Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det innafor å etterlyse bursdagsgave? Jeg fylte rundtall i sommer, og hadde familie selskap. Ingen av mine søsken hadde med gave. 3 av søskenene kunne ikke komme, bor langt unna.. men broren min kom. 

Jeg kjøper alltid gave til de, selv om de ikke feirer. Når jeg fyller rundtall forventer jeg gave tilbake. 

Sende en mld til de i dag og skrev hva jeg ønsket meg i 30 års gave. Og at de kunne spleise. Blir ca 300-400 på hver. 

Mer så lei av å legge mye i gaver til andre, og når jeg fyller stor dag så gidder de ikke engang å kjøpe gave. Og nei, de har ikke dårlig råd. 

Broren min har rundtall neste år, og det blir ikke kjøpt en dritt fra meg om jeg ikke får noe med han 

Anonymkode: 9865d...fe7

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å etterlyse bursdagsgave? Jeg fylte rundtall i sommer, og hadde familie selskap. Ingen av mine søsken hadde med gave. 3 av søskenene kunne ikke komme, bor langt unna.. men broren min kom. 

Jeg kjøper alltid gave til de, selv om de ikke feirer. Når jeg fyller rundtall forventer jeg gave tilbake. 

Sende en mld til de i dag og skrev hva jeg ønsket meg i 30 års gave. Og at de kunne spleise. Blir ca 300-400 på hver. 

Mer så lei av å legge mye i gaver til andre, og når jeg fyller stor dag så gidder de ikke engang å kjøpe gave. Og nei, de har ikke dårlig råd. 

Broren min har rundtall neste år, og det blir ikke kjøpt en dritt fra meg om jeg ikke får noe med han 

Har du sendt melding i dag og sagt hva du ønsker deg i gave for en bursdag som var for flere måneder siden...? Det er veldig spesielt! Kanskje du skulle gjort det i god tid før bursdagen, så kanskje du hadde fått gave.

Anonymkode: 6d76d...69a

• Liker 25
Skrevet

Ja, etterlys. Forstår deg godt. Si det som det er til dem.

Anonymkode: b55e3...bb7

• Liker 7
Skrevet

Har du sendt melding i dag og sagt hva du ønsker deg i gave for en bursdag som var for flere måneder siden...? Det er veldig spesielt! Kanskje du skulle gjort det i god tid før bursdagen, så kanskje du hadde fått gave.

Etterlyste i dag.. regnet egentlig med at jeg fikk gave i selskapet mitt i sommer da.. fikk beskjed om at de hadde ikke rukket å kjøpe noe, men skulle få snart... snart er nå ca 5 mnd 

• Liker 2
Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort. Jeg fikk heller ikke gave av brødrene mine i år, selv om begge fikk av meg. Jeg tenker bare at greit, da er vi ferdige med det. Neste år blir det ingen gaver fra meg heller. Og det er egentlig helt greit. Er egentlig ingen vits i at voksne folk skal holde på å kjøpe gaver til hverandre. Jeg kan absolutt være enig i at det er dårlig stil å ikke ta med gave når man kommer som gjest i et selskap, søsken eller ei. Men å etterlyse gaven synes jeg er stusselig. 

Anonymkode: 47a7b...bf4

• Liker 30
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Man etterlyser uansett ikke en gave. Det er lavmål. Da hadde jeg heller bare latt være å gi til de du ikke har fått av.

Eh, for det første; er det de som har lovet noe, det må være lov å minne om det - det er de som har tabbet seg ut. Og for det andre; vi snakker om søsken. Søsken har det privilegiet å si til hverandre sannheter som man ikke får høre av andre men dom man har godt av å vite.

Anonymkode: 4c3a8...b6c

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg aldri gjort. Jeg fikk heller ikke gave av brødrene mine i år, selv om begge fikk av meg. Jeg tenker bare at greit, da er vi ferdige med det. Neste år blir det ingen gaver fra meg heller. Og det er egentlig helt greit. Er egentlig ingen vits i at voksne folk skal holde på å kjøpe gaver til hverandre. Jeg kan absolutt være enig i at det er dårlig stil å ikke ta med gave når man kommer som gjest i et selskap, søsken eller ei. Men å etterlyse gaven synes jeg er stusselig. 

Det er litt forskjell på en 28 års dag og en 30 års dag da.. rundtall er stort. Og når de sier at gaven kommer snart.. og den ikke dukker opp, synes jeg egentlig det er greit å si fra. Jeg er lillesøster og har egentlig aldri vært prioritert av søskenene mine. Mens jeg har prioritert de, og vært den snille hele veien som har kjøpt fine gaver til de. Synes de trenger å bli påminnet at hallo?? Vi har et søskenforhold det det er normalt.. ulikt fra fam til fam hvilke kontakt en har 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt forskjell på en 28 års dag og en 30 års dag da.. rundtall er stort. Og når de sier at gaven kommer snart.. og den ikke dukker opp, synes jeg egentlig det er greit å si fra. Jeg er lillesøster og har egentlig aldri vært prioritert av søskenene mine. Mens jeg har prioritert de, og vært den snille hele veien som har kjøpt fine gaver til de. Synes de trenger å bli påminnet at hallo?? Vi har et søskenforhold det det er normalt.. ulikt fra fam til fam hvilke kontakt en har 

Men hvorfor spør du om det er innafor, her inne da? Hvis dere har et søskenforhold der det er helt normalt...

• Liker 13
Skrevet

Må bare nevne det... det er ikke noe som heter «rundtall». Uansett, dette høres rart ut. De burde tatt med en gave i selskapet, men når de ikke gjorde det så kan jo ikke du etterlyse den!

Anonymkode: a2b85...8ee

• Liker 3
Skrevet

Men hvorfor spør du om det er innafor, her inne da? Hvis dere har et søskenforhold der det er helt normalt...

Vi har et søskenforhold der vi er direkte med hverandre.. men har aldri etterlyst gave før, eller opplevd at de har etterlyst med meg.. fordi jeg alltid kjøper gave til de 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det er sånn søskenforhold dere har, at dere kan minne hverandre på å kjøpe gaver mange måneder i etterkant, uten at det blir dårlig stemning, så lurer jeg veldig på hvorfor du spør folk på et forum. Som sagt, jeg er enig i at de burde stilt opp med gave til deg på 30-årsdagen. Det er liksom vanlig folkeskikk. Men jeg synes fortsatt det er veldig sært å etterlyse en gave. 

• Liker 8
Skrevet

Er helt enig i at familie kan si fra om ting. Men å sende en mld med ønske og om at de kunne spleise...eh, nei, bare nei. Det syns jeg var rimelig spesielt. 

Jeg hadde heller sagt det i en samtale på telefonen eller ansikt til ansikt. På en ironisk måte. Men men. Du er jo du. 

• Liker 3
Skrevet

Må bare nevne det... det er ikke noe som heter «rundtall». Uansett, dette høres rart ut. De burde tatt med en gave i selskapet, men når de ikke gjorde det så kan jo ikke du etterlyse den!

Hadde det vært motsatt så VET jeg at mine søsken hadde etterlyst gave på rundtall dag om jeg ikke hadde tatt med gave.. hvertfall søstrene mine 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det er sånn søskenforhold dere har, at dere kan minne hverandre på å kjøpe gaver mange måneder i etterkant, uten at det blir dårlig stemning, så lurer jeg veldig på hvorfor du spør folk på et forum. Som sagt, jeg er enig i at de burde stilt opp med gave til deg på 30-årsdagen. Det er liksom vanlig folkeskikk. Men jeg synes fortsatt det er veldig sært å etterlyse en gave. 

De sa at jeg skulle få gave.. de var bare stressa og hadde ikke fått tid til å kjøpe.. så jeg ventet jo.. ved rundtall kan en feire når som helst på året. Trenger ikke være på selve dagen. Blir ikke dårlig stemning av slike ting hos oss.. men blir mer dårlig stemning i mitt hode når jeg ikke får 30 årsgave fra noen av søskenene mine. Og vi er 5 stk 

• Liker 2
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Er helt enig i at familie kan si fra om ting. Men å sende en mld med ønske og om at de kunne spleise...eh, nei, bare nei. Det syns jeg var rimelig spesielt. 

Jeg hadde heller sagt det i en samtale på telefonen eller ansikt til ansikt. På en ironisk måte. Men men. Du er jo du. 

Kommer an på søskenforholdet... vi er på chat mange ganger om dagen med hverandre 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart det er! Mamma hadde en stor fest på 60 årsdagen sin.. men feiret ikke like stort på 59 årsdagen sin liksom. 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på søskenforholdet... vi er på chat mange ganger om dagen med hverandre 

Hvorfor så du ikke noe ansikt til ansikt? Og hvorfor oppga du pris på gaven? Er ikke det litt frekt? 

Skrevet

Du høres forferdelig barnslig ut.

Anonymkode: 5516b...b70

• Liker 17
Skrevet
6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hvorfor så du ikke noe ansikt til ansikt? Og hvorfor oppga du pris på gaven? Er ikke det litt frekt? 

Oppga ikke pris på gaven, men sa hva jeg ønsket meg.. og det kan variere ettersom hva de finner. Vanskelig å snakke face to face når de bor 50 min unna. Men fikk svar om at det hadde gått rett i glemmeboken, og at jeg selvfølgelig skulle få gave. De ble superglad for at jeg minnet de på det. Og de var også glad jeg kom med ønske ❤️ 

Spurte om de synes det var frekt å spør.. svaret var NEI 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...