AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #1 Skrevet 2. november 2019 Datteren min som var to år i mai har nå gått hele helgen uten bleie. Kun et uhell. Etter det har hun sagt i fra når hun må på do. Vi har ikke bar prøvd nå i helgen men litt til og fra siden i sommer. I morgen skal hun også gå uten bleie. Jeg har lyst til at det nå skal være slutt på bleier på dagtid men vet egentlig ikke hvordan man gjør det i forhold til barnehage. Jeg har jo tid til å ta henne på do flere ganger om dagen men i barnehagen er det mer hektisk. Hvordan gjør man egentlig dette? Anonymkode: 72d61...541
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #2 Skrevet 2. november 2019 Lag en avtale om hyppige dobesøk i barnehagen. Det blir oftere dobesøk i bleiesluttprosessen uansett, så det må personalet være innstilt på. Anonymkode: 419eb...51f
Hactar Skrevet 2. november 2019 #3 Skrevet 2. november 2019 Det vanlige er vel at de i en overgangsperiode tar barnet ofte på do når de er inne, og tar på bleia når de skal ut. Med så mye klær som skal på nå om dagen, kan det fort ta for lang tid før hun når doen når de er ute, selv om hun er flink å si ifra. Men snakk med barnehagen. De har sikkert en rutine på dette. 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #4 Skrevet 2. november 2019 Tenker barnehagen må tilpasse seg, men kan være lurt å ha bleier i barnehagen når de har turdager. Anonymkode: 810fe...d7b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #5 Skrevet 2. november 2019 Dette er barnehagen vant til, begge mine har vært like gamle som din og så lenge vi tok med masse skifteklær så var det ikke noe problem 😊 Anonymkode: 20814...78e
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #6 Skrevet 2. november 2019 Takk for svar! Da sender jeg henne i barnehagen uten bleier men med flere skift på mandag. Anonymkode: 72d61...541
Applehead Skrevet 3. november 2019 #7 Skrevet 3. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Da sender jeg henne i barnehagen uten bleier men med flere skift på mandag. Anonymkode: 72d61...541 Husk ekstra yttertøy også. Lykke til 😀 1
Hactar Skrevet 3. november 2019 #8 Skrevet 3. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Da sender jeg henne i barnehagen uten bleier men med flere skift på mandag. Anonymkode: 72d61...541 Jeg synes det er i overkant dristig å droppe bleien også ute på vinterstid når hun har vært (delvis) tørr bare en helg. Hvor lenge klarer hun å holde seg? Det tar fort litt mer tid å få gitt beskjed til en voksen og kommet seg inn på do i barnehagen enn hjemme hvor dere følger tettere med. Det er også langt flere distraksjoner i barnehagen enn hjemme og lettere å glemme seg. Jeg ville latt henne øve inne i barnehagen først, og ventet med å droppe bleia ute til hun er blitt litt mer vant med å holde seg noen minutter. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå