Gå til innhold

Hvor mye betaler du i husleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 77e18...202

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt mer en jeg skulle ønske jeg måtte, men ikke mer enn jeg trenger. 

Det var det flåsete svaret mitt, nå til det mer fornuftige: 

7500 kr for husleie og strøm i egen liten leilighet sentralt i en by i Norge, med nydelig utsikt og godt kollektivtilbud, og en huseier som lar mer holde på i hagen (og litt inne med malerkosten også) som jeg vil og lar meg ha mine to kjære katter her med meg. Så ingenting å klage på egentlig.

Ganske så usjenert her, til tross for at det er sentralt, og det er lite trafikk og støy. 

Skrevet

3000,- leier av familie. 3 etasjers hus med 4 svr og 3 bad på Sørlandet. 

Anonymkode: b0323...e7c

Skrevet

5500, ikke inkludert noenting. 

Ca 70 kvm og veldig sentralt. 

Anonymkode: 4d5bf...c32

Skrevet

Så rimelig dere har fått det. Jeg betaler 2.500 pluss 1.000 i strøm vinter, men det er felleskostnader ikke leie, siden jeg eier. Nedbetalt bolig. 

Anonymkode: 5cbe3...835

• Liker 1
Skrevet

6500 uten strøm, sentralt i mindre by. 

Anonymkode: 2d770...0c9

Skrevet

Har nettopp hatt økning fra 8000 til 9000 (justert til gjengs leie). Bor i en litt under 60kvm sokkelleilighet med middels standard, middelaldrende hvitevarer inkludert, strøm utenom. Bor i nærheten av et universitet.

Anonymkode: 0d84f...2cf

Skrevet

6500, med strøm og nett. 54 kvm, 30 minutter å gå til byen 

Skrevet

9000 kr inkludert alt. 50 kvm. Bor i mellomstor by, men ikke i sentrum. Har dessverre bare gateparkering. 

Anonymkode: f2785...0f5

Skrevet

6200 i inkl strøm, 50 minutter å kjøre til nærmeste by, 35 til nærmeste tettsted. Skal flytte. 

Anonymkode: 995d7...88c

Skrevet

5700 inkl. strøm, i en stor leilighet på landet. :)

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så rimelig dere har fått det. Jeg betaler 2.500 pluss 1.000 i strøm vinter, men det er felleskostnader ikke leie, siden jeg eier. Nedbetalt bolig. 

I storby ink. internett og TV pakk. 300 i strøm sommer.

Skrevet

2300 kroner pluss strøm

Anonymkode: ad511...806

Skrevet

Da jeg leide en hybel i Ski sentrum, betalte jeg 8500kr med strøm inkludert. TV og nett fikk jeg snylte på fra utleier (nett-rekkevidden nådde ned til meg, TV-en ble koblet inn i veggen og vipps var det 5 kanaler eller noe).

Lav standard, men utleier reklamerte med god standard og 2-roms på 60 kvadrat. Kan skissere den sånn passe greit, rom for rom:

• Yttergang - Det var ikke tett mellom to av veggene og taket, så det hendte at det både snødde og regnet inn om vinden sto i riktig retning. Yttergangen var ubrukelig, og ingen ting kunne lagres der.
  • Gang og kjøkken i ett - Hvitevarer hadde jeg med selv. Det var plass til en smal komfyr, og en liten vaskemaskin under benken. Benkeplassen var ikke stor nok til at det var plass til en vanilg fjøl, og det var en oppvaskkum der som lakk av og til. Ett overskap og en liten kommode-liknende sak med tre skuffer. Det var såpass trangt at jeg måtte stå i trappetrinnet opp til yttergangen for å kunne åpne komfyren.
  • Stue - Hadde ett vindu som ikke kunne åpnes nok til å brukes som rømningsvei. Plass til en 90-seng, et stuebord og et TV-bord, pluss et vegghengt spisebord som kunne klappes sammen samt en kjøkkenstol.
  • "Soverom" - Der torde jeg ikke sove, og det var heller ikke plass til en seng. Hadde et skrivebord, en kommode og kjøleskap stående der. Ingen rømningsveier.
  • Bad - Med mugg. ❤️

På et tidspunkt ble hele hybelen full av små maur, og samme hva pappa prøvde å behandle maurinvasjonen med, ble de bare flere og flere. Så da flytta jeg ut på dagen. Vinduet og ytterdørene var ikke tette, så det var forbanna kaldt hele året og det hendte at det var kuldegrader inne på det kaldeste om vinteren.

Anonymkode: 7c4b8...b15

• Liker 2
Skrevet

Totalt meningsløst HI!

Anonymkode: 029d6...078

Skrevet

9800 for en 65 kvadrats sokkel inkludert strøm og Internett. Bor med samboer, så betaler jo 4900. 

Anonymkode: 45e7d...2be

Skrevet

Jeg eier borettslagsleiligheten min, og betaler ca 5300 i "husleie" (fellesutgifter). Boliglånet kommer i tillegg da.

Anonymkode: b0bef...446

Skrevet

11000, pluss strøm og internett. Leier hus, med stor tomt, i en middels liten by 

Anonymkode: 3936f...349

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...