edit: Googlet og fant det her https://svomming.no/svomming/svomming-forside/norges-svommeskole/babysvomming/ Endret 3. november 2019 av Rosa Sitron 1
Visla Skrevet 3. november 2019 #9 Skrevet 3. november 2019 I svømmehallen her vi bor er er det både badebaljer og ikea-stoler (slike høye hvite til småbarn). Har pleid å dusje baby først, ta på bleie og en hånduk med hette eller badekåpe, så sitter barnet i den. frem til 6-8 måneder hadde jeg med bilstol:)
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #10 Skrevet 3. november 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den uttalelsen vil jeg se. For dette er totalt feil. Babyer som ikke blir gjort ren/dusjet før klorbad er langt mer utsatt for hudirritasjoner og reaksjoner på klor i vannet. Man trenger ikke mer enn kunnskap om klorens virkemåte for å forstå dette. Å dusje babyer godt før bad i svømmehall er noe alle påpeker, både på helsestasjon og i svømmehallene. Anonymkode: a1f48...8c4 "Babyen behøver ikke dusje før badet, men grundig kroppsvask er obligatorisk for alle andre." https://svomming.no/svomming/svomming-forside/norges-svommeskole/babysvomming/ Under "Første gang på babysvømming". Anonymkode: 1f4bd...f85
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #11 Skrevet 3. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Babyen behøver ikke dusje før badet, men grundig kroppsvask er obligatorisk for alle andre." https://svomming.no/svomming/svomming-forside/norges-svommeskole/babysvomming/ Under "Første gang på babysvømming". Anonymkode: 1f4bd...f85 Dumt å utsette baby for utskettrisiko pga klor. Det er ikke slik at babyer er immune mot det, snarere tvert imot. Vask barna, spesielt bleieområde før bad, noe annet er uansvarlig. Bekymringsverdig at dette står på en offisiell side. Anonymkode: 35c60...c9e
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #12 Skrevet 3. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dumt å utsette baby for utskettrisiko pga klor. Det er ikke slik at babyer er immune mot det, snarere tvert imot. Vask barna, spesielt bleieområde før bad, noe annet er uansvarlig. Bekymringsverdig at dette står på en offisiell side. Anonymkode: 35c60...c9e De har nok mindre kunnskap enn deg på det området så sikkert derfor det står der 🙃 Anonymkode: 1f4bd...f85 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #13 Skrevet 3. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dumt å utsette baby for utskettrisiko pga klor. Det er ikke slik at babyer er immune mot det, snarere tvert imot. Vask barna, spesielt bleieområde før bad, noe annet er uansvarlig. Bekymringsverdig at dette står på en offisiell side. Anonymkode: 35c60...c9e 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den uttalelsen vil jeg se. For dette er totalt feil. Babyer som ikke blir gjort ren/dusjet før klorbad er langt mer utsatt for hudirritasjoner og reaksjoner på klor i vannet. Man trenger ikke mer enn kunnskap om klorens virkemåte for å forstå dette. Å dusje babyer godt før bad i svømmehall er noe alle påpeker, både på helsestasjon og i svømmehallene. Anonymkode: a1f48...8c4 Hvis jeg hadde vært så hysterisk i forhold til kombinasjonen baby og klor ville jeg styrt unna svømmehallen i utgangspunktet. Det går fint. Kombinasjonen såpe og fliser er en mye større risiko en klorvannet. Anonymkode: 639e2...160 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #14 Skrevet 3. november 2019 Hva gjør man hvis baby hyler men en gang vi går i garderoben? Noen gode råd? 10 mnd. Anonymkode: 20650...a2a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #15 Skrevet 3. november 2019 Tror jeg lagde en lignende tråd da jeg sto overfor samme problemstilling for et år siden😂 jeg hadde med bilstolen. Finner også som oftest en stol eller liggerunderlag der, som babyen kan være i mens jeg dusjer Anonymkode: 1d560...64d
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #16 Skrevet 3. november 2019 Takk for så mange gode og forklarende svar! Jeg ser nå at det jeg er mest bekymra for er delen med dusjing og hvor man gjør av en vilter krabat mens man prøver å få vaska seg selv 🙈 Kanskje forhøre meg med min lokale svømmehall om hva som eventuelt finnes der 🤔 Anonymkode: ccc70...ab4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #17 Skrevet 3. november 2019 Der vi gikk var det noen alternativer mens man har i dusjen: en stor «lekegrind» man kunne legge ungen i (pakket inn i håndkle), de hvite høystolene fra ikea de kunne sitte i og små badeballer de kunne plaske i. Tipset jeg fikk var å bruke mer tid i dusjen før vi gikk i vannet sånn at jeg ikke trengte mer en enn rask vask etterpå. Mini var mer opplagt på forhånd og det ble mindre stress for begge. Anonymkode: 0fdb1...014
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå