AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #1 Skrevet 2. november 2019 Har et familiemedlem som snakker svært varmt om vegg til vegg tepper. Har et digert flere hundre år gammelt hus med veldig kalde gulv, her i teppespørsmålet er det snakk om 2etg bestående av ganger og soverom. Jeg har alltid tenkt at vegg til vegg tepper er uhygenisk, men får nå høre at det blir mindre oppvirvlet støv i luften fordi støvet holder seg på teppet som skal støvsuges, i motsetning til harde gulv der det samler seg støv oppå. På den annen side så bruker hoteller, danskebåten osv dette og det er jo steder med stor slitasje. Jeg er akkurat nå hverken for eller imot, men lurer på hva dere tenker? Og hvorfor velger hoteller vegg til vegg tepper? Anonymkode: cf6c8...692 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #2 Skrevet 2. november 2019 Hoteller har jo gått mer over til parkett/laminat er min erfaring. I korridoren er det tepper, men det er vel mer hensyn til støy fra høye og harde hæler tipper jeg. Det er utrolig hvor mye dritt som samles i et teppe, som du ikke får opp før det vaskes/renses. Hadde ikke hatt det på. Anonymkode: 91677...33f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #3 Skrevet 2. november 2019 Det er ingen hoteller som velger teppegulv i dag. Anonymkode: d4eef...39e 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #4 Skrevet 3. november 2019 Det er helt sant at tepper holder på støvet og de som er allergiske velger ofte tepper da det er bedre. Men det er snakk om tepper med lav «bust» og i god kvalitet. Det finnes mye forskjellige materialer på tekstilene. Anonymkode: 6d6df...f9f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #5 Skrevet 4. november 2019 På 3.11.2019 den 1.13, AnonymBruker skrev: Det er helt sant at tepper holder på støvet og de som er allergiske velger ofte tepper da det er bedre. Men det er snakk om tepper med lav «bust» og i god kvalitet. Det finnes mye forskjellige materialer på tekstilene. Anonymkode: 6d6df...f9f Ja tenkte ordentlige tepper som er lette å støvsuge. Det var visst noe med måten de er knyttet på også. Anonymkode: cf6c8...692
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #6 Skrevet 4. november 2019 Eneste grunnen til at Astma og Allergiforbundet IKKE anbefaler det, er at de mener folk støvsuger mer sjelden når de ikke ser støvet på gulvet. Jeg er allergisk, og har robotstøvsuger som går daglig. Skal legge teppegulv i hele soveromsavdelingen inkludert soverom Anonymkode: e35fc...b9c
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #7 Skrevet 4. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eneste grunnen til at Astma og Allergiforbundet IKKE anbefaler det, er at de mener folk støvsuger mer sjelden når de ikke ser støvet på gulvet. Jeg er allergisk, og har robotstøvsuger som går daglig. Skal legge teppegulv i hele soveromsavdelingen inkludert soverom Anonymkode: e35fc...b9c Fortell meg om robotstøvsugere. Får den støvsuget overalt? Under senger og i hjørner? Hvor lang tid bruker den på et soverom feks? Har stort hus med mange rom og terskler. Anonymkode: cf6c8...692
newman01 Skrevet 4. november 2019 #8 Skrevet 4. november 2019 Min støvsuger bruker rundt 40 minutter på 70m2. Om den kommer inn under seng og sofa avhenger av hvor høye bein møblene har. Den har en arbeidshøyde på 9,65cm, så det bør være minst 10cm fri høyde. Roborock S50 støvsuger godt inntil hjørner og lister, og kommer seg over terskler ganske greit etter hva jeg har lest. Selv har jeg terskelfri løsning i etasjen hvor støvsugeren holder til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå