Gå til innhold

Hurtiglesning. Fungere det eller er det bare tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fort leser du? 

Jeg leser 400 ord i minuttet ca. Hører om folk som leser 800 ord i minuttet som følge av trening. Men kan hurtiglesning bevare forståelsen?

Anonymkode: 96bf2...749

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leser så fort . Leste ut siste nok Harry Potter på en og en halv dag.  Ja jeg får med det jeg skal. Jeg lærer meg å overse små ord . Jeg leser ikke og i å osv ,  men jeg ser de . Noe praktisk  med det er det vel ikke men jeg leser fort.

Anonymkode: 7f12a...661

Skrevet

Prøvde meg på en lesetest nå. Leste 550 ord/min og hadde god forståelse (hadde feil på et halvt svar). 
Man får jo med seg det viktigste, så ikke dumt for å få et overblikk, men dersom detaljer er det viktigste er det kanskje feil strategi.. 

Anonymkode: 7aefd...946

Skrevet

Personlig leser jeg fort og forstår godt, trur det er variabelt 🤷‍♀️

Anonymkode: 2852d...042

Skrevet

Kommer an på hva jeg leser. Skjønnlitteratur kan jeg lese rimelig kjapt, mens akademiske tekster tar en evighet.

Anonymkode: 93bca...2bf

• Liker 4
Skrevet

360 ord i minuttet her. Problemet er at jeg husker ordrett hva som står der. Det blir da for slitsomt å lese fortere.

Anonymkode: b8100...f92

Skrevet

Føler det også har noe å si på hvordan språket er. Noen forfattere skriver så knotete at jeg må konsentrere meg med å få med meg handlingen, mens andre skriver med en god flyt som gjør at jeg leser raskt.

Anonymkode: cf471...2d7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...