Gå til innhold

Forskere overrasket over forskjell i sexlyst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil du diskutere?

Anonymkode: 5ac56...35d

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo ikke overraskende. Det medfører at en del menn enten må leve i et sexsløst forhold, ut de skiller seg og må ut på markedet og konkurrere om de få kvinnene som vil ha sex eller så må man gå til prostituerte.

Er man kvinne og interessert i sex har man all makt i dag og kan velge og vrake i mannfolk. Spesielt hvis du nærmer deg 50 og er en sexglad kvinne så har du et enormt marked i menn som du kan velge mellom.

Anonymkode: c5a45...e8d

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, petterm skrev:

- I fem av seks heteroseksuelle par med ubalanse i lysten er det mennene som har mer lyst enn kvinnene. Så det går veldig mange seksuelt frustrerte menn rundt - markant flere menn enn kvinner. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/ny-sexundersokelse-forbloffer-forskerne/71775742

Såklart. Dette er noe alle vet. Er bare på kg at kvinnene påstår at de har like mye lyst som mannen. I virkeligheten stemmer ikke dette.😅

Anonymkode: db94a...1ae

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Såklart. Dette er noe alle vet. Er bare på kg at kvinnene påstår at de har like mye lyst som mannen. I virkeligheten stemmer ikke dette.😅

Det står fem av seks par.

Anonymkode: 95236...335

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, sex-forumet på KG er neppe representativt for befolkningen ellers.

Det gjelder vel heller ikke på andre områder. Antall sexpartnere her ligger nok skyhøyt over hva som er vanlig. Ser noen blir overrasket over det høye snittallet og tror dermed at det er vanlig uten å tenke på at det er KG.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja og det betyr at menn generelt er mye kåtere enn kvinner. I tillegg onanerer menn hele tiden.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, sex-forumet på KG er neppe representativt for befolkningen ellers.

Det gjelder vel heller ikke på andre områder. Antall sexpartnere her ligger nok skyhøyt over hva som er vanlig. Ser noen blir overrasket over det høye snittallet og tror dermed at det er vanlig uten å tenke på at det er KG.

Tror mange overdriver her og ikke forteller hele sannheten. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

??? Protesterer du mot et eller annet eller hva mener du?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

??? Protesterer du mot et eller annet eller hva mener du?

Jeg svarte på dette:

9 minutter siden, AnonymBruker said:

• Liker 1
Skrevet

Problemet med ubalanse i sexlysten i et parforhold har vært debattert flere ganger på forumet. Hvis den med redusert eller ingen sexlyst er kvinnen så får hun sympati. Hvis det er mannen som har mistet interessen så blir det gjerne gitt råd om rask skilsmisse. Samme tendensen ser jeg i diskusjoner om yrkesdeltakelse/arbeidskapasitet.

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du ser overhodet ingen sammenheng med 

1. At det er mange flere kvinner enn menn på KG

2. At de damene som går inn på sextrådene er nettopp de som ØNSKER å diskutere sex, men de som synes sex er kjedelig ikke gjør det

IQ er en fin bil. 

Anonymkode: 3a457...52d

• Liker 10
Skrevet

Jeg leste en artikkel om damer i langvarige forhold, 7 pluss år. De mister tenningen etterhvert. 

Jeg har mistet lysta for mange år siden. Har sex for mannens skyld. Heldigvis har han skjønt at det ikke blir så ofte. Vi møtes på midten kan man si. Kjipt å ha det sånn.

Kvinne 38 år

Anonymkode: 2284c...ccc

• Liker 1
Skrevet

Synes det er rart at det ikke nevnes at en vanlig bivirkning av hormon prevensjon er nedsatt sexlyst. Ganske relevant.

• Liker 12
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du ser overhodet ingen sammenheng med 

1. At det er mange flere kvinner enn menn på KG

2. At de damene som går inn på sextrådene er nettopp de som ØNSKER å diskutere sex, men de som synes sex er kjedelig ikke gjør det

IQ er en fin bil. 

Anonymkode: 3a457...52d

https://www.motor.no/artikler/2018/desember/bruktbilguiden-toyota-iq/

Motor.no er enig med deg! image.jpeg.49855931723aa51db6b91afcafa4b30a.jpeg

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

👍😂

Skrevet

Det som forundrer meg er kvinners sexuelle hukommelse, eller mangel på sådan. Lever i et sexløst forhold; null aktivitet de siste tre årene. Før det var det en lang periode med sporadisk sex men ikke ofte. De første årene var «normale»; ikke kaniner, men et nivå som passet begge. Partneren har aldri hatt problemer med orgasme, og har (hadde) det godt under akten. Der kommer det med hukommelsen inn; hvorfor er det så vanskelig å gi det en sjanse en gang i blant når man vet av erfaring at det er godt når det står på? Vi gjør jo slikt til daglig på mange områder ellers; vi velger mat ut fra hva vi husker er godt og ikke godt, vi handler på steder vi husker at vi er fornøyde med og unngår de plassene vi ikke er fornøyd med, vi reiser tilbake til feriemål vi husker vi hadde gode opplevelser med og dropper steder vi syntes var Gunda. Hvorfor klarer ikke kvinner å tenke slik at «når jeg hadde sex var det godt, det må jeg prøve igjen». For min egen del ønsker jeg ikke sex med partneren for å tømme meg; det kan jeg ordne selv, men å føle nærheten, få bekreftelse på at jeg betyr noe for partneren, og ikke minst nyte både synet og berøring av kroppen til den vakre dama jeg er i et forhold med

Mann i femtiåra med over tjue år i samme forhold

Anonymkode: 9bf22...c93

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Mann i femtiåra med over tjue år i samme forhold

Hvorfor skriver du "kvinner" når du snakker om konen din?

• Liker 2
Skrevet

Dessverre er det blitt slik at alle selvfølgeligheter er blitt nullstilt med den moderne opplysningstiden, og blir ikke en selvfølgelighet igjen før forskerne beviser ved forskning noe vi alle alltid har visst. 

Anonymkode: ba5e2...1ec

Skrevet

Litt artig at "forskere er overrasket" over noe de fleste vet fra før og som pleide å være kunnskap mer eller mindre alle hadde. Det er fascinerende hvordan en i likestillingens navn har jobbet for å "bryte ned myter" som viser seg å være sanne. En kan jo bare spekulere i hvor mye dårligere det gjør oss til å håndtere virkeligheten, når en jobber aktivt for at unge ikke skal være kjent med den. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...