AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #1 Skrevet 3. november 2019 Jeg er ferdig med bachelor i fysioterapi, og har nå ett års turnustjeneste (som er obligatorisk for å få autorisasjon). Skal ha turnustjeneste fram til midten av august 2020. Etter turnustjenesten håper jeg å få jobb som fysioterapeut. Men hvor tidlig bør jeg begynne å søke? Alt som ligger ute nå har jo oppstart nå i høst eller rett etter nyttår. Da er det jo ikke vits i å søke på dem. Må jeg vente til utover våren, slik at det publiseres stillinger fra for eksempel september 2020? Mulig dette er dumme spørsmål, men jeg har ingen erfaring med jobbsøking. Anonymkode: 79d67...19b
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #2 Skrevet 3. november 2019 Ja, det er tidlig. Anonymkode: 58c92...589 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #3 Skrevet 3. november 2019 Jeg ville begynt ca. sju måneder før praksisperioden er over. Stillinger ligger ofte ute et par uker, så kan det ta noen uker før man blir innkalt til intervju, flere intervjurunder, referansesjekk osv. Så har mange tre måneders oppsigelse. Hvis du får den første jobben du søker på, og de er effektive, må de vente på deg. Men hvis ting tar litt tid, som de ofte gjør, kan det være et bra tidspunkt å starte prosessen på. Anonymkode: fe509...94d
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #4 Skrevet 3. november 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville begynt ca. sju måneder før praksisperioden er over. Stillinger ligger ofte ute et par uker, så kan det ta noen uker før man blir innkalt til intervju, flere intervjurunder, referansesjekk osv. Så har mange tre måneders oppsigelse. Hvis du får den første jobben du søker på, og de er effektive, må de vente på deg. Men hvis ting tar litt tid, som de ofte gjør, kan det være et bra tidspunkt å starte prosessen på. Anonymkode: fe509...94d Men ligger det ut stillinger så tidlig som 7 måneder i forveien da? Jeg kan jo ikke starte før i september 2020. Ligger dette ute allerede i februar? De som ligger ute nå har jo ofte oppstart i januar 2020, finner ingen så langt som 7 måneder fram i tid. Anonymkode: 79d67...19b
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #5 Skrevet 3. november 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville begynt ca. sju måneder før praksisperioden er over. Stillinger ligger ofte ute et par uker, så kan det ta noen uker før man blir innkalt til intervju, flere intervjurunder, referansesjekk osv. Så har mange tre måneders oppsigelse. Hvis du får den første jobben du søker på, og de er effektive, må de vente på deg. Men hvis ting tar litt tid, som de ofte gjør, kan det være et bra tidspunkt å starte prosessen på. Anonymkode: fe509...94d Hvordan kan stillingsannonser legges ut fire måneder før arbeidsgiver har fått oppsigelsen? Ofte er det vel slik at arbeidsgiver legger ut stillingsannonse når de får oppsigelse. Spørs jo litt om det er nye stillinger som er opprettet eller om arbeidstakere sier opp. Samboeren min er fysioterapeut, og de gangene han har søkt på stilling er det fordi noen har sagt opp stillingen sin. Slike prosesser tar tid ja, men det tar absolutt ikke sju måneder. Anonymkode: 3d0fa...cc6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #6 Skrevet 3. november 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan stillingsannonser legges ut fire måneder før arbeidsgiver har fått oppsigelsen? Ofte er det vel slik at arbeidsgiver legger ut stillingsannonse når de får oppsigelse. Spørs jo litt om det er nye stillinger som er opprettet eller om arbeidstakere sier opp. Samboeren min er fysioterapeut, og de gangene han har søkt på stilling er det fordi noen har sagt opp stillingen sin. Slike prosesser tar tid ja, men det tar absolutt ikke sju måneder. Anonymkode: 3d0fa...cc6 Vi legger for det meste ut nye stillinger, altså ikke stillinger som er blitt ledige fordi noen har sagt opp. Og så er vi ganske trege gjennom hele den (grundige) prosessen. Fra jeg legger ut annonsen på Finn, og til noen starter hos oss, går det ofte fem-seks måneder. Og så la jeg på litt, fordi man ofte ikke får den første jobben man søker på. Det skader jo ikke å begynne å søke litt for tidlig, med mindre det står en helt spesifikk oppstartsdato i utlysningen. Man får intervjutrening osv. Anonymkode: fe509...94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå