Gå til innhold

Jobbe/tjene penger hjemmefra

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber du/ tjener penger hjemmefra? Hva gjør du? 

er i Foreldrepermisjon nå, men er nødt til å ta ut ulønnet permisjon etter permisjonen. Tenker da på en måte å tjene noen kroner på frem til jeg skal starte i jobben min igjen. Men kunne absolutt tenke meg å ha en fulltidsjobb hjemmefra etter hvert, starte opp noe for meg selv. Vet rett og slett bare ikke hvordan jeg ska få kommet i gang. Noen forslag? Andre som er i samme situasjon? 

Anonymkode: 52d28...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært ok om folk her kunne komme med noe nytt, annet en de forslitte greiene som har gått på repeat her 100-vis av ganger.

Anonymkode: 69f6f...ad6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen spesielle ferdigheter? Hva er du utdannet som? Hva brenner du for?

Anonymkode: f2be0...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen spesielle ferdigheter? Hva er du utdannet som? Hva brenner du for?

Utdanningen min kan ikke brukes til noe form for jobb hjemmefra. Jeg kunne godt tenkt meg å jobbe via sosiale medier, andre type jobber over nettet. 

eller så syns jeg det er gøy å lage ting. Alt fra strikke/ hekle til å lage smokkesnorer og såpe. Men dette er småtteri som man nesten ikke tjener penger på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært ok om folk her kunne komme med noe nytt, annet en de forslitte greiene som har gått på repeat her 100-vis av ganger.

Hvorfor gidder du å trykke innpå hvis du er så lei av slike poster? Står jo klart og tydelig i overskriften hva innlegget handler om. Det er da tydeligvis interessant nokk for deg til at du gidder å trykke innpå, i tillegg til å legge igjen en kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Utdanningen min kan ikke brukes til noe form for jobb hjemmefra. Jeg kunne godt tenkt meg å jobbe via sosiale medier, andre type jobber over nettet. 

eller så syns jeg det er gøy å lage ting. Alt fra strikke/ hekle til å lage smokkesnorer og såpe. Men dette er småtteri som man nesten ikke tjener penger på...

Hva mener du med via sosiale medier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det er relevant for deg i det hele tatt, men jeg jobber som streamer på Twitch. Tjener greit som en deltidsjobb mens jeg studerer, men håper at jeg kan gjøre det til en fulltidsjobb når jeg er ferdig med studier.

Det er mulig å streame kreative prosesser som strikking, hekling og andre lignende ting. Jeg kjenner for eksempel et par som begge jobber med streaming fulltid som maler mini-figurer. Ferdigheter i sosiale medier er også veldig nyttig dersom man skal gjøre en karriere ut av streaming.

Anonymkode: c0a2c...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det er relevant for deg i det hele tatt, men jeg jobber som streamer på Twitch. Tjener greit som en deltidsjobb mens jeg studerer, men håper at jeg kan gjøre det til en fulltidsjobb når jeg er ferdig med studier.

Det er mulig å streame kreative prosesser som strikking, hekling og andre lignende ting. Jeg kjenner for eksempel et par som begge jobber med streaming fulltid som maler mini-figurer. Ferdigheter i sosiale medier er også veldig nyttig dersom man skal gjøre en karriere ut av streaming.

Hvordan kommer man i gang med dette? Å hvor på nettet gjør man dette? Å hvor komme pengene fra? (Må bare beklage men er helt grønn på dette...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med via sosiale medier?

Kanskje noen har noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kommer man i gang med dette? Å hvor på nettet gjør man dette? Å hvor komme pengene fra? (Må bare beklage men er helt grønn på dette...)

Det beste stedet å starte med live streaming, særlig hvis du skal gjøre det innenfor et nisje marked som tingene nevnt over er Twitch. For å få et innblikk i hvordan andre som driver med det samme gjør det, så kan du se på kunst-delen av Twitch her:

https://www.twitch.tv/directory/game/Art

Du trenger et opptaksprogram for å kunne begynne, som for eksempel OBS Studio som er det mest brukte.

Pengene kommer i størst grad fra seerne dine. Før du kan begynne å tjene penger fra plattformen i seg selv så må du oppfølge visse krav - du må ha streamet en viss mengde tid, ha 50 følgere og ha gjennomsnittlig 3 seere over en periode på 30. Da får seere muligheten til å abonnere på kanalen din for en månedlig sum, bruke bits på kanalen din (bits er en integrert type valuta som man kan kjøpe og gi bort til streamere som får verdien i fortjeneste). Du får også reklameinntekter, men dette tilsvarer svært lite penger med mindre du har et veldig stort publikum. I tillegg så har du også muligheten til å la seere donere penger direkte til deg via Paypal.

Til referanse så får jeg i snitt 60-70 seere per stream og tjener omtrent 5-7000kr i måneden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidder du å trykke innpå hvis du er så lei av slike poster? Står jo klart og tydelig i overskriften hva innlegget handler om. Det er da tydeligvis interessant nokk for deg til at du gidder å trykke innpå, i tillegg til å legge igjen en kommentar.

Fordi jeg ville oppfordre folk til ikke å komme med det samme gamle mølet man har sett så mange ganger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ville oppfordre folk til ikke å komme med det samme gamle mølet man har sett så mange ganger før.

Og det er liksom du som bestemmer det. Hva tror du egentlig du er? Voks opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det beste stedet å starte med live streaming, særlig hvis du skal gjøre det innenfor et nisje marked som tingene nevnt over er Twitch. For å få et innblikk i hvordan andre som driver med det samme gjør det, så kan du se på kunst-delen av Twitch her:

https://www.twitch.tv/directory/game/Art

Du trenger et opptaksprogram for å kunne begynne, som for eksempel OBS Studio som er det mest brukte.

Pengene kommer i størst grad fra seerne dine. Før du kan begynne å tjene penger fra plattformen i seg selv så må du oppfølge visse krav - du må ha streamet en viss mengde tid, ha 50 følgere og ha gjennomsnittlig 3 seere over en periode på 30. Da får seere muligheten til å abonnere på kanalen din for en månedlig sum, bruke bits på kanalen din (bits er en integrert type valuta som man kan kjøpe og gi bort til streamere som får verdien i fortjeneste). Du får også reklameinntekter, men dette tilsvarer svært lite penger med mindre du har et veldig stort publikum. I tillegg så har du også muligheten til å la seere donere penger direkte til deg via Paypal.

Til referanse så får jeg i snitt 60-70 seere per stream og tjener omtrent 5-7000kr i måneden.

Takk for god forklaring👍🏻 Ikke helt det jeg kunne tenke meg. Men takk for bra innspill 👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje noen har noen innspill?

Okei, men er du flink med sosiale medier, da? Kan du skrive engasjerende, ta gode bilder og bygge opp et lojalt publikum? Kan du analysere effekten av ulike poster, se hva som engasjerer mest? Har du erfaring med digital markedsføring?

Det finnes jo mange måter å tjene penger via sosiale medier, men de krever talent og kompetanse. Du kan f.eks. bygge opp deg selv eller noe du kan som en merkevare, og kanskje få inn litt spons. Dette er derimot veldig tidkrevende, og det er bare de beste som lykkes og faktisk tjener på det. Et alternativ er å styre de sosiale medier-kanalene for en allerede etablert bedrift. Det er litt vanskelig å gjøre hjemmefra, siden du må ha tilgang til bilder og gode historier hele tiden. 
De fleste bedrifter vil nok heller ansette en kandidat som har utdanning og erfaring fra kommunikasjon og/eller markedsføring. 

Hvis du er flink med ord og grammatikk kan du jo sjekke opp i mulighet for å oversette bøker og lignende. Eventuelt tilby korrekturlesing av oppgaver, nettsider, osv. 

Generelt er det vanskelig å gi deg råd når det ikke virker som du brenner for noe eller har noen ferdigheter som lett kan brukes i denne sammenhengen. Du vil gjøre «noe», og det er egentlig alt du vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det er liksom du som bestemmer det. Hva tror du egentlig du er? Voks opp! 

Som du ser bestemmer jeg ikke dette, men oppfordrer til det. Jeg regner med de aller fleste vil lese nye ting, ikke det samme gjentakende hver gang dette spørsmålet stilles.

Om du er misfornøyd med det og heller vil lese gamle ting om igjen, anbefaler jeg deg å gå inn i de mange tidligere trådene om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finn på noe nytt selv da. I steden for å bare slenge dritt...        

Anonymkode: f7b93...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn på noe nytt selv da. I steden for å bare slenge dritt...        

Anonymkode: f7b93...3b8

Om dette oppfattes av deg som å slenge dritt, vil du føle deg utilpass på KG:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...