AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #21 Skrevet 2. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oppga ikke pris på gaven, men sa hva jeg ønsket meg.. og det kan variere ettersom hva de finner. Vanskelig å snakke face to face når de bor 50 min unna. Men fikk svar om at det hadde gått rett i glemmeboken, og at jeg selvfølgelig skulle få gave. De ble superglad for at jeg minnet de på det. Og de var også glad jeg kom med ønske ❤️ Spurte om de synes det var frekt å spør.. svaret var NEI Anonymkode: 9865d...fe7 Enten er dette bare løgn eller så juger de til deg. Jeg kan med hånda på hjerte si at hvis mitt søsken hadde sendt en sånn melding til meg så hadde det vært siste bursdagsgaven han/hun hadde fått. Anonymkode: 5516b...b70 8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #22 Skrevet 2. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enten er dette bare løgn eller så juger de til deg. Jeg kan med hånda på hjerte si at hvis mitt søsken hadde sendt en sånn melding til meg så hadde det vært siste bursdagsgaven han/hun hadde fått. Anonymkode: 5516b...b70 Da har nok du et annet forhold til dine søsken enn det jeg har.. mine søsken stiller også krav til meg om hva de ønsker og pris Anonymkode: 9865d...fe7 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #23 Skrevet 2. november 2019 Helt greit å si ifra! Jeg var i samme situasjon med min bror og hans familie. Til slutt sa jeg det bare rett ut, og de tok det til seg. Anonymkode: 60280...df0 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #24 Skrevet 2. november 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppga ikke pris på gaven, men sa hva jeg ønsket meg.. og det kan variere ettersom hva de finner. Vanskelig å snakke face to face når de bor 50 min unna. Men fikk svar om at det hadde gått rett i glemmeboken, og at jeg selvfølgelig skulle få gave. De ble superglad for at jeg minnet de på det. Og de var også glad jeg kom med ønske ❤️ Spurte om de synes det var frekt å spør.. svaret var NEI Anonymkode: 9865d...fe7 Det er jo flott, men da forstår jeg enda mindre av hva det egentlig er du lurer på med denne tråden... Dersom de ikke synes det var frekt, og at de er glad for påminnelsen, så burde vel alt snart være i orden? Kanskje du får ekstra til jul, hvem vet. Ellers er som sagt løsningen enkel: Dropp gaver til dem neste år. Det er helt vanlig blant voksne mennesker, med mindre man møter som gjest i et selskap. Anonymkode: 47a7b...bf4 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #25 Skrevet 2. november 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppga ikke pris på gaven, men sa hva jeg ønsket meg.. og det kan variere ettersom hva de finner. Vanskelig å snakke face to face når de bor 50 min unna. Men fikk svar om at det hadde gått rett i glemmeboken, og at jeg selvfølgelig skulle få gave. De ble superglad for at jeg minnet de på det. Og de var også glad jeg kom med ønske ❤️ Spurte om de synes det var frekt å spør.. svaret var NEI Anonymkode: 9865d...fe7 Så bra at dere kan være åpne og direkte med hverandre, så ordner det seg. Liten vits som en annen skrev her, om at hvis de ikke gir så skal du la være å gi til dem og ikke si fra. Det løser ingenting og skaper bare avstand. Anonymkode: b55e3...bb7 2
Maleficenta Skrevet 2. november 2019 #26 Skrevet 2. november 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er litt forskjell på en 28 års dag og en 30 års dag da.. rundtall er stort. Og når de sier at gaven kommer snart.. og den ikke dukker opp, synes jeg egentlig det er greit å si fra. Jeg er lillesøster og har egentlig aldri vært prioritert av søskenene mine. Mens jeg har prioritert de, og vært den snille hele veien som har kjøpt fine gaver til de. Synes de trenger å bli påminnet at hallo?? Vi har et søskenforhold det det er normalt.. ulikt fra fam til fam hvilke kontakt en har Anonymkode: 9865d...fe7 30 er ikke så stort da... 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #27 Skrevet 2. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra at dere kan være åpne og direkte med hverandre, så ordner det seg. Liten vits som en annen skrev her, om at hvis de ikke gir så skal du la være å gi til dem og ikke si fra. Det løser ingenting og skaper bare avstand. Anonymkode: b55e3...bb7 Helt enig! De hadde bare glemt det.. utifra enkelte svar her inne så spurte jeg om det var frekt.. da søster ringte meg nå.. nei, overhode ikke.. vi skal si fra om slike ting sa hun. Selvfølgelig! Trist hvis vi skulle slutte å kjøpe til hverandre bare fordi jeg ble fornermet og sluttet å kjøpe tilbake. Jeg glemte niesen min sin bursdag forrige uke, men fikk påminnelse av søsteren min og fikk Vippset penger. Det er slik vi er i vår fam. Anonymkode: 9865d...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #28 Skrevet 2. november 2019 1 minutt siden, Maleficenta skrev: 30 er ikke så stort da... Klart det er stort!! I vær familie er rundtall stort.. samme om en er 30 eller 50 Anonymkode: 9865d...fe7 3
Maleficenta Skrevet 2. november 2019 #29 Skrevet 2. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Klart det er stort!! I vær familie er rundtall stort.. samme om en er 30 eller 50 Anonymkode: 9865d...fe7 Det er ingen bragd å ha fylt 30. Da er man fortsatt ung. 50 er litt større bragd. Jo eldre man blir jo mer big deal blir det. 90 f. Eks. Er ikke alle som får lov å bli 90 liksom. 7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #30 Skrevet 2. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Klart det er stort!! I vær familie er rundtall stort.. samme om en er 30 eller 50 Anonymkode: 9865d...fe7 Det. Er. Ikke. Noe. Som. Heter. Rundtall. Det jeg og sikkert mange andre her synes er merkelig er ar en voksen person er så opptatt av å få gave. Du har tankesett som et lite barn. Anonymkode: a2b85...8ee 8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #31 Skrevet 2. november 2019 Rundt tall, Ts. Ikke rundtall. Syns forøvrig du skal ha gaven din, er jo snakk om en viss størrelse på gavene dere gir, så bra det ordnet seg. Anonymkode: cc026...edd 3
Gjest Blondie65 Skrevet 2. november 2019 #32 Skrevet 2. november 2019 Ja, jeg forventer gave på runde bursdager. Nei, det kunne ikke ramlet meg inn baklengs å etterlyse gave, uansett hvor lei meg jeg hadde blitt eller hvor mye andre hadde lovet og ikke holdt. Jeg anser en gave som enten en oppmerksomhet fordi man er invitert i selskapet for den runde bursdagen, eller som et tegn på at vedkommende som gir meg gaven tenkte på meg da de fant gaven. Derfor blir det helt feil for meg å etterlyse gave fordi A) giveren ikke maktet å planlegge å ha med gaven til selskapet og B) giveren har glemt meg og så mye betydde jeg og min bursdag for giveren. Jeg beklager altså, det er ikke mulig for meg å brette hodet mitt rundt å etterlyse gave.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #33 Skrevet 2. november 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det. Er. Ikke. Noe. Som. Heter. Rundtall. Det jeg og sikkert mange andre her synes er merkelig er ar en voksen person er så opptatt av å få gave. Du har tankesett som et lite barn. Anonymkode: a2b85...8ee Hvorfor snakker du ikke bare på vegne av deg selv? Hvorfor må du trekke fram at sikkert mange her mener det samme som deg? Du snakker jo bare tull. Det betyr noe for mange å få en gave, en oppmerksomhet, det å bli husket på. Det blir man ikke for gammel til. Og det tilskriver ingen et tenkesett som et barn. Anonymkode: b55e3...bb7 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #34 Skrevet 2. november 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo flott, men da forstår jeg enda mindre av hva det egentlig er du lurer på med denne tråden... Dersom de ikke synes det var frekt, og at de er glad for påminnelsen, så burde vel alt snart være i orden? Kanskje du får ekstra til jul, hvem vet. Ellers er som sagt løsningen enkel: Dropp gaver til dem neste år. Det er helt vanlig blant voksne mennesker, med mindre man møter som gjest i et selskap. Anonymkode: 47a7b...bf4 Hva som er vanlig er veldig ulikt fra fam til Fam. Anonymkode: 9865d...fe7
Lita_go Skrevet 2. november 2019 #35 Skrevet 2. november 2019 Hadde skammet meg veldig om jeg hadde glemt gave til søsken, å hadde blitt veldig gla for å bli påmint om så skulle skje :). Å til deg som absolutt påpeker at det ikke er noe som heter rundt tall, det er det her hvor jeg bor å det er likegyldig om du blir 30 eller 90 da begge er stordag😊 4
Maleficenta Skrevet 2. november 2019 #36 Skrevet 2. november 2019 3 minutter siden, Lita_go skrev: Hadde skammet meg veldig om jeg hadde glemt gave til søsken, å hadde blitt veldig gla for å bli påmint om så skulle skje :). Å til deg som absolutt påpeker at det ikke er noe som heter rundt tall, det er det her hvor jeg bor å det er likegyldig om du blir 30 eller 90 da begge er stordag😊 At det er en stor dag når man er 30 tilsier at man er gammel. 1
Lita_go Skrevet 2. november 2019 #37 Skrevet 2. november 2019 7 minutter siden, Maleficenta skrev: At det er en stor dag når man er 30 tilsier at man er gammel. Hva er poenget ditt? 2
Maleficenta Skrevet 2. november 2019 #38 Skrevet 2. november 2019 1 minutt siden, Lita_go skrev: Hva er poenget ditt? At en 30 åring ikke er gammel. Det er ikke akkurat stort å bli 20 heller.
Lita_go Skrevet 2. november 2019 #39 Skrevet 2. november 2019 4 minutter siden, Maleficenta skrev: At en 30 åring ikke er gammel. Det er ikke akkurat stort å bli 20 heller. Men det har jeg heller ikke påstått
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #40 Skrevet 2. november 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor snakker du ikke bare på vegne av deg selv? Hvorfor må du trekke fram at sikkert mange her mener det samme som deg? Du snakker jo bare tull. Det betyr noe for mange å få en gave, en oppmerksomhet, det å bli husket på. Det blir man ikke for gammel til. Og det tilskriver ingen et tenkesett som et barn. Anonymkode: b55e3...bb7 Men altså. Det kan godt være hyggelig å få en gave, en liten oppmerksomhet, hvis det betyr at noen har tenkt på deg. Men nå fikk du jo ikke det. Hva er da vitsen med å mase seg til en gave? Er det TINGEN som er viktig? Kjøp den selv da. Det høres helt sykt ut å være så opptatt av å få gave. Anonymkode: a2b85...8ee 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå