AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #1 Skrevet 3. november 2019 Midt i sentrum i Oslo i kveld ble jeg nesten kjørt ned av en bil som satte opp farten da han så jeg var på vei over feltet. Hadde jeg ikke bråstoppet hadde jeg blitt meid rett ned. Jeg husker utseende, farge og merke på bilen men klarte ikke ta nummeret da jeg ble ganske sjokkert og ikke fikk tenkt så fort. Men det bør være kameraer i dette området som både kan bevise de faktiske forhold samt finne ut av nummeret på skiltet. Vil politiet ta en slik sak? Det viktigste er at vedkommende mister sertifikatet og får en klekkelig straff. Synes ikke det er greit med slike i trafikken. Hadde jeg vært et uoppmerksomt barn kunne jeg vært død nå. Anonymkode: 6a19c...709
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #2 Skrevet 3. november 2019 Når politiet henlegger saker med klare bevis og navn på gjerningsperson trur jeg neppe du kommer noe vei med det, men sikkert en ubehagelig overaskelse. Anonymkode: f5d24...d9b 17
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #3 Skrevet 3. november 2019 Det blir ord mot ord, du vet ikke engang hvem som var fører, det kommer ikke til å skje noenting. Men nå som det er mørkt ute lurer jeg på, hadde du på deg refleks? Anonymkode: b9147...587 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #4 Skrevet 3. november 2019 Var det mørkt ? brukte du refleks ? Anonymkode: 1427c...23b 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #5 Skrevet 3. november 2019 Du har ingen bevis Anonymkode: 107db...1de 2
solmåneogstjerner Skrevet 3. november 2019 #6 Skrevet 3. november 2019 Du kommer ingen vei med det så det er ikke noen vits å gjøre noe. 1
tdm900 Skrevet 3. november 2019 #7 Skrevet 3. november 2019 Man skal uansett forsikre seg om at bilene stopper når en skal krysse veien, selv på en fotgjenger over gang. 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #9 Skrevet 3. november 2019 Det blir stadig mindre vanlig å stoppe for fotgjengere i byene. Det kan også være lett å ikke se noen som er på vei over da det er så utrolig mye annet som skjer rundt en. Politiet gidder heller ikke bruke tid/ressurser på dette. Jeg sier ikke at dette er greit. Men at du som fotgjenger for egen del bør sikre at bilen stopper før du starter å gå. Anonymkode: b4e99...7da 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #10 Skrevet 3. november 2019 Anmelde at noe nesten skjedde? Anonymkode: cde25...e86 8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #11 Skrevet 3. november 2019 3 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Du kommer ingen vei med det så det er ikke noen vits å gjøre noe. Hvordan vet du at jeg ikke kommer noen vei? Burde ikke politiet sørge for å fjerne idioter fra veiene? Det er garantert blitt tatt opp på kamera. Anonymkode: 6a19c...709 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #12 Skrevet 3. november 2019 2 timer siden, tdm900 skrev: Man skal uansett forsikre seg om at bilene stopper når en skal krysse veien, selv på en fotgjenger over gang. Nei, det er faktisk bilen som skal sørge for at det ikke er fotgjengere der. Og skal alltid kjøre sakte i nærheten av fotgjengerfelt med folk i nærheten. Du driver vel på med dette selv? Men støter du på meg så kommer jeg til å totalødelegge bilen din. Anonymkode: 6a19c...709 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #13 Skrevet 3. november 2019 Det skjer hele tiden og Politiet ville ikke brukt en kalori på å sjekke ut hva du følte her. Jeg vet det er hardt, men det er sånn det er. Anonymkode: fb669...63d 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #14 Skrevet 3. november 2019 Du må jo bare ta kontakt med politiet og melde hendelsen. Men uten reg. nr. kan det bli vanskelig å finne både bil og sjåfør. Det du opplevde går i kategorien "nesten-ulykke". Anmoder alle om å huske refleks nå. Bruk gjerne bånd som rulles rundt buksa. Husk at du synes bedre dersom du ruller refleksbåndet rundt buksa nede ved ankelen enn om du har det rundt jakka på overarmen. Anonymkode: 53e6a...0f4 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #15 Skrevet 3. november 2019 En annen ting. Hadde du på deg tilstrekkelig refleks for å i det hele tatt bli sett? I mørket er det vanskelig å se. Anonymkode: cde25...e86 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #16 Skrevet 3. november 2019 Det var ikke mørkt fordi det var midt i byen og alt var opplyst. Det var rundt kl 6 og det var ikke mørkt naturlig heller. Så denne personen har ingen unnskyldning. Skal godt gjøres å kjøre helt opptil noen og ikke merke noen ting. Selv i mørket så ser man jo noen som beveger seg rett ved bilen. Anonymkode: 6a19c...709
SoWhat? Skrevet 3. november 2019 #17 Skrevet 3. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du synes altså det er greit at denne personen garantert vil skape en ulykke i fremtiden? Typisk nordmenn, man skal bare la være å gjøre noe og stå der med lua i hånda. For et foraktelig folkeslag. Anonymkode: 6a19c...709 Du vet ikke om sjåføren er uansvarlig til vanlig, så det er ingen garanti for at hn vil skape en ulykke i framtiden. Mange som gjør tabber bare en gang. Jeg forstår godt at du ble både redd og sint! Klart det. Men jeg har selv holdt på å bli påkjørt to ganger pga uoppmerksomhet fra sjåførene. Han ene ble like redd som meg. Men jeg tenkte aldri på å anmelde, og tenker at de også lærte. Men ja, jeg blir forbannet på uansvarlige sjåfører iblant. En kan bare ikke løpe til politiet med det, for så lenge ingenting har skjedd, så blir det heller ingen konsekvenser. Det siste kunne du spart deg selv om noen svar provoserer da. Hallo 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #18 Skrevet 3. november 2019 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Du vet ikke om sjåføren er uansvarlig til vanlig, så det er ingen garanti for at hn vil skape en ulykke i framtiden. Mange som gjør tabber bare en gang. Jeg forstår godt at du ble både redd og sint! Klart det. Men jeg har selv holdt på å bli påkjørt to ganger pga uoppmerksomhet fra sjåførene. Han ene ble like redd som meg. Men jeg tenkte aldri på å anmelde, og tenker at de også lærte. Men ja, jeg blir forbannet på uansvarlige sjåfører iblant. En kan bare ikke løpe til politiet med det, for så lenge ingenting har skjedd, så blir det heller ingen konsekvenser. Det siste kunne du spart deg selv om noen svar provoserer da. Hallo Jeg er selv norsk og synes nordmenn er patetiske. Man skal bare la være å gjøre det som er riktig, være passiv og "gå videre". Ingen som tar tak i ting. Anonymkode: 6a19c...709
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #19 Skrevet 3. november 2019 Det der er en skikkelig uting. Ser flere sjåfører tråkke akkurat nok på gassen, for å skremme fotgjengere til å stoppe, for å slippe å stoppe selv. Flere later faktisk som de ikke ser deg også, for å tvinge deg til å stoppe, selv om det egentlig er de som skal det. Ja, jeg syns du kan anmelde. Det blir i det minste ubehagelig for den hensynsløse tosken, som heller skulle tatt buss. Anonymkode: 1ed2a...e6c 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #20 Skrevet 3. november 2019 Nesten river ingen mann av hesten.... Anonymkode: 20947...206
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå